• Gabiriella

    Gravida utan illamående?

    Jag är gravid i vecka 10 (9+5) och har i princip aldrig mått illa hittills (peppar, peppar).
    Illamåendet har varit begränsat till 15 minuter en morgon när jag inte hade ätit frukost.
    Är van vid att äta frukost på jobbet bara, men efter den dagen är jag noga med att äta någonting direkt på morgonen.

    ALLA andra jag känner mår illa. Min mamma mådde spydde konstant i 9 månader med både mig och min bror.
    Så det känns lite konstigt att inte göra det.

    Mina symptom är ganska begränsade. Ingen mens, liiite ömma bröst som har vuxit en del, kissar oftare och svullen mage.
    Har gjort 4 st gravtest, eftersom det knappt känns som att jag är gravid.

    SÅ - jag efterlyser fler som har det/hade det som mig under sin graviditet? :)

  • Svar på tråden Gravida utan illamående?
  • Amanda84

    Jag är också i vecka 10 (9+2) och har nästan inga symtom alls. Jag har mått illa vid två tillfällen men sedan har jag inte känt någonting alls. Mina bröst är också lite svullna men jag tror inte att jag kissar oftare nu längre (det gjorde jag dock de första veckorna)

    Det enda riktiga symtom jag faktiskt har är att jag börjar få känningar av foglossning. Jag trodde först att det var ischias men enligt bm är det foglossning. Hade jag inte haft det hade jag nog starkt tvivlat på att jag är gravid.

  • Meinu

    Jag är i vecka 31 och jag har hittills endast haft dessa symptom:

    Växande mage (hela tiden)
    Läckande bröst (med start från ca v.24)
    Trötthet (mellan ca v. 8-16)
    Ingen mens 
    Förstoppning

    Har inte haft:
    Illamående
    Smärta (alltså ingen molvärk eller någonting. Inte en endaste alvedon har jag behövt under dessa 31 veckor)
    Flytingar
    Spottings
    Ömma bröst
    Halsbränna
    Svullnad
    Förvirring i huvudet
    Doftkänslighet
    Irritation
    Smakförändringar

    Jag satt också och bara väntade på att börja må illa och få alla andra krämpor som "bör" komma med graviditeten, men inget har riktigt kommit än. Jag är dock orolig att jag ska få hemorrojder. Detta är min värsta mardröm.....

  • Gabiriella

    Skönt att höra att det är några som har det som jag!
    Alla säger att man ska vara jätteglad över att slippa illmående, och det borde man såklart.
    Men samtidigt så blir man lite nervös över att någon ska vara fel.

    Jag ska göra ett ultraljud i vecka 12, den 9/12, eftersom jag har haft några jättesmå blödningar (dom oroar mig dock inte., med jättesmå så menar jag verkligen jääättesmå).
    Så det ska bli skönt att se så lillen lever :)

    Hur känns foglossningarna Amanda?

    Meinu - Hemorrojder är nog inte roligt. Men det slipper du förhoppningsvis om du redan är i vecka 31! :)

  • Meinu
    Gabiriella skrev 2013-11-29 11:32:05 följande:

    Skönt att höra att det är några som har det som jag!
    Alla säger att man ska vara jätteglad över att slippa illmående, och det borde man såklart.
    Men samtidigt så blir man lite nervös över att någon ska vara fel.

    Jag ska göra ett ultraljud i vecka 12, den 9/12, eftersom jag har haft några jättesmå blödningar (dom oroar mig dock inte., med jättesmå så menar jag verkligen jääättesmå).
    Så det ska bli skönt att se så lillen lever :)

    Hur känns foglossningarna Amanda?

    Meinu - Hemorrojder är nog inte roligt. Men det slipper du förhoppningsvis om du redan är i vecka 31! :)


    Jag tänker inte ropa hej förrän jag är över ån! Varje gång jag gör nr 2 är jag orolig att något ska ploppa ut.... Foten i munnen 
  • Amanda84
    Gabiriella skrev 2013-11-29 11:32:05 följande:

    Skönt att höra att det är några som har det som jag!
    Alla säger att man ska vara jätteglad över att slippa illmående, och det borde man såklart.
    Men samtidigt så blir man lite nervös över att någon ska vara fel.

    Hur känns foglossningarna Amanda?


    Jag är också nervös över att något är fel eftersom jag inte har några direkta symtom men jag har börjat lugna ner mig nu och är inte lika nojig som jag har varit.

