• Anonym (?)

    Att använda avbrutet samlag som preventivmedel!?

    Nä jag är inte dum i huvudet. Jag förstår ATT man kan bli gravid med avbrutet samlag men hur stor är risken EGENTLIGEN. Jag vill inte proppa i mig en massa hormoner.

    Någon som faktiskt använder detta som skydd?

  • Svar på tråden Att använda avbrutet samlag som preventivmedel!?
  • Anonym (sanna)

    Vi körde på det i flera år utan att något hände, sedan när vi slutade avbryta blev vi gravida efter ett par försök bara.

  • Anonym (aldrig avbrutet)

    Pessar är hormonfritt -  och med pessar slipper man avbrott under samlaget   ( och med lite planering/framförhållning även före).

  • Drottningen70

    Jag läste att ungefär 25 %av de som praktiserar avbrutet samlag blir gravida inom 12 månader.

  • Pinkypie

    Vi körde avbrutet i 5 år utan att bli gravida. När vi sedan började försöka så tog det sig på några försök...

  • Anonym (sanna)
    Drottningen70 skrev 2014-07-25 18:38:13 följande:

    Jag läste att ungefär 25 %av de som praktiserar avbrutet samlag blir gravida inom 12 månader.


    Nej det är för mycket, chansen att det finns spermier i försatsen är för låg för det,
  • Anonym (--)

    Vi körde avbrutet i två år, inget hände. Sen blev jag gravid efter några försök. Samma sak i mitt förra förhållande, körde avbrutet ett bra tag, sen blev jag gravid på första försöket.

  • Nyfiken gul

    Statistiken säger 25% blir gravida med avbrutet inom ett år.  

    Så frågan är väl kanske också på sin plats hur välkommen en oplanerad graviditet är? Vågar man ta risken?

    Man ska komma ihåg att dom flesta som använder metoden inte har något emot att det blir ett barn.  (jag sa dom flesta, inte alla... )

    kan man absolut inte alls någonstans tänka sig att bli gravid ska man inte heller använda den metoden tycker jag. 

    Pessar är hormonfritt, likaså kopparspiral, kondom också.   


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Ts)

    Kondom är inget allternativ.

    Och blir jag gravid skulle vi absolut behålla barnet. Vi har barn redan (3 st) och planerar ett syskon till framöver om några år (3 år kanske) men blir det tidigare så blir det så men helst vill vi såklart vänta men ... Hade vi bestämt oss för att vi är nöjda skulle vi inte valt denna metoden som skydd

Svar på tråden Att använda avbrutet samlag som preventivmedel!?