• Anonym (ej mamma)

    Jag vill inte vara hennes mamma!!!

    Jag kan inte fatta varför man inte kan bli lämnad ifred. Jag fick ett barn för 20 år sedan och gav bort henne i adoption, det var ett privatadoption och nu har hon tagit kontakt med mig. Men jag vill inte ha någonting med henne att göra. När vi gjorde upp om adoptionen så lovade de att barnet inte skulle få veta vem jag är. Paret som fick henne var bekanta till oss och de lovade att allt skulle stanna mellan oss. Jag vill inte ha någonting med henne och göra. Jag kan inte fatta hur adoptiv föräldrarna svek mig och de höll inte det vad de lovade. Kan inte fatta hur fyntade adoptivföräldrarna är. Jag är så arg och besviken!!!

  • Svar på tråden Jag vill inte vara hennes mamma!!!
  • Anonym (rr)
    Anonym (ej mamma) skrev 2013-05-15 23:08:52 följande:
    Hon adopterades bort för att hon och jag har samma pappa och jag kan bara inte tåla henne. När jag bara tänker på henne så kommer alla minnen upp, de lovade att hålla min identitet hemligt
    Okej, incest alltså, ja då förstår jag. Men du har fortfarande inte förklarat hur det praktiskt och juridiskt gick till? Väntar spänt på det.
  • Anonym (ej mamma)
    Topcom skrev 2013-05-15 23:04:33 följande:
    Suck trolltråd. Kom upp en lika störd tråd bara för några timmar sen, men då handlade det om pappan som inte ville veta av sin dotter istället. Fan vad vi inte tror dig, ts.. Tråkig tråd hur som helst.
    Jag önskar att det vore en trolltråd, men det är det inte. Då skulle allt vara så lättare
  • mucklas
    Anonym (ej mamma) skrev 2013-05-15 23:08:52 följande:
    Hon adopterades bort för att hon och jag har samma pappa och jag kan bara inte tåla henne. När jag bara tänker på henne så kommer alla minnen upp, de lovade att hålla min identitet hemligt
    Här i Sverige är ett sånt löfte helt meningslöst, men jag vet ju inte var hon bor.

    Det är jättetragiskt att du gått i över 20 år med den bördan, men det är inte hennes fel.
    If there was an olympics in martyrdom, my mother would lose on purpose.
  • Anonym (ej mamma)
    Anonym (rr) skrev 2013-05-15 23:12:39 följande:
    Okej, incest alltså, ja då förstår jag. Men du har fortfarande inte förklarat hur det praktiskt och juridiskt gick till? Väntar spänt på det.
    Barnet var som fosterbarn hos dom en tid och sedan så fick de adoptera henne enligt Finsktlag.
  • Anonym (precis)
    Anonym (rr) skrev 2013-05-15 23:01:21 följande:
    Yeah right...privatadoption i Sverige.....Berätta gärna hur det gick till rent praktiskt och juridiskt.

    Ja, precis! Och adoptivföräldrarna "fick" barnet. Hon "gav bort" barnet i en adoption. Pyttsan!

    Hör du TS! Skaffa dig en annan hobby! 
  • Anonym (ej mamma)

    Finska soc och adoptivföräldrarna lovade att allt skulle stanna mellan oss. Barnet vill veta vem hennes föräldrar är och hon vill veta varför jag gav bort henne. Jag vill inte och orkar inte gå igenom det igen. Jag bara orkar inte, hur kunde de svika mig så.

  • mucklas
    Anonym (ej mamma) skrev 2013-05-15 23:18:09 följande:
    Finska soc och adoptivföräldrarna lovade att allt skulle stanna mellan oss. Barnet vill veta vem hennes föräldrar är och hon vill veta varför jag gav bort henne. Jag vill inte och orkar inte gå igenom det igen. Jag bara orkar inte, hur kunde de svika mig så.
    Vad säger finsk lag i frågan? Hade de någon rätt att de dig det löftet?
    If there was an olympics in martyrdom, my mother would lose on purpose.
  • Snopp

    Varför inte abort om det var så jobbigt?

    Fina löften ändrar inte verkligheten. Du är ju trots allt mamma, antingen du vil eller inte. Eller ska du lotsas som ingenting i 20 år till?

  • jomma

    Verkar inte vara en seriös tråd detta. Varför hittar folk på massor bara för de kan vara anonyma och har ts inget annat att göra???

  • SVBk4rr1ng

    Men vad är ditt problem? Att hennes föröldrar svikit dig och berättat för henne? Ganska så väntat eftersom de förmodligen bryr sig mer om sin dotters känslor än dina. Hur som helst är det inget du kan göra åt nu. Gjort är gjort och flickan vet. Är det att du är hennes mamma? Ja, du må vara hennes biologiska mamma men du är inte hennes juridiska mamma. Inte heller nåt du kan ändra på så länge nån av er fortfarande lever så det är bara att acceptera faktum. Eller är det att hon kontaktar dig? Fullständigt normalt och förståeligt då de flesta adoptivbarn brukar gå ett behov av att söka efter sina rötter förr eller senare. Vad hade du förväntat dig liksom.. Du får helt enkelt be henne att sluta med det eftersom du inte är intresserad och göra en polisanmälan för trakasserier om hon ändå inte slutar.

Svar på tråden Jag vill inte vara hennes mamma!!!