• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • rosii

    Tack ska ni ha! alla är så fina i den här gruppen! Vi har haft 2 riktigt bra nätter, endast ammat 2 ggr mellan 22-06!

    Jag har börjat springa så det är väl därför det gått så bra med vikten. Jag har ändå 9 kg kvar, gick upp 30 kg!

  • Gulas

    Hej! Får jag vara med här? Jag fick en liten pojke den 28 juni. Jag hade en riktigt jobbig graviditet och en jobbig förlossning men blev belönad med världens underbaraste bebis!

    Såg att ni pratade om vikt. Det känns som om jag är den enda som inte går ner av amning.. Gick upp 34 kg och vägde över 100(!!!) kg på förlossningen, gick snabbt ner 15 kg men nu händer det inget längre..

    Kul att följa andra junibebisar :D

  • LovaViola

    Och jag har gått ner alla mina 14kg, de bara ramlade av mig och jag kämpar för att inte gå ner mer! Jag helammar, men en sak har jag märkt och det är att mina höfter har "gått upp en storlek".. Jag är liksom bredare där nu! Men det har jag inga problem med :) större brön har jag ju också.. Men det är ju mjölkens förtjänst hehe. Är däremot sjukt otränad.. Magmusklerna är som bortblåsta och ryggen är i riktigt kasst skick. Kondisen likaså.. Men men.. Det får ta sin tid!

    Trevlig helg alla :)

  • nica


    Provade stolen en snabbis och hon tok älska den. Dock får de bli väldigt korta stunder.

    Ang. Vikten gick jag " bara" upp 10kg och gått ner 9kg. Sen är det stopp.

    har extra kg sen innan som jag får kämpa med vid ett tillfälle jag inte har en miljon saker att göra:-P
  • soffipropp1987
    Gulas skrev 2014-10-03 16:34:50 följande:

    Hej! Får jag vara med här? Jag fick en liten pojke den 28 juni. Jag hade en riktigt jobbig graviditet och en jobbig förlossning men blev belönad med världens underbaraste bebis!

    Såg att ni pratade om vikt. Det känns som om jag är den enda som inte går ner av amning.. Gick upp 34 kg och vägde över 100(!!!) kg på förlossningen, gick snabbt ner 15 kg men nu händer det inget längre..

    Kul att följa andra junibebisar :D


    Hej! Du är så välkommen så!! :)

    På tal om vikten så har jag ca 4 kilo kvar till startvikten, men jag siktar på att gå ner ca 4-5 kg till efter det. Det va målvikten jag försökte nå innan jag blev gravid :)

    Jag tränar två dagar i veckan på mamma/bebis träning, det är superbra! Sen tränar man ju armar och rygg mycket hemma när barnet på 7,5 kg måste bäras omkring inland för att somna! Sen försöker jag gå ut på promenad iaf en gång om dagen (blir inte alltid så :P ). Totalt har jag tappat 15,5 kg sen förlossningen.
  • Axo

    Vad duktiga ni är allihopa! Jag har verkligen hamnat i en ond cirkel. Äter alldeles för dåligt och för mycket. Försöker verkligen, men det är så svårt när man går hemma hela dagarna. Jag är ute och går runt 6 km om dagen med barnvagn och förra veckan kom jag igång och började springa lite, men denna veckan har min man jobbat mycket och kommit hem för sent så jag har inte kommit ut något.

    Gick upp närmare 30 kg under graviditeten och har runt 15 kvar innan jag kommit ner till startvikten.

  • Axo

    Vad duktiga ni är allihopa! Jag har verkligen hamnat i en ond cirkel. Äter alldeles för dåligt och för mycket. Försöker verkligen, men det är så svårt när man går hemma hela dagarna. Jag är ute och går runt 6 km om dagen med barnvagn och förra veckan kom jag igång och började springa lite, men denna veckan har min man jobbat mycket och kommit hem för sent så jag har inte kommit ut något.

    Gick upp närmare 30 kg under graviditeten och har runt 15 kvar innan jag kommit ner till startvikten.

  • Tizi

    Jag har oxå jättesvårt att gå ner när jag ammar som nån nämnde. Jag gick upp 17 kg totalt och har gått ner 10 kg av dom men har ca 10 kg kvar att gå ner innan jag är nöjd. Kämpigt men försöker promenera och göra plankan varje dag iaf!

  • Tizi

    Hon ser ut att sitta bra. Vår dotter sitter i bumbostol men det börjar ju bli dax att köpa en matstol nu :)


    nica skrev 2014-10-03 17:57:40 följande:

    Provade stolen en snabbis och hon tok älska den. Dock får de bli väldigt korta stunder.

    Ang. Vikten gick jag " bara" upp 10kg och gått ner 9kg. Sen är det stopp.

    har extra kg sen innan som jag får kämpa med vid ett tillfälle jag inte har en miljon saker att göra:-P


  • rosii

    Nä, amningen hjälper inte till viktnedgången. Jag stog stilla länge. När jag började promenera började det hända saker. Och nu när jag springer händer det mer haha.. jag har också blivit bredare över höfterna, men för mig är det bara fläsk

Svar på tråden Junibebisar 2014