• Sensitiveguy

    Socialdemokraterna eller Moderaterna?

    Vilka väljer du? Även om man sympatiserar med något annat parti kan man svara här ändå.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Socialdemokraterna eller Moderaterna?
  • assim
    Sensitiveguy skrev 2014-07-30 15:39:52 följande:
    Du tror inte på solidaritet, så är det väl bara. Och det är inte "stöld" även om du skulle använda det ordet för allt som inte är nyliberalism.
    Jag tror på varje människas egna ansvar. Vart får du stöld ifrån?
  • assim
    s0me1ne skrev 2014-07-30 15:40:34 följande:

    Som ett omoraliskt, men fint band en gång sade "en liten sketen röst att lägga på en hycklare". Samma sida av samma mynt, någon krona hit eller dit i skatt men ingen reell skillnad. Samma skit i olika färg. Det man ska tänka på är att om man vill ha en regering som innehåller MP eller C, för de två är den stora faran eller risken för det svenska samhället. Extremistiska skitpartier (det enda bra med mp och C är väl invandringspolitiken). 


    Det handlar om väldigt många kronor i skatt per varje intjänad hundralapp om man jämför låginkomsttagare och höginkomsttagare.
  • Sensitiveguy
    assim skrev 2014-07-30 16:02:19 följande:

    Jag tror på varje människas egna ansvar. Vart får du stöld ifrån?


    Du ville att de som tjänar mycket pengar skall behålla varenda krona.
  • StackarsMia
    s0me1ne skrev 2014-07-30 15:40:34 följande:

    Som ett omoraliskt, men fint band en gång sade "en liten sketen röst att lägga på en hycklare". Samma sida av samma mynt, någon krona hit eller dit i skatt men ingen reell skillnad. Samma skit i olika färg. Det man ska tänka på är att om man vill ha en regering som innehåller MP eller C, för de två är den stora faran eller risken för det svenska samhället. Extremistiska skitpartier (det enda bra med mp och C är väl invandringspolitiken). 


    Gråter Öppna gränser alltså? Du gillar inte välfärd antar jag.
  • s0me1ne
    assim skrev 2014-07-30 16:03:12 följande:
    Det handlar om väldigt många kronor i skatt per varje intjänad hundralapp om man jämför låginkomsttagare och höginkomsttagare.
    Jag utgår ju självklart från mig själv och bryr mig inte nämnvärt om den tusenlapp hit eller dit, bränner ändå den på öl, sprit och annat skit, så ett slag för folkhälsan (min alltså). I övriga fall så är det inte en nämnvärt stor skillnad i plånboken procentuellt sett. Hade skillnaden varit högre hade jag brytt mig, inte nu. 
    StackarsMia skrev 2014-07-30 16:18:14 följande:
    Gråter Öppna gränser alltså? Du gillar inte välfärd antar jag.
    Tänker självklart på välfärden, därav öppna gränser. Jag är av åsikten att man ska planera inför framtiden, den långt långt framme och då behövs det någon som accepterar låglönejobb. Oftast är detta invandrare. Därför låglönejobb är nummer ett på min politiska agenda. Sammantaget vill jag ha in fler som lyckas konkurrera ut silverskedsungarna, för att visa dem att räckmackor äter man, inget man glider på 
  • assim
    Sensitiveguy skrev 2014-07-30 16:14:03 följande:
    Du ville att de som tjänar mycket pengar skall behålla varenda krona.
    Nej, jag vill att man ska få behålla lika mycket av varenda intjänad hundralapp, oavsett hur många hundralappar man tjänar. Det framgår klart och tydligt av det att det är den progressiva skatten jag ogillar.

    Skatten må vara 10, 20 eller 40% av inkomsten, men då ska den vara det för alla, inte som nu där de med lägst inkomst betalar 20-30% medans de som tjänar mycket betalar över 50% i skatt.
  • assim
    s0me1ne skrev 2014-07-30 16:25:14 följande:
    Jag utgår ju självklart från mig själv och bryr mig inte nämnvärt om den tusenlapp hit eller dit, bränner ändå den på öl, sprit och annat skit, så ett slag för folkhälsan (min alltså). I övriga fall så är det inte en nämnvärt stor skillnad i plånboken procentuellt sett. Hade skillnaden varit högre hade jag brytt mig, inte nu.
    En tusenlapp eller två mer i månaden kan ge väldigt stor avkastning om man investerar det rätt. Att folk av brist på ansvar (eller annat) slänger bort det på öl, sprit och skit ska inte drabba de som kan hålla i pengar.

    Om en låginkomsttagare får en löneökning på 100 kr får han eller hon behålla runt 70-75 kr. En medelinkomsttagare får på sin höjd behålla 50 kr av den hundringen, det är en stor skillnad, både i procent och faktisk summa.
  • s0me1ne
    assim skrev 2014-07-30 16:38:05 följande:
    En tusenlapp eller två mer i månaden kan ge väldigt stor avkastning om man investerar det rätt. Att folk av brist på ansvar (eller annat) slänger bort det på öl, sprit och skit ska inte drabba de som kan hålla i pengar.

    Om en låginkomsttagare får en löneökning på 100 kr får han eller hon behålla runt 70-75 kr. En medelinkomsttagare får på sin höjd behålla 50 kr av den hundringen, det är en stor skillnad, både i procent och faktisk summa.
    Fast jag röstar inte för att tillfredställa dina investeringsplaner, jag röstar för att tillfredställa mig själv och min situation. Tänker aldrig rösta på borgare som hattar med småsummor för att någon wannabe svenne ska leka investerare och leka bror duktig.

    Personligen ger även en back öl en en flaska gin mig mer, än lite avkastning. ROligare med fylla än pengar på ett konto. :D
  • assim
    s0me1ne skrev 2014-07-30 17:09:23 följande:
    Fast jag röstar inte för att tillfredställa dina investeringsplaner, jag röstar för att tillfredställa mig själv och min situation. Tänker aldrig rösta på borgare som hattar med småsummor för att någon wannabe svenne ska leka investerare och leka bror duktig.

    Personligen ger även en back öl en en flaska gin mig mer, än lite avkastning. ROligare med fylla än pengar på ett konto. :D
    Jag röstar för att alla ska kunna tjäna pengar och få behålla så mycket som möjligt.

    Till saken hör ju att du med avkastningen skulle kunna köpa ännu mer öl...
  • Rataxes

    Moderaterna.

    Jag kan inte tänka mig att rösta på ett parti som kan tänkas regera med/dela ut ministerposter till skitpartier som V, MP och F!.


    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Socialdemokraterna eller Moderaterna?