• Dao

    Det sanna islam

    Al-Qaida, al-Shabaab, Hizbollah, Boko haram, Isis, Hizb ut-Tahrir, Muslimska brödraskapet, Janjawid, Gama'a al-Islamiyya, Lashkar-e-Taiba, Farfur, Jemaah Islamiyah, Jaish-e-Muhammad, Hamas och talibanerna i Afghanistan och Pakistan.

    Det är några av de organisationer som i kampen för det sanna islam, bränner, mördar och spränger för att återupprätta idolens ideologi med dödsstraff för avhoppare och förbud mot allmän utbildning för flickor.

    Är det troligt att Familjelivs forummuslimer har bättre koll på vad det sanna islam innebär enligt de stipulat som islams grundare och idol muhammed utfärdade för 1400 år sedan?

    sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Islamistiska_organisationer


    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Svar på tråden Det sanna islam
  • Muslimsktjej
    IiIlenora skrev 2014-06-17 13:33:30 följande:
    Alltså, när det står att man skall hugga av fötter och armar på Kristna och Judar så menar koranen att dem skall älska oss och hugga av fötterna på varandra istället. Jag förstår henne Foten i munnen
    Ge mig en vers ur Koranen som säger detta. :)
  • IiIlenora
    Muslimsktjej skrev 2014-06-17 13:43:55 följande:
    Förstår inte vad felet med den versen är? Den berättar att det är en stor synd att se Jesus som Guds son. Och hade Gud och Koranen hatat judar och kristna, så hade Gud aldrig tillåtit muslimska män att gifta sig med judiska/kristna kvinnor, eller hur? ;)

    + förstår inte varför du har rätt att säga att vi inte dyrkar den sanna Guden, medan Gud inte får säga att det inte är okej att se Jesus som Guds son?
    Nu pratar du om giftermål, den versen talar om varför det är rätt av en muslim att hata Judar och Kristna, den säger att vi är förbannade. Vet du om att det är djävulsdyrkare som säger så om oss, vi är Guds barn och det är enbart djävulens avkommor som inte tål oss för vi är älskade av vår himmelska Fader. Den som uppenbarat den suran kommer inte från Gud.
    + förstår inte varför du har rätt att säga att vi inte dyrkar den sanna Guden, medan Gud inte får säga att det inte är okej att se Jesus som Guds son?
    Det är djävulen som inte tål Gud son Jesus och han vill hålla er borta från honom, för det är enbart genom Jesus du kommer till paradiset och satan vet det. Det är också därför han uppfann islam så att dem som följer muhammads läror inte skall få frälsning utan gå evigt fördärvade. Förstår du inte?
  • Muslimsktjej
    IiIlenora skrev 2014-06-17 13:50:40 följande:
    Nu pratar du om giftermål, den versen talar om varför det är rätt av en muslim att hata Judar och Kristna, den säger att vi är förbannade. Vet du om att det är djävulsdyrkare som säger så om oss, vi är Guds barn och det är enbart djävulens avkommor som inte tål oss för vi är älskade av vår himmelska Fader. Den som uppenbarat den suran kommer inte från Gud.
    + förstår inte varför du har rätt att säga att vi inte dyrkar den sanna Guden, medan Gud inte får säga att det inte är okej att se Jesus som Guds son?
    Det är djävulen som inte tål Gud son Jesus och han vill hålla er borta från honom, för det är enbart genom Jesus du kommer till paradiset och satan vet det. Det är också därför han uppfann islam så att dem som följer muhammads läror inte skall få frälsning utan gå evigt fördärvade. Förstår du inte?
    Ja jag pratar om giftermål, fortfarande ord från Gud. Hade Gud hatat kristna och judar så hade han aldrig tillåtit att muslimska män får gifta sig med kristna och judiska kvinnor.

