• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica
    Kela1981 skrev 2015-05-08 17:51:16 följande:

    Ikväll är det första gången som vi har barnvakt en hel kväll för lillan. Sambon jobbar och vi i mammagruppen har bestämt oss för att gå ut och äta utan barn så mormor får sitta barnvakt ikväll. Inget gallskrik när jag gick i alla fall :) Hoppas hon håller sig nöjd hela kvällen :)

    Trevlig helg tjejer!


    Hoppas du får en toppen kväll! Försök njut lillan har säkert de bra
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-05-08 17:51:16 följande:

    Ikväll är det första gången som vi har barnvakt en hel kväll för lillan. Sambon jobbar och vi i mammagruppen har bestämt oss för att gå ut och äta utan barn så mormor får sitta barnvakt ikväll. Inget gallskrik när jag gick i alla fall :) Hoppas hon håller sig nöjd hela kvällen :)

    Trevlig helg tjejer!


    Härligt!

    L ska sova hos mormor och morfar för första gången nästa helg, lite nervöst redan...

    Ikväll tog nattningen lång tid... L har bestämt sig för att stå upp i sängen. En timme efter läggningen stod han där alldeles tyst och övertrött, lilla hjärtat sträckte ut armarna mot mig när jag kom. Sen somnade han gott <3
  • Kela1981

    Det gick faktiskt jättebra. Hon blev bara lite ledsen när det var läggdags men då var hon ju så trött också. Skönt att veta att det går bra nästa gång man ska lämna henne :)

  • nica

    Fler som har trotsiga små busungar som ska spotta ut all mat man ger om de inte är mat man kan äta själv eller efterrätten ?

  • Kela1981
    nica skrev 2015-05-10 19:36:24 följande:

    Fler som har trotsiga små busungar som ska spotta ut all mat man ger om de inte är mat man kan äta själv eller efterrätten ?


    Nja, hon spottar inte ut den men man får inte mata henne om hon inte får ha en egen sked att kladda med också. Däremot så vet jag ett par i samma ålder som spottar ut all mat dom får i munnen oavsett om det är vanlig mat, välling eller efterrätt. Så du är nog inte ensam. En fas kanske?
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-05-14 23:17:48 följande:

    Lilla L har fått plats på dagis... Herregud vad stor han har blivit!!

    Ca en månad till födelsedag! Och nu kryper han ÄNTLIGEN!


    Ja det är helt galet! A börjar på dagis om 3 månader!!! Vad hände?!?

    Då är det slut på lugnet nu då? ;)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-05-17 08:53:44 följande:
    Ja det är helt galet! A börjar på dagis om 3 månader!!! Vad hände?!?

    Då är det slut på lugnet nu då? ;)
    Ja nu är det slut!! Men han är en mycket nöjdare och gladare bebis nu :)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-05-17 17:29:58 följande:
    Ja nu är det slut!! Men han är en mycket nöjdare och gladare bebis nu :)
    Ja visst är det skönt :) A var också sjukt missnöjd innan hon listade ut hur hon skulle ta sig fram själv :/ Nu ska hon bara våga gå själv också så man slipper vandra runt med henne hela tiden ;)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-05-17 19:46:18 följande:
    Ja visst är det skönt :) A var också sjukt missnöjd innan hon listade ut hur hon skulle ta sig fram själv :/ Nu ska hon bara våga gå själv också så man slipper vandra runt med henne hela tiden ;)
    Ja vi är där också, vi går och går nästan hela tiden. Gör rätt ont i ryggen efter en stund :/

    Problemet med att han kryper och stället sig upp är att nattningen har blivit mycket svårare, så fort man går därifrån ställer han sig upp och blir ledsen. Förut kunde vi lägga honom, sjunga en vaggvisa och sen gå så somnade han själv utan protest.
Svar på tråden Junibebisar 2014