• fruktskalet

    Tror ni att jag är gravid?

    Min mens är 3 dagar sen, brukar få mensvärk ungefär 1 dag innan och nu har jag haft molvärk i ca 1 vecka. Jag har vanligtvis mellanblödningar någon vecka innan mens fram till mens och nu ingenting däremot mer flytningar. Mår alltid illa och så även nu. Vad tror ni, är jag möjligtvis gravid? Vill ej testa än för att jag brukar inte ens hinna hem från apoteket så är tant röd här.

  • Svar på tråden Tror ni att jag är gravid?
  • fruktskalet

    Ja jag gör det samma. Men vad sent du har ditt rul?! Jag har bara en dag efter dig, fast är ju olika vid olika landsting :) har du fått andra symptom? Jag har börjat se små fläckar so rör sig i ögonen och svimfärdig när jag stått upp för länge. Blir mätt efter typ en tugga och kräks om jag äter snabbt. Men fortfarande mycket bättre ä första månaderna! !

  • joh93

    Jo jag vet tyckte jag med..men hade ju inskrivningen sent med, var i v 12 då så de kanske inte hade någon annan tid än denna för rul :) nja jag kan spy på mornarna om jag dricker ett glas vatten i ett svep, måste äta något först då eller ta det lugnt, sen ömmar brösten fortfarande vissa dagar och tycker vårtgården blivit mörkare och fått som knottror. Sen spänner det över magen och känt ibland eller inbillar mig att det rört sig men det har varit så snabbt så vet inte om det faktiskt var bebis jag kände eller något annat i magen. :)

  • joh93

    Jag har faktiskt inte bestämt mig. Varken jag eller killen vet, vi velar fram o tillbaka.. Vill bara att allt ska vara bra sen kvittar könet men underlättar ju att veta med... Samtidigt skulle det vara kul med en överraskning också så man inte ställer in sig på ena och blir "besviken" ifall de sett fel på ul. Vi prTar om det iprincip varje dag men vi kommer aldrig fram till något :p hur tänker ni?

  • fruktskalet

    Jag har bestämt mig att jag vill veta i förväg om det syns. Gubben får säga vad han vill hehe. .

    Tror att det är en flicka iallafall. :)

  • joh93

    Hehe okej ;) jag tror också en flicka, konstigt hur man bara kan ha en sån känsla :) en på jobbet fick förlösa sina tvillingar igår med snitt i v. 28, de var rätt stora ändå och livliga så det ska nog gå bra för dem. Usch tänk om något sådant händer en själv, fy... Hemska tanke.. Svävar du på rosa moln hela tiden eller tänker du de värsta tankarna du med? Iofs har du ju redan sett att allt står rätt till, jag kommer lugna ner mig efter rul om allt nu är bra där :)

  • cassibassi

    Hej! Jag hoppar in lite här med egna "symtom", hoppas det är ok!
    Igår kväll fick jag bruna flytningar. Trodde det var mensen, men idag har det inte hänt mer än att jag fortfarande har lite bruna klumpar liksom. Har även hugg i äggstockarna och igår samt kvällen innan det hade jag ett tryck i underlivet liksom, kändes som något ville tryckas ut. Gjorde rätt ont mellanåt... 
    Har oregelbunden mens så vet inte alls var i min menscykel jag är mer än att jag troligtvis haft äl för två veckor sedan ungefär.

    Någon som känner igen sig i min lilla beskrivning? Glad

  • fruktskalet
    joh93 skrev 2014-08-10 20:22:27 följande:

    Hehe okej ;) jag tror också en flicka, konstigt hur man bara kan ha en sån känsla :) en på jobbet fick förlösa sina tvillingar igår med snitt i v. 28, de var rätt stora ändå och livliga så det ska nog gå bra för dem. Usch tänk om något sådant händer en själv, fy... Hemska tanke.. Svävar du på rosa moln hela tiden eller tänker du de värsta tankarna du med? Iofs har du ju redan sett att allt står rätt till, jag kommer lugna ner mig efter rul om allt nu är bra där :)


    Oj vad läskigt, tur att dom mådde bra! Känner att de här hemska tankarna försvinner mer och mer varje dag och igår beställde jag faktiskt kläder till skrutten i magen. Kunde inte låta bli, en body och en mössa. Jag är rädd på RUL att bebisen inte ska ha växt nåt sen sist. syns ju ingenting på mig än... men men alla är vi ju olika. :) det är ju mindre två veckor kvar tills vi får se våra hjärtan!!! <3
  • joh93

    Ja jag har också svårt att hålla mig, vill springa in i alla babybutiker när man ser dem men kommer hålla mig till rul ändå :p vill börja känna o klämma på vagnar och bara gräva ner mig i babykläder, möbler och massa onödiga tillbehör haha :) åh jag vet, herregud kan inte förstå det, ska bli såå kul, vet dock inte vad jag ska säga till chefen.. Måste dra efter lunch och har ju inte berättat än. När jag var på inskrivningen skyllde jag på att jag var hos läkaren, känner att jag inte kan dra det ännu en gång, har du något bra tips? :p.

Svar på tråden Tror ni att jag är gravid?