• FruToria

    Följas åt tillsammans till ett plus - ÄL juli

    Nu peppar vi varandra på vägen till ett efterlängtat plusPlus. Själv är jag 22 år, jag och min man planerar första barnet, detta blir försök nummer 1 för vår del. ÄL 22 Juli.


    Fyll gärna i ålder, hur länge ni försökt och ÄL. Så skapar vi en BIM lista åt augusti.Glad

  • Svar på tråden Följas åt tillsammans till ett plus - ÄL juli
  • Smulan 89

    Hoppar gärna på här. Har två pojkar födda nov -10 och jun -12. Började förra månaden med att få till en 3:a men det blev inget. Antar att vi missade äl helt. Min man jobbar borta mån-fre och åker redan sön kväll, så vi har 3 dagar på oss att få till en bebis. Svårt att träffa äl då =(
    Han är snart 26 år och jag snart 25 år. Lite osäker på bim, men 28/7, skulle jag tro. Lycka till ni andra =)

  • Miaomiao

    Ingen äl idag tyvärr (gjorde ett test), och imorgon åker jag iväg och träffar killen först på fredag, så risken är hög att vi missar äl den här gången (om den inte väntar till på fredag det vill säga :)). 

  • Summerburst

    Smulan89, jag vet hur det är med jobb på annan ort. Både jag och min man reste en hel del i jobbet när vi försökte få till vårt första barn. Mycket frustrerande när man helt missar äl.

    I höst ska jag resa en del igen, så jag hoppas vi får till det under semestern.

    Äl idag, så om en så där två veckor vet vi hur det gick.

  • Praktikant

    Tre dagar kvar till äl. Vi planererar så vi hinner ligga innan jag drar till landet...

    Känns roligt att vi äntligen ska göra detta

    Han som för två år sedan knappt ville ha barn och nu längtar han <3

    Hoppas det går

  • Miaomiao

    Tror inte min äl väntar till på fredag (tills killen kommer hem alltså). Tror att det är på g nu. Så vi missar den här månaden antagligen... Får sikta in oss på en maj-bebis med andra ord.

  • Mee

    Shit, det slog mig nu! Om ca 1 vecka har jag BIM! :O Men jag tar det hela med ro, vill inte stressa upp mig så som gjorde inför förra graviditeten. Man var så ledsen varje månad då det inte blev någon graviditet.

    Hur går det för er andra? :)

  • SecretlyMe

    ÄL igår enligt kalender, inte känt av det alls som jag annars gör. Bim 2/8, första barnet och försökt i 3 år (men inne på 3e intensiva försöket).

  • Smulan 89
    Mee skrev 2014-07-20 21:25:10 följande:

    Shit, det slog mig nu! Om ca 1 vecka har jag BIM! :O Men jag tar det hela med ro, vill inte stressa upp mig så som gjorde inför förra graviditeten. Man var så ledsen varje månad då det inte blev någon graviditet.

    Hur går det för er andra? :)


    Har också bim om ca en vecka. Tar 100 år att vänta på den tycker jag, haha.
Svar på tråden Följas åt tillsammans till ett plus - ÄL juli