• MarieJ

    IVF Maj 2014!

    Hej på er! :)
     
    Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

    Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

  • Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Sammet

    Jag gjorde ett ivf i Falun i mars, tyvärr gick det inte att återföra, 14 ägg, varav 6 mogna, av dessa befruktades 2 och inget av dem utvecklades normal.
     Fick frågan om vi ville sätta in dem eller ha ett halv försök tillgodo.
     Var mest sugen att chansa , men förstod efter ett tag att det egentligen inte var en fråga från läkarens sida, de ville inte sätta in dem. 
    Också en intressant iaktagelse, fick beskedet om de dåliga äggen när jag trodde vi skulle göra ET, och när jag fick valet att sätta in eller ej var maken inte nämnd nånstans i samtalet. Han satt då i väntrummet med sonen.
    Det kändes konstigt, embryot är ju till hälften hans, vi är två om det, varför ska inte han få säga sitt i frågan?

    De skrev ut Prasteron som jag ska äta till nästa försök, vi byter också från Puregon kort protokoll till Menopur långt protokoll och dubblar Ovintrellen så ser vi om det hjälper något.

    Jag ska få Predosinol om det blir en ET nästa gång.

    Lite deppigt är det, för tio år sen donerade jag ägg, då fick de ut 14 och 16 ägg varav alla befruktades och gav upphov till fyra barn.

    Blev spontangravid 2011 (när jag stod i IVF-kö) och lyckades behålla barnet, så jag har iaf honom att glädjas åt, nu är det syskonförsök.

    Skulle fått barn ungefär nu, men det barnet dog i magen på mig i vintras och läkarna tyckte inte jag skulle vänta på att bli spontangravid igen när det varit så svårt för oss.

    Jag gillar IVF Falun, även om de känns lite distanserade ibland, det mesta får man ta rätt på på egen hand, jag har knappt fått någon info om hur saker ska gå till utan blivit lite hängande.

    Men dr S är en skön farbror och han har hopp om oss, så det känns bra.

    Nu väntar jag på mens för att kunna sätta datum för långt protokoll. Är den mer än fem dagar sen kommer jag troligen inte att hinna göra IVf innan sommarstängningen, de jäklarna har sista äggplocksdag 19e juni innan de bommar helt 27e juni.

  • tomsfru

    hej hej!
    vi ska göra ett syskonförsök i ostimulerad cykel i maj har ägglossning nu o ska vänta till nästa ägglossning innan det är dags för isättning. det är Falun vi ska till. vi har två frysta embryon o håller alla tummar för att det ska funka på första försöket. Dottern, som är 14 mån nu, kom till på fjärde, fick mf gången innan i v 6.

    hoppas de e ok att jag hoppar in här?

  • Fläderpärlan

    Hej! Jag undrar, vart hör man egentligen? Förmodligen så kommer jag att göra äggplock kring den sista april vilket innebär att det blir återföring i maj... Får jag vara med här? Vart ligger ni i processen? :) Vi går på ivfkliniken i Falun!


  • MarieJ
    Elinmariaregina skrev 2014-04-15 07:24:44 följande:
    Hej! Jag undrar, vart hör man egentligen? Förmodligen så kommer jag att göra äggplock kring den sista april vilket innebär att det blir återföring i maj... Får jag vara med här? Vart ligger ni i processen? :) Vi går på ivfkliniken i Falun!
    Absolut, häng med här du, tänkte inte att det skulle vara så petnoga med tiden när jag skapade tråden :) Jag är på spraydag 9 idag och börjar med sprutorna om en vecka.
  • Fläderpärlan
    MarieJ skrev 2014-04-15 07:35:13 följande:
    Absolut, häng med här du, tänkte inte att det skulle vara så petnoga med tiden när jag skapade tråden :) Jag är på spraydag 9 idag och börjar med sprutorna om en vecka.

    Ok, tack :) okej, då är du ju bara en vecka efter mig :)
  • Killerhillary

    Binniboo och Sammet - skrev lång inlägg som försvann till er om era resor, känner med er. Jag har slutat med nässprayen nu, på sköterskans inrådan. Fått en tid för VUL sista april. Så oväntad utveckling :)

  • LifeAsME

    Hej! Hittade den här tråden via älskade google och tänkte hänga på om det är ok? :) vi gjorde vårt första ivf (långa protokollet) som misslyckades i slutet av mars. Nu väntar jag på min mens som förhoppningsvis kommer veckan efter påsk och då kör vi igång med en ny behandling. Denna gången blir det det korta protokollet. Jag blev väldigt nedstämd under första behandlingen och tror mycket berodde på nedregleringen med suprecur. Hoppas på bättre mående denna gång!:) Spännande att läsa om du som var spontangravid mitt i allt, grattis! :)


  • MarieJ
    LifeAsME skrev 2014-04-15 15:24:18 följande:
    Hej! Hittade den här tråden via älskade google och tänkte hänga på om det är ok? :) vi gjorde vårt första ivf (långa protokollet) som misslyckades i slutet av mars. Nu väntar jag på min mens som förhoppningsvis kommer veckan efter påsk och då kör vi igång med en ny behandling. Denna gången blir det det korta protokollet. Jag blev väldigt nedstämd under första behandlingen och tror mycket berodde på nedregleringen med suprecur. Hoppas på bättre mående denna gång!:) Spännande att läsa om du som var spontangravid mitt i allt, grattis! :)
    Hej! Självklart får du hänga på du också! :) Tråkigt att ert första försök misslyckades, hoppas att det tar sig för er denna gång. Får du börja behandlingen precis när mensen väl kommer?
  • Killerhillary
    LifeAsME skrev 2014-04-15 15:24:18 följande:
    Hej! Hittade den här tråden via älskade google och tänkte hänga på om det är ok? :) vi gjorde vårt första ivf (långa protokollet) som misslyckades i slutet av mars. Nu väntar jag på min mens som förhoppningsvis kommer veckan efter påsk och då kör vi igång med en ny behandling. Denna gången blir det det korta protokollet. Jag blev väldigt nedstämd under första behandlingen och tror mycket berodde på nedregleringen med suprecur. Hoppas på bättre mående denna gång!:) Spännande att läsa om du som var spontangravid mitt i allt, grattis! :)

    Tack :)
Svar på tråden IVF Maj 2014!