• manza

    Är detta definitivt ett missfall?

    Jag är gravid i v.7. Igår fick jag en blödning. Det var färskt blod och en del. Inte jättemycket. Mer som sparsam-vanlig mens. Det fick byta trosskydd två gånger. Alltså ingen binda. Men det var ändå en del klarrött blod.

    Åkte till gyn och gjorde vul. Allt såg bra ut. Äggstockarna såg bra ut och man såg en liten säck med en liten prick (fostret) i. Dock var det för tidigt för att se något pickande hjärta. Igår var jag i v.6 (5+6). Gick alltså in i v.7 idag.

    Nu har blödningen upphört. Har bara brun/beiga flytningar. Men jag har ont nere i magen och så har jag i natt haft ont i ländryggen. Något som jag glömde att nämna för läkaren var att när jag till exempel har legat i soffan "som en boll" på höger sida så får jag ont på höger sida utav magen när jag ska räta ut mig.

    Vad tror ni? Jag vet att bara tiden kan ge svar. Ska på återbesök om en vecka och gör vul igen. Men är det någon där ute som varit med om något liknande? Kan det vara missfall även om blödningen upphör?

    Snälla ge mig något svar. Behöver solskenshistorier... :(


    Första barnet november 2013❤️ andra barnet beräknat februari 2015❤️
  • Svar på tråden Är detta definitivt ett missfall?
  • pingeming

    Hej jag förstår din oro är gravid i v 9 och fick i måndags kväll blödningar och var då rätt mycket, rann igenom bindan när jag reste mig och det bara fortsatte sippra i toan sen av tog det så var helt 100 på mf då gynekologen inte kunde se fostrets hjärta på vul någon vecka tidigare.

    Var på återbesök på tisdagen pga blödningar och då hade jag blödningar i mängd som mens men på vul var det ett litet tickande hjärta och livmoderhalsen och allt annat såg bra ut så inga tecken på pågående missfall heller.

    Jag blöder fortfarande lite men är mer brunt nu (gammalt blod).

    Jag kan ju inte lova dig att det inte är mf men detta kanske stärker dina förhoppningar lite så håller jag tummarna för dig att bebisen mår bra där inne :)

    Kram!

  • pingeming

    Hej jag förstår din oro är gravid i v 9 och fick i måndags kväll blödningar och var då rätt mycket, rann igenom bindan när jag reste mig och det bara fortsatte sippra i toan sen av tog det så var helt 100 på mf då gynekologen inte kunde se fostrets hjärta på vul någon vecka tidigare.

    Var på återbesök på tisdagen pga blödningar och då hade jag blödningar i mängd som mens men på vul var det ett litet tickande hjärta och livmoderhalsen och allt annat såg bra ut så inga tecken på pågående missfall heller.

    Jag blöder fortfarande lite men är mer brunt nu (gammalt blod).

    Jag kan ju inte lova dig att det inte är mf men detta kanske stärker dina förhoppningar lite så håller jag tummarna för dig att bebisen mår bra där inne :)

    Kram!

  • manza
    pingeming skrev 2014-06-19 08:26:51 följande:

    Hej jag förstår din oro är gravid i v 9 och fick i måndags kväll blödningar och var då rätt mycket, rann igenom bindan när jag reste mig och det bara fortsatte sippra i toan sen av tog det så var helt 100 på mf då gynekologen inte kunde se fostrets hjärta på vul någon vecka tidigare.

    Var på återbesök på tisdagen pga blödningar och då hade jag blödningar i mängd som mens men på vul var det ett litet tickande hjärta och livmoderhalsen och allt annat såg bra ut så inga tecken på pågående missfall heller.

    Jag blöder fortfarande lite men är mer brunt nu (gammalt blod).

    Jag kan ju inte lova dig att det inte är mf men detta kanske stärker dina förhoppningar lite så håller jag tummarna för dig att bebisen mår bra där inne :)

    Kram!


    Du kan inte ana hur skönt det är för mig att höra detta! Det väcker en strimma hopp. Jag hoppas så innerligt att jag har samma tur. Hoppas att du mår bra för övrigt och lycka till i fortsättningen <3
    Första barnet november 2013❤️ andra barnet beräknat februari 2015❤️
  • pingeming

    Jag förstår din oro men har du slutat blöda och allt annat såg bra ut på vul så tror jag nog allt är bra :)

    Jag fick rekommendation att ta det lugnt och inte bära så mycket, dock rätt svårt med 2 barn hemma (2009 och 2012)

    Nummer 3 är beräknad på min mammas 50 årsdag 21 januari :p

  • manza
    pingeming skrev 2014-06-19 08:43:53 följande:

    Jag förstår din oro men har du slutat blöda och allt annat såg bra ut på vul så tror jag nog allt är bra :)

    Jag fick rekommendation att ta det lugnt och inte bära så mycket, dock rätt svårt med 2 barn hemma (2009 och 2012)

    Nummer 3 är beräknad på min mammas 50 årsdag 21 januari :p


    jag hoppas att du har rätt! Har du någon värk i magen? Få antar jag att träning är no, no också. Bra arter sa det!

