• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-09-04 17:03:35 följande:

    Har äntligen varit på första mammagruppsmötet! 8 st va vi och alla hade pojkar! Det hade bara blivit så tydligen, sen sa de att det har varit ett pojkår hittills, speciellt här i vår kommun. Mätte o vägde idag också nu är pojken 2,5 månader, väger 6660 g och är 61,6 cm lång! Han följer sin kurva riktigt fint :)


    Åh vad roligt! Vi ska den 11e och enligt vår bvc-sköterska så är vi 18(!) stycken som fick barn i juni så vi blir nog många. Sen kanske det är några som inte kan/vill komma, men jag tyckte ändå 18 kändes galet mycket Förvånad
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-09-04 19:27:20 följande:
    Åh vad roligt! Vi ska den 11e och enligt vår bvc-sköterska så är vi 18(!) stycken som fick barn i juni så vi blir nog många. Sen kanske det är några som inte kan/vill komma, men jag tyckte ändå 18 kändes galet mycket Förvånad
    Oj!! Det va sjukt många! Vi har bebisar i vår grupp som är födda i maj-juli så vi är inte så många :) det finns många små bvc här i närheten, så det är väl därför vi är så utspridda :P men visst ska det bli kul! Träffa andra i samma situation :)
  • Juronjaure

    Angående vaccinationer så tänker jag på hur många barn som dog innan massvaccinationprogrammet startade, mot hur många som dör nu, och det räcker för att jag ska låta mitt barn vaccineras. Sedan sa bvc att de vaccinerar mot nåt virus som kan vara skadligt för gamlingar nu också. Barnen som vaccineras klarar alltså av viruset bra, men de kan sprida det vidare till äldre människor som kan dö av det... Så, Sansa Snark har en poäng där, det är ett solidariskt val...

  • smalljey

    Åh idag vände sig min lilla tjej om! Jag la henne på rygg i babygymmet och gick in i ett annat rum, när jag kom tillbaka låg hon på mage <3 hon blir 3 månader nästa vecka!

  • Amalian83
    smalljey skrev 2014-09-05 20:47:51 följande:

    Åh idag vände sig min lilla tjej om! Jag la henne på rygg i babygymmet och gick in i ett annat rum, när jag kom tillbaka låg hon på mage <3 hon blir 3 månader nästa vecka!


    Oj det var snabbt jobbat av henne! Det är min tjej inte i närheten av att göra :)
  • Kela1981
    smalljey skrev 2014-09-05 20:47:51 följande:

    Åh idag vände sig min lilla tjej om! Jag la henne på rygg i babygymmet och gick in i ett annat rum, när jag kom tillbaka låg hon på mage <3 hon blir 3 månader nästa vecka!


    Wow! Är det inte tidigt? Min tjej rullar över på sidan men sen kommer hon inte längre. Å andra sidan så ogillar hon starkt att ligga på mage :(

    Grattis i alla fall :)
  • soffipropp1987
    smalljey skrev 2014-09-05 20:47:51 följande:

    Åh idag vände sig min lilla tjej om! Jag la henne på rygg i babygymmet och gick in i ett annat rum, när jag kom tillbaka låg hon på mage <3 hon blir 3 månader nästa vecka!


    Se där ja! Kul när det börjar hända lite grejer :) Min pojk vill väldigt gärna runt, han kommer bara inte över sin axel. Men han kommer däremot över från mage till rygg :)
  • Axo

    Så kul nu när det börjar hända så mycket! Min lilla skrattar för fullt och har börjat greppa efter sina leksaker!

    Igår tog jag fram hoppgungan och den var faktiskt väldigt populär

  • soffipropp1987

    Nu är det dags för namnkalaset! Vi e så snygga allihopa och ser verkligen fram emot detta. Ska börja med en liten tipspromenad och sen mat. Får återberätta när dagen är slut :)

  • Kela1981

    Ååååå jag blir knäpp!!! Alice har blivit så svår att natta på kvällarna helt plötsligt. Sover jätteoroligt och vaknar var 20e minut. Hon är supertrött men kommer liksom inte riktigt till ro. Nu sover hon i vagnen så det blir väl soffan för mig i natt istället för sängen :/

    Jag antar att detta har något med en utvecklingsfas att göra för innan var hon lätt att lägga för natten. Hoppas det kommer tillbaka snart :(

Svar på tråden Junibebisar 2014