    Hahahahah alltså åh trodde du var oseriös. Men du verkar visst inte det, okej då förstår jag sötnöt, islam är från djävulen. :)

    Btw, ganska kul att du inte vet att man som muslim måste gilla Jesus. Men som en profet, inte Guds son, men återigen, ok.
  • oOHalalOo
    IiIlenora skrev 2014-06-17 12:40:09 följande:
    Tycker du det är rätt av hizbollah att mördar oskyldiga människor medan du sitter hemma och fläktar åsiker över en kopp kaffe?

    Det här skriver du till en person som du har frågat 'är du muslim' och fått svaret 'det är jag  inte'..

    Logiken och sunda förnuftet verkar inte vara hemma där inte....
  • oOHalalOo
    IiIlenora skrev 2014-06-17 13:02:12 följande:
    Tack, då har du klargjort att det hizbollah gör går helt i linje med koranens läror.

    Att dem gör det i självförsvar tror jag inte på, däremot är Israeler tvingade att försvara sig mot koranens läror om att hata judar. Vilket hizbollah gör.

    Fast nu står det inte i Koranen att man ska hata judar. Men eftersom du är så flink att kasta ur dig ting utan någon vidare koll, så var så god och berätta för oss VAR det i Koranen står att man ska hata judar?
  • Ronga

    Har ni ens läst vad som står i Judarnas skrift? Jag kan dra ett litet exempel, något i stil med "Att sitta och äta med en icke-jude är som att äta med en hund" och finns mycketttttttttt mer. 


    Det är Veronica Maggio på bilden, min kärlek! Sluta pma mig, jag är kille!
  • Rataxes
    Ronga skrev 2014-06-19 14:08:57 följande:
    Har ni ens läst vad som står i Judarnas skrift? Jag kan dra ett litet exempel, något i stil med "Att sitta och äta med en icke-jude är som att äta med en hund" och finns mycketttttttttt mer. 
    Och då konstaterar vi att alla dessa ökenreligioner överlevt sig själva. De är omoderna och passar inte i ett tolerant samhälle. Låt Knazbollah och allt vad de heter dö sotdöden.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Valhall 1

    All religion bör och skall förbjudas i skolor, politik och i alla offentliga rum!!!

    Religion hör inte hemma i en modern stat och skall enbart ses som en hobbyverksamhet för mentalt efterblivna!!!

    Kyrkoringningar och böneutrop bör förbjudas, då oväsen skrämmer djurlivet.

    Religion hör hemma på den historiska soptippen, då enbart ateister verkar vara de enda riktigt toleranta mot andra religioner och kulturer!!!! 


    I Valhall finns inga hen
  • oOHalalOo
    Valhall 1 skrev 2014-06-19 21:17:57 följande:

    All religion bör och skall förbjudas i skolor, politik och i alla offentliga rum!!!

    Religion hör inte hemma i en modern stat och skall enbart ses som en hobbyverksamhet för mentalt efterblivna!!!

    Kyrkoringningar och böneutrop bör förbjudas, då oväsen skrämmer djurlivet.

    Religion hör hemma på den historiska soptippen, då enbart ateister verkar vara de enda riktigt toleranta mot andra religioner och kulturer!!!! 



    Du menar att religionsundervisningen i skolan ska förbjudas? Av vilken anledning i så fall?

    Du menar att partier som Kristdemokraterna ska förbjudas att delta i politiken? Varför det i så fall?

    Förklara vad du menar med att religion bör förbjudas i 'alla offentliga rum'.

    Vad som hör hemma i en 'modern' stat är väl upp till dess medborgare? Eller måste alla tycka likadant? Varför har vi i så fall olika partier? Måste alla se ut likadant, klä sig lika? Måste alla gilla samma också? Vad gäller val av partner, antal barn, skola, utbildning osv? Bara undrar hur långt du är beredd att gå i resonemanget.

    Du får kalla andras val för vad du vill, men att kalla andras val för att det är mentalt efterblivit visar bara att du inte lever som du lär i det samhälle du lever i. Du är missunnsam  eller kanske avundsjuk på andras val och måste därför nedvärdera valet. Väldig 'demokratisk', eller hur? 'Tolerant', inte sant?

