• vårblommans

    Jag gissar kön från era tidiga ultraljud!

    Jag har nu gjort sååå mycket research om nub-theory och skull-theory och jag tycker det är så himla intressant och kul! Roligare blev det när jag gissade rätt kön genom nub-theory från min kompis ultraljud. 

    Nu vill jag gissa kön från era ultraljudsbilder ni fått på era KUB-ultraljud (eller ultraljud runt 12-13 veckor). 
    Så tydliga bilder som möjligt, helst i profil!

    Det är endast gissningar och jag utgår ifrån det jag lärt mig helt enkelt. Ni får också vara med och gissa, och senare skulle det vara kul om könet avslöjas så man får se om man gissade rätt!  

    Kör hårt!!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 17:00
    Med skull-theory spelar det ingen roll vilken vecka du är i, så då kan jag gissa vilken vecka som helst!

  • Svar på tråden Jag gissar kön från era tidiga ultraljud!
  • Pilla89
    MrsJones skrev 2014-03-11 14:01:18 följande:
    Pilla89 Huvudet är pojke tycker jag men hela nubben är inte med. Jag gissar pojke. När är rul?

    Det är den 27:e mars, jag är sååå otroligt nyfiken, jag liksom stirrar på ultraljudsbilden flera gånger om dagen för att se om jag kanske kan tyda något haha snacka om att vara besatt. Men nubben syns inte eller? Är det inte något som sticker ut där? När har du rul?
  • MrsJones
    Pilla89 skrev 2014-03-11 14:20:50 följande:

    Det är den 27:e mars, jag är sååå otroligt nyfiken, jag liksom stirrar på ultraljudsbilden flera gånger om dagen för att se om jag kanske kan tyda något haha snacka om att vara besatt. Men nubben syns inte eller? Är det inte något som sticker ut där? När har du rul?
    Känner igen det där!! Jag har rul den 21 mars och längtar ihjäl mig!

    Jo nubben syns det är den som sticker ut, men hela är inte med på bilden. Jag tycker nog att den biten jag ser är vinklad uppåt jämfört med ryggraden och därför gissar jag pojke. Är det första barnet?
  • Pilla89
    MrsJones skrev 2014-03-11 14:24:49 följande:
    Känner igen det där!! Jag har rul den 21 mars och längtar ihjäl mig! Jo nubben syns det är den som sticker ut, men hela är inte med på bilden. Jag tycker nog att den biten jag ser är vinklad uppåt jämfört med ryggraden och därför gissar jag pojke. Är det första barnet?

    Ahaa okej då förstår jag. Nej det blir mitt andra barn, har en dotter som fyller ett år imorgon. Dudå? Är det ditt första barn?
  • Emm80

    Pillan89 jättesvårt med tanke på att man inte ser hela nubben, men om jag ändå skulle gissa på det jag ser skulle jag nog säga pojke, beroende på att den är vinklad en aning uppåt. Men det är inte mycket....

  • MrsJones
    Pilla89 skrev 2014-03-11 19:22:54 följande:

    Ahaa okej då förstår jag. Nej det blir mitt andra barn, har en dotter som fyller ett år imorgon. Dudå? Är det ditt första barn?
    Barn nummer fyra!!
  • Pilla89
    MrsJones skrev 2014-03-11 21:48:13 följande:
    Barn nummer fyra!!
    Vad kul med nummer fyra :)
  • Pilla89
    Emm80 skrev 2014-03-11 20:53:42 följande:
    Pillan89 jättesvårt med tanke på att man inte ser hela nubben, men om jag ändå skulle gissa på det jag ser skulle jag nog säga pojke, beroende på att den är vinklad en aning uppåt. Men det är inte mycket....
    Tack :)
  • nalle3

    Någon som kanske kan gissa kön? Bilden är inte så tydlig men kanske nån kan se nåt genom skallteorin? :)

Svar på tråden Jag gissar kön från era tidiga ultraljud!