    Min är beräknad till den 11/2. Har en dotter nu som är 7,(5 månader så det blir tätt. Precis som vi vill. :)

    Hoppas att din bebis vill komma på din mamma födelsedag. Tänk vilken present! Vet hon om det? :)
    Första barnet november 2013❤️ andra barnet beräknat februari 2015❤️
  • pingeming

    Lite molande emellan åt men inte så mycket, men kan man ha utan blödningar då livmodern töjer sig :)

    Vad mysigt :) denna är lite oplanerad kände inte att jag var redo för en till just nu men det får gå :)

    Ja hon vet om det då hon planerade att min familj och min brors familj skulle åka iväg med henne utomlands och fira så kände jag var tvungen så hon inte fick för sig att boka eller något sånt :p

  • pingeming

    Va skönt att höra! ???? allt gått bra här med är i v 35+3 :)

    Vi är en grupp på Facebook som alla ska ha barn nu i januari / februari och du får jätte gärna hänga på om du vill :)

  • manza
    pingeming skrev 2014-12-18 22:26:18 följande:

    Va skönt att höra! ???? allt gått bra här med är i v 35+3 :)

    Vi är en grupp på Facebook som alla ska ha barn nu i januari / februari och du får jätte gärna hänga på om du vill :)


    Vad heter den? Kan hända att jag redan är med :P
  • pingeming

    Januari-Februari bebisar 2015 den är hemlig så går inte hitta den om man söker och ingen annan mer än vi i gruppen kan se vad som skrivs :)

    Jag har tyvärr ingen koll på gruppmedlemmarnas för namn så möjligt du är med kanske :)

  • manza
    pingeming skrev 2014-12-19 22:35:16 följande:

    Januari-Februari bebisar 2015 den är hemlig så går inte hitta den om man söker och ingen annan mer än vi i gruppen kan se vad som skrivs :)

    Jag har tyvärr ingen koll på gruppmedlemmarnas för namn så möjligt du är med kanske :)


    Nej, den är jag inte med i. Men blir gärna! :D hur går jag till väga?
  • pingeming

    Skicka en vänförfrågan till mig My Hellman (går självklart ta bort när man blivit tillagd i gruppen) så bjuder jag in dig :)

  • manza
    pingeming skrev 2014-12-19 22:49:03 följande:

    Skicka en vänförfrågan till mig My Hellman (går självklart ta bort när man blivit tillagd i gruppen) så bjuder jag in dig :)


    Fanns två på fb som hette det. En dom såg gravid ut och en som höll på med fitness. Haha, tog för givet att du var den gravida. Hoppas att jag gjorde rätt xD jag heter Amanda! :)
  • Saranda

    Hej Manza,

    Jag är i vecka 6 och fick igår (när jag skötte magen) en liten ljusrosa blödning på pappret. Jag är övertygad om att det är från slidan. Idag kom lite mer, men brunt blod. (Gammalt)

    Kan det vara så att ett kärl brustit?

    Det påminner lite om det du beskriver men mindre..

    Jag har värk i magen precis som vid min förra graviditet men jag är såklart orolig! Vill ju ha vårt efterlängtade pyre i augusti..

    Kram Saranda

  • manza
    Saranda skrev 2014-12-20 17:23:49 följande:

    Hej Manza,

    Jag är i vecka 6 och fick igår (när jag skötte magen) en liten ljusrosa blödning på pappret. Jag är övertygad om att det är från slidan. Idag kom lite mer, men brunt blod. (Gammalt)

    Kan det vara så att ett kärl brustit?

    Det påminner lite om det du beskriver men mindre..

    Jag har värk i magen precis som vid min förra graviditet men jag är såklart orolig! Vill ju ha vårt efterlängtade pyre i augusti..

    Kram Saranda


    Nej:( så tråkigt att höra. Svårt för mig att säga. Jag hoppas på att du har samma tur som jag<3
Svar på tråden Är detta definitivt ett missfall?