• LittleDarling

    Polisens agerande och övervåld i Husby

    Jag sitter just nu med morgonkaffet och följer nyheterna om det som har hänt i Husby inatt, helt i chock. Det har tydligen pågått ett upplopp där ett 40-tal ungdomar har satt bilar i brand m.m som en protest mot att polisen har skjutit ihjäl en man där i måndags. Många poliser kom då till Husby och enligt vittnen så har polisen använt sig av övervåld i form av batongslag, rasistiska glåpord och oskyldiga människor har drabbats. Tydligen har hundar släpps lös på barn och kvinnor.

    Jag försvarar inte våldet och vandalismen som pågick hos ungdomarna där och förstår att polisen måste ingripa men jag ifrågasätter övervåldet och sättet som polisen har gått till väga. Helt oskyldiga människor blev drabbade av polisens agerande. Kan vi inte förlita oss på polisen igen?

    Ett samhällsorgan som polismyndigheten ska inte uppträda med att överskrida sina rättigheter, använda övervåld och använda sig av rasistiska ord oavsett vad som har hänt. De ska uppträda professionellt och riktigt. De är anställda av samhället för att skydda samhället som vi alla är en del av.

    – Men man var mer rädd för polisen än för de "vanliga" människorna. De gick omkring i cirklar och berättade för en vart man fick och inte fick gå. Det brann i stora lastbilar, det var kaos, säger Chaima.

    – Jag har sett brutalt övervåld från polisens sida, de har skickat hundar mot människor som inte har något med det här att göra, de har på olika sätt och vis stormat och attackerat grupper med människor, säger Ali Muzelef till SR.

    www.expressen.se/nyheter/vittne-man-var-mer-radd-for-polisen/

    www.aftonbladet.se/nyheter/article16804681.ab

  • Svar på tråden Polisens agerande och övervåld i Husby
  • Linsan82

    Läste just att "megafonen" tog emot 50.000 i skattepengar förra månaden. Megafonen som alltså är öppna med sina kopplingar till den våldsbejakande vänstern. Bla. så uttalar dom sig regelbundet på "Motkraft.net"

    När man ser vart skattepengar tar vägen så vill jag helst säga upp mig och flytta till ett normalt land.

  • LittleDarling
    Linsan82 skrev 2013-05-20 21:02:01 följande:
    Vad bra, varför läser du då inte fria tider? Kikar in där nästan dagligen och har aldrig hittat någon främlingsfientlighet. Du kanske kan ge något exempel?
    Nej och orka.
  • The Riddler

    Bor väldigt nära Husby, trist med allt som hänt därborta


    Everything I tell you is a lie, including this.
  • LittleDarling
    Wizard skrev 2013-05-20 21:03:47 följande:
    Kommer in som styrande parti istället för som nu, obetydliga.
    GAHAHA! Det där var dagens roligaste kommentar!
  • Moric
    LittleDarling skrev 2013-05-20 20:57:21 följande:
    Här kommer en litet nyhet i den här debatten:

    Oroligheterna i Husby”Neger” och ”råtta” blir polissak

    Publicerad i dag 14:50


    Polisen i Stockholm har anmält sin egen polisinsats vid ett upplopp i Husby i norra Stockholm. Det sker efter påståenden om att flera personer kallats ”negrer”, ”apor” och ”råttor”.


    – Jag har själv aktualiserat en anmälan och pratat med chefen för de operativat uitfrån uppgifter från media om övervåld och användandet av vokabulär som definitivt inte är lämplig, säger Stockholmspolisens presstalesman Lars Byström till DN.


    – Vi kommer att se till att lämpliga åtgärder vidtas.


    www.dn.se/sthlm/polisen-anmaler-handelserna-i...


     


     


    Där mina damer och herrar har vi ett erkännande från polisen själva om att dessa ord har sagts på plats! In your face!


    Du tar in information som fan läser bibeln. Vad de säger är att de fått information (påståenden) om att polisen ska ha sagt och gjort vissa saker. Inget erkännande att de verkligen har gjort det.

    En liknelse kan vara att jag och mina grannar ringer polisen och påstår att vi sett UFO:n, då kan polisen med gott mod gå ut i media och säga att de fått vittnesmål om att UFO:n varit på besök. Det gör det hela inte mer sant.
  • LittleDarling
    Cal XVI Gustf skrev 2013-05-20 21:06:28 följande:
    Vore intressant om de poliserna som anklagas för att ha sagt neger och råtta började bråka med de andra poliserna i polishuset och kanske att de bröt upp gatsten och kastade på fönstren eller att de brände upp en polisbil.

    Vilken sida skulle du i så fall heja på?

    Tänk också på att en anmälan inte automatiskt innebär att den anmälde är skyldig.
    Ehh va? Det där var ganska snurrigt, tycker du inte det själv?

    Och du har rätt i det sista du skrev men samtidigt så säger polisen att ett sådant beteende inte är lämpligt samt att åtgärder kommer tillämpas. Det är alltså så som jag har sagt hela tiden vad gäller vad polisen får och inte får göra.
  • LittleDarling
    kommer inte på något skrev 2013-05-20 21:08:24 följande:
    Nej det är inget erkännande. Utifrån uppgifter i media står det var det så svårt att läsa.
    Jag tolkar det som ett halvt erkännande i och med att polisen själva har anmält. Och jag tolkar det som ett fullt erkännande om att OM det har gått till så då är det inte rätt från polisens sida.
  • Cal XVI Gustf
    LittleDarling skrev 2013-05-20 21:12:28 följande:
    Ehh va? Det där var ganska snurrigt, tycker du inte det själv?
    Jo, i och för sig. Men lite kul också.
Svar på tråden Polisens agerande och övervåld i Husby