• mr me

    Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

    Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

    Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

    Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Majsan70

    Nej jag förstår dig inte alls. Varför ödsla såna starka känslor på en sån sak? Tycker du att de har fel så gör du, men släpp det o gå vidare eller engagera dig på ett vettigt sätt för att jobba emot då. 

  • puss

    Lär dig vad feminism är. Fast det är kanske enklare att vara arg och korkad, än klok och glad?

  • mr me
    Majsan70 skrev 2014-04-10 18:03:51 följande:
    Nej jag förstår dig inte alls. Varför ödsla såna starka känslor på en sån sak? Tycker du att de har fel så gör du, men släpp det o gå vidare eller engagera dig på ett vettigt sätt för att jobba emot då. 
    Därför att feministerna vållar så mycket skada i samhället. Man har paralyserat stora delar av samhällsdebatten och det är människor som dör och råkar illa ut pga feminism.

    Ta bara våldtäktsdebatten som spårat ur fullständigt med feministernas krav på en "samtyckesparagraf" där de vill införa en omvänd bevisbörda vid våldtäktsmål och skapa en situation där en man ska kunna dömas för våldtäkt om han glömmer att fråga sin flickvän om hon vill ha sex innan de inleder akten. Det har förlamat våldtäktsdebatten och ingen agerar medan polisen slår larm om att gruppvåldtäkter och andra typer av övergrepp ute på skolorna under skoltid skjutit i höjden:

    www.dn.se/sthlm/raare-attityd-till-sexbrott-bland-unga/

    Feministerna är mer intresserade av att sätta åt skötsamma män än att jaga verkliga våldtäktsmän eftersom feminister hatar män, som grupp. Och det gör att vi inte kommer någon vart i våldtäktsdebatten, för att nämna ett exempel.
  • mr me
    puss skrev 2014-04-10 18:06:01 följande:
    Lär dig vad feminism är. Fast det är kanske enklare att vara arg och korkad, än klok och glad?
    Jag vet vad feminism är och det är därför jag är arg och upprörd. Det är en farlig ideologi som måste stävjas.
  • Medusan
    puss skrev 2014-04-10 18:06:01 följande:
    Lär dig vad feminism är. Fast det är kanske enklare att vara arg och korkad, än klok och glad?
    Kan bara instämma. Du tycks sakna förståelse för vad feminism står för.
  • Gathehielm

    Feminismen är en sorglig historia. Ideologin har gått från progressiv, intelligent och upplyst till en vetenskapfientlig hatkult som är mer inställd på att plocka så många offerpoäng som möjligt än att faktiskt lösa problem.

    Allra tydligast kan man se detta i hur epitet som "vit", "man" och "straight" dyker upp som rena argument.
    "Han kan inte utala sig, för han är man," "Vita män kan inte sätta sig in i vår situation," "Straighta män är inte välkommna i vår demonstration," et cetera.

    När utgångspunkten i feminismen en gång var att könstillhörighet, ras och sexualitet skulle vara irrelevant när man bedömer en annan individ.

    Feminisen är idag en förvriden parodi på sig själv, och jag vill inte ha någonting att göra med den över huvud taget.

  • Medusan
    Medusan skrev 2014-04-10 18:12:24 följande:
    Kan bara instämma. Du tycks sakna förståelse för vad feminism står för.
    Syftar då på TS och inte på dig Puss kanske jag ska förtydliga Drömmer
  • Aniiee

    Hat? Nej.... Tycka att en hel hög feminister (ingen nämd och ingen glömd) är helt jäkla dumma i huvudet och har helt vidrig människosyn... Ja..... det förstår jag att en del tycker....


    There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • Froststar

    Valde alt. 1. 


    Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
  • Majsan70
    mr me skrev 2014-04-10 18:11:06 följande:
    Därför att feministerna vållar så mycket skada i samhället. Man har paralyserat stora delar av samhällsdebatten och det är människor som dör och råkar illa ut pga feminism.

    Ta bara våldtäktsdebatten som spårat ur fullständigt med feministernas krav på en "samtyckesparagraf" där de vill införa en omvänd bevisbörda vid våldtäktsmål och skapa en situation där en man ska kunna dömas för våldtäkt om han glömmer att fråga sin flickvän om hon vill ha sex innan de inleder akten. Det har förlamat våldtäktsdebatten och ingen agerar medan polisen slår larm om att gruppvåldtäkter och andra typer av övergrepp ute på skolorna under skoltid skjutit i höjden:

    www.dn.se/sthlm/raare-attityd-till-sexbrott-b.../

    Feministerna är mer intresserade av att sätta åt skötsamma män än att jaga verkliga våldtäktsmän eftersom feminister hatar män, som grupp. Och det gör att vi inte kommer någon vart i våldtäktsdebatten, för att nämna ett exempel.
    Fortfarande...lär dig kanalisera och gör nåt åt det du anser vara fel. Jag kan inte förstå människor som hatar överhuvudtaget. Varför ödsla energi på sånt lixom?
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?