    Glöm absolut inte att raketer på nyår och annat ska förbjudas, där har du något som verkligen skrämmer djuren. Föregår du med gott exempel och låter bli detta och även talar med dina grannar att de ska låta bli också och istället bör tänka på djuren?

    Om du är ateist, hur sjutton kan du tro att du är tolerant efter det som du har skrivit? Nej du, dags för dig att tänka till och verkligen fundera över varför du försöker framställa dig som något som du inte kan leva upp till.


     

  • IiIlenora
    Muslimsktjej skrev 2014-06-17 13:56:49 följande:
    Ja jag pratar om giftermål, fortfarande ord från Gud. Hade Gud hatat kristna och judar så hade han aldrig tillåtit att muslimska män får gifta sig med kristna och judiska kvinnor.
    När du pratar om "gud" så pratar du egentligen om djävulen så det är lite missledande när du säger så, men att en muslimsk man får gifta sig med en icke-muslimsk kvinna bevisar inte att allah gillar Judar och Kristna. Tvärtom, hade han gillat oss så skulle också muslimska kvinnor ha lov att gifta sig med icke-muslimer. Det bevisar bara att de lärorna muhammad kom med inte kom från Gud för i Hans ögon är vi alla lika. Det var muhammads girighet som styrde hans begär och han gillade kvinnor.
    Hahahahah alltså åh trodde du var oseriös. Men du verkar visst inte det, okej då förstår jag sötnöt, islam är från djävulen. :)
    Ja, du hade förstått det om du kände Gud.
    Btw, ganska kul att du inte vet att man som muslim måste gilla Jesus. Men som en profet, inte Guds son, men återigen, ok.
    Muslimer gillar inte Jesus, dem tror på en helt annan figur som aldrig existerat. Ni behöver den riktiga Jesus som muhammad förnekade.

  • Tom Araya
    Ronga skrev 2014-06-16 13:08:02 följande:

    Det är tydligen tabu att säga att USA är bakom Al Qaidas skapande, då får man pm och varning av mod ;)


    Jag är tveksam till den uppgiften, däremot så har USA utbildat terrorister, exempelvis personer inom Al Qaidas nätverk.


    Det är på sin plats att känna till syftet också.

  • Dao

    Den senaste tiden har islams guds främsta ambassadörer i de lokala idolföreningarna visat vad ideologin egentligen handlar om.

    Nämn en enda godsinnad islamisk organisation som kontrast till Islams guds budbärare:


    Hamas
    Hizbollah
    Jemaah islamiya
    Aö-Aqsabrigaden
    Al-shabaab
    Isis / Is
    Boko haram
    Al-Qaida
    Hizb ut-Tahrir
    Talibanerna
    Muslimska brödraskapet
    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Halvtre
    Dao skrev 2014-08-21 07:32:35 följande:

    Den senaste tiden har islams guds främsta ambassadörer i de lokala idolföreningarna visat vad ideologin egentligen handlar om.

    Nämn en enda godsinnad islamisk organisation som kontrast till Islams guds budbärare:


    Hamas
    Hizbollah
    Jemaah islamiya
    Aö-Aqsabrigaden
    Al-shabaab
    Isis / Is
    Boko haram
    Al-Qaida
    Hizb ut-Tahrir
    Talibanerna
    Muslimska brödraskapet
    Den största organisationen är "muhammads anhängare".
  • IiIlenora
    Halvtre skrev 2014-08-21 08:27:04 följande:
    Den största organisationen är "muhammads anhängare".
    Och den innefattar alla anhängarna från Dao's lista.
  • Ronga

    Hezbollah som försvarade Libanon och tvingade tillbaka Israel?
    Samma hezbollah som donera enorma summor pengar till dom som fick sina hus förstörda?
    Samma hezbollah som respekteras av libanons kristna o muslimer?

    Jag är förvirrad.


    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
Svar på tråden Det sanna islam