• Anonym (!!!)

    Finns det inga moderatorer på forumet längre? Eller har alla lämnat forumet åt sitt öde för att gå på semester?

    Jag anmälde flera kränkande inlägg inatt och dom är fortfarande kvar!! Varför?

  • Svar på tråden Finns det inga moderatorer på forumet längre? Eller har alla lämnat forumet åt sitt öde för att gå på semester?
  • SpanskaFlugan
    ölburk2 skrev 2014-07-21 20:15:40 följande:

    Vad ni gör, är att skicka ut ett liktydande autosvar till de som fått inlägg bortplockad, utan nån helst till varför ett inlägg tas/togs bort.

    Inte heller svarar ni på direkta frågor å ger en förklaring varför postningen blev bortplockad, trots att det finns möjlighet för medlemmar att skicka en förfrågan..

    Jag har själv både modererat, administrerat å haft egna forum.

    Dessutom under många många år, deltagit på massvis med olika forum, men aldrig nånsin har jag träffat på moderatorer som sköter sin uppgift så dåligt som på FL.

    Hade jag skött mig lika uselt som moderator, så hade jag fråntagits min uppgift, hade någon moderator där jag adminstrerat skött sig lika dålig, så hade personen plockats bort.

    Så skärp er, svara på frågor å sluta upp med att skicka autosvar, ge en förklaring med hänvisning till vilken regel det brutits emot, det är det minsta ni kan göra för oss som skriver här, för just nu så uppvisar ni en nochalans mot era forummedlemmar som går utanpå det mesta..


    Håller med till 100%!
  • Anonym (!!!)
    ölburk2 skrev 2014-07-21 20:15:40 följande:
    Vad ni gör, är att skicka ut ett liktydande autosvar till de som fått inlägg bortplockad, utan nån helst till varför ett inlägg tas/togs bort.
    Inte heller svarar ni på direkta frågor å ger en förklaring varför postningen blev bortplockad, trots att det finns möjlighet för medlemmar att skicka en förfrågan..

    Jag har själv både modererat, administrerat å haft egna forum.
    Dessutom under många många år, deltagit på massvis med olika forum, men aldrig nånsin har jag träffat på moderatorer som sköter sin uppgift så dåligt som på FL.
    Hade jag skött mig lika uselt som moderator, så hade jag fråntagits min uppgift, hade någon moderator där jag adminstrerat skött sig lika dålig, så hade personen plockats bort.

    Så skärp er, svara på frågor å sluta upp med att skicka autosvar, ge en förklaring med hänvisning till vilken regel det brutits emot, det är det minsta ni kan göra för oss som skriver här, för just nu så uppvisar ni en nochalans mot era forummedlemmar som går utanpå det mesta..
    Bra inlägg!
  • UniqueSnowflake
    ölburk2 skrev 2014-07-21 20:15:40 följande:
    Vad ni gör, är att skicka ut ett liktydande autosvar till de som fått inlägg bortplockad, utan nån helst till varför ett inlägg tas/togs bort.
    Inte heller svarar ni på direkta frågor å ger en förklaring varför postningen blev bortplockad, trots att det finns möjlighet för medlemmar att skicka en förfrågan..

    Jag har själv både modererat, administrerat å haft egna forum.
    Dessutom under många många år, deltagit på massvis med olika forum, men aldrig nånsin har jag träffat på moderatorer som sköter sin uppgift så dåligt som på FL.
    Hade jag skött mig lika uselt som moderator, så hade jag fråntagits min uppgift, hade någon moderator där jag adminstrerat skött sig lika dålig, så hade personen plockats bort.

    Så skärp er, svara på frågor å sluta upp med att skicka autosvar, ge en förklaring med hänvisning till vilken regel det brutits emot, det är det minsta ni kan göra för oss som skriver här, för just nu så uppvisar ni en nochalans mot era forummedlemmar som går utanpå det mesta..

    Preaching to the choir! Telling it like it is! Halleluja!
    (.^_^.)
  • Anonym (kalle)

    Jodå de finns där, råkade i fyllan och stridens hetta skriva slampa. Blev en veckas avstängning

  • Anonym (!!!)
    Anonym (kalle) skrev 2014-07-21 21:53:23 följande:

    Jodå de finns där, råkade i fyllan och stridens hetta skriva slampa. Blev en veckas avstängning


    när då?
  • Anonym (Bättre nu)
    SpanskaFlugan skrev 2014-07-21 21:34:45 följande:
    Men moderatorn i fråga plockade bort inlägg i just den tråd som anmälts. De var alltså inne i den aktuella tråden.
    Ok det missade jag, då ansåg förmodligen den moderatorn att inlägget var ok, sedan kan h*ns bedömning vara helt felaktig ändå.


  • Tecum

    Jag vet inte om moderatorerna är så mycket bättre på andra forum? På numera avsomnade Passagen vimlade det av personangrepp utan konsekvent reaktion, vissa togs bort, andra inte. Ett antal forum har tvingats ta bort möjligheten att skriva anonymt/oreggat bara för att modereringen inte orkat med.

    Jag har inte varit så länge på FL men tycker ändå att stämningen och tonen är bättre här än på de flesta öppna forum. Som jag ser det är det viktigaste för en moderator att vara stenhård mot personangrepp, de ska bort direkt och skribenten varnas eller stängas av. Rasist- och trolltrådar hanteras bäst genom att man struntar i att skriva i dem. Att ta bort dem triggar bara, ju mer som moderaras bort, desto fler skrivs. Don´t feed the troll. 

  • Anonym (kalle)
    Anonym (!!!) skrev 2014-07-21 22:01:30 följande:
    när då?

    Var i tråden 70 älskare och 35 år, Ca 2 veckor sen,
  • Anonym (!!!)
    Anonym (kalle) skrev 2014-07-21 22:51:40 följande:

    Var i tråden 70 älskare och 35 år, Ca 2 veckor sen,
    ok
  • Den vita staden
    Anonym (!!!) skrev 2014-07-21 20:07:49 följande:

    Det är många rasist trådar som dyker upp numera.


    Ja härom dagen tog de bort ett inl. där jag berättade om min morfars tid i koncentrationsläger.. och att han antagligen klarade sig därifrån för att han var ung o. stark nog att jobba trots förhållandena. Jag tror ju att det kanske även spelade in att han inte var av judisk utan slavisk härkomst..


    Det var i den där tråden om "Man tror på Förintelsen" att sån s k i t  får vara kvar..


    ADHD = Alla Duktiga Har Det
Svar på tråden Finns det inga moderatorer på forumet längre? Eller har alla lämnat forumet åt sitt öde för att gå på semester?