• Svar på tråden gravida från gruppen planering till nr 3
  • Mrs Fii

    Gått in i vecka sex nu. Har vetat om det lite mer än en vecka och nu börjar det landa. Vet ej när jag ska ringa Mvc. Är svårt att få tid att gå ifrån på jobbet. Är Telefontid mellan 9-10 vissa vardagar här tror jag.
    Jag har redan blivit rejält svullen. Hur är det för er andra? Hur ska det gå att dölja till vecka 13 undrar jag. :-0 Vill inte berätta på jobbet tidigare.

  • Nawifa
    MadeleineH skrev 2013-09-08 09:21:56 följande:

    Nawifa jag har tid den 23/9. Ringde direkt. Jobbar mycket och reser i perioder så jag kände att jag behövde boka in direkt.

    Är i 6+1 idag. Fruktansvärd "mensvärk", känner mig orolig. Illamående också.

    Är egentligen för trött, men måste in och helgjobba på kontoret... Zzzzzz!


    Jag har också haft jätte mycket värk idag. Fick lite ljusrosa på pappret också, så rädd att det inte ska gå vägen :( har ni andra också ont i magen? Det riktigt värker och ilar emellanåt
  • Mrs Fii

    Har lite molvärk och stickningar runt äggstockarna ibland. Men inte så att det gör ont direkt. Prata med Bm om ni är oroliga. Det hade jag gjort.

  • MadeleineH

    Nawifa jag har också fått ljusrosa blodstänk på pappret. Har värk till och från, orolig när jag har det - och när jag inte har det... Har hela processen stannat upp om det slutar göra ont liksom?

    MrsFii, jag har ingen bm än. Inskrivning den 23:e. Men jag hoppas allt ska gå fint fram tills dess.

  • Sabina1982
    MadeleineH skrev 2013-09-08 20:54:11 följande:

    Nawifa jag har också fått ljusrosa blodstänk på pappret. Har värk till och från, orolig när jag har det - och när jag inte har det... Har hela processen stannat upp om det slutar göra ont liksom?

    MrsFii, jag har ingen bm än. Inskrivning den 23:e. Men jag hoppas allt ska gå fint fram tills dess.


    Men om du e orolig så ring!

    Du hade inga barn sen tidigare el?
  • Sabina1982

    Idag har jag så ont i ryggen o ljumsken o vidare ut i benet att jag inte riktigt vet om jag ska skratta el gråta.

    Min bm ringde innan o gav mig en tid hos läkaren på torsdag morgon och ett vul så jag ska sluta nojja över alla symptom jag inte har o inse att man kan ha molande värk utan att d är något som behöver vara fel.

    Glad över detta mensamtidigt jävligt rädd att inget hjärta ska slå :/

  • MadeleineH
    Sabina1982 skrev 2013-09-09 12:32:13 följande:
    Men om du e orolig så ring!
    Du hade inga barn sen tidigare el?
    Nej men jag hoppas att det är på grund av att det växer som det gör ont! Eller det är som en ständig vräk liksom... Men jag har ju alltid VÄLDIGT kraftig mensvärk också, så det skulle inte förvåna mig om det går hand i hand. Jag är en sån som har mycket ont i det området. 

    Jo jag har barn innan, gravid med trean.  
  • Sabina1982
    MadeleineH skrev 2013-09-09 15:40:01 följande:
    Nej men jag hoppas att det är på grund av att det växer som det gör ont! Eller det är som en ständig vräk liksom... Men jag har ju alltid VÄLDIGT kraftig mensvärk också, så det skulle inte förvåna mig om det går hand i hand. Jag är en sån som har mycket ont i det området. 

    Jo jag har barn innan, gravid med trean. smile5.gif  
    Har du inte samma bm som fu hade me dom andra 2?
  • MadeleineH

    Nej, det är lite konstigt. Min första hade gått i pension och den andra bytt mottagning. Sånt blir det ännu en ny! har tid den 23 - långt kvar!

    Jag är tokförkyld och har ont i halsen. Blä! Hoppas det blir bättre innan jag åker och jobbar i London. Har ingen lust att sitta på flygplanet smällförkyld.

  • Nawifa

    Fick tid för inskrivning 26 september! Känns så spännande! Men läste att man sen bara har ultraljudskontrollen i vecka 18 och sen är nästa besök i vecka 25! Tycker det är lång tid att vänta, man har ju så mycket tankar så ett besök på 25 veckor känns lite, vad tycker ni?

Svar på tråden gravida från gruppen planering till nr 3