    Man kan säga att jag har ont i svanskotan och i ländryggen. Det blir värre när jag har suttit en längre stund eller om jag går fort eller med stora kliv. Än så länge gör det inte jag-vill-gråta-ont  utan det är en smärta som jag mest tänker på när jag har suttit ner eller skyndar mig till något.
  • Gabiriella

    Har haft en blödning igår och idag! Är ännu mer nervös över att något är fel nu. Ringde 1177 och dom säger mest bara "det är vanligt med ofarliga blödningar. Men om det är ett missfall så kan man inte göra något ändå". Känns tryggt!..

  • 18årigbonusmamma

    Jag är gravid i vecka 8+4 och väldigt minimala symptom så känns inte heller som jag är gravid, svullen om magen, ömma bröst å svullna, och det är typ de. Visst man kanske inte ska klaga men känns ju iaf bättre när man kanske har mer symptom så man kan känna sig lite säker:/

  • 88Sandy

    Jag är i v 24 nu och har inte mått illa en gång under graviditeten:) Hade lågt blodtryck i början men annars bara lite vaga symtom.

  • LaserFrida

    Nu är jag inte så långt gången 8+4 Men va på ul förra veckan och såg två små hjärtan slå! "Alla" säger ju att tvillingar ska ge änny mer symptom. Men jag har väldigt få/milda symptom. Hade ont i tuttarna, men det har nästan gått över den här veckan. Har mått jättelite illa och hade svårt att äta lagad mat på kvällen i vecka 6-8. Mer flytningar än vanligt och kissar oftare. Men mitt största symptom är tröttheten. Sover mycket efter jobbet och på helgen. Jag beställde tidigt ul (kostade 600kr för mig) just för att jag tyckte att jag hade för svaga symptom. Och nu känns det faktiskt mycket tryggare även om oron inte helt har släppt och mycket kan ju hända fortfarande.

  • LaserFrida
    LaserFrida skrev 2019-09-18 21:18:14 följande:

    Nu är jag inte så långt gången 8+4 Men va på ul förra veckan och såg två små hjärtan slå! "Alla" säger ju att tvillingar ska ge änny mer symptom. Men jag har väldigt få/milda symptom. Hade ont i tuttarna, men det har nästan gått över den här veckan. Har mått jättelite illa och hade svårt att äta lagad mat på kvällen i vecka 6-8. Mer flytningar än vanligt och kissar oftare. Men mitt största symptom är tröttheten. Sover mycket efter jobbet och på helgen. Jag beställde tidigt ul (kostade 600kr för mig) just för att jag tyckte att jag hade för svaga symptom. Och nu känns det faktiskt mycket tryggare även om oron inte helt har släppt och mycket kan ju hända fortfarande.


    Hahaha såg ju att ta startade tråden 2013... Men mitt svar kanske kan hjälpa till att trygga nån lite!
  • LaserFrida
    LaserFrida skrev 2019-09-18 21:18:14 följande:

    Nu är jag inte så långt gången 8+4 Men va på ul förra veckan och såg två små hjärtan slå! "Alla" säger ju att tvillingar ska ge änny mer symptom. Men jag har väldigt få/milda symptom. Hade ont i tuttarna, men det har nästan gått över den här veckan. Har mått jättelite illa och hade svårt att äta lagad mat på kvällen i vecka 6-8. Mer flytningar än vanligt och kissar oftare. Men mitt största symptom är tröttheten. Sover mycket efter jobbet och på helgen. Jag beställde tidigt ul (kostade 600kr för mig) just för att jag tyckte att jag hade för svaga symptom. Och nu känns det faktiskt mycket tryggare även om oron inte helt har släppt och mycket kan ju hända fortfarande.


    Hahaha såg ju att ta startade tråden 2013... Men mitt svar kanske kan hjälpa till att trygga nån lite!
  • Tusse92

    Är i vecka 13, går in i 14 på lördag och har knappt haft några symptom :) 


    Hade jag inte tagit ett graviditetstest så hade jag fortsatt levt mitt liv som vanligt! 
    Har i korta stunder haft mens likande smärtor i magen, samt ömma bröstvårtor, men iochmed att jag har haft oregelbunden mens hade jag enbart trott att det kunde va mensen som var på g. 


    Antar såklart att man ska vara glad, men håller med om att det känns läskigt att inte ha massa symptom! Men nu har vi varit på KUB och allt såg bra ut vilket lugnar oss :) 

Svar på tråden Gravida utan illamående?