• Elderberry

    Vad för schampo bör jag satsa på?

    Hej!

    Jag har ganska nyligen fått ett intresse av att ta hand om mitt hår lite bättre så nu undrar jag vad jag borde satsa på? Har bara använt matbutiksprodukter förut, och en omgång med Palett (det fungerade inte alls på mig).

    Vilka är de bästa märkena? Jag har märkt att många rekommenderar Redken, Joico och Moroccanoil men är osäker på vad jag borde prova.
    Redkens All Soft får bra betyg när jag söker men vore det rätt för mig?

    Jag har medeltjockt hår, ganska torrt men inte skadat (inga kluvna hårtoppar eller så).

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Vad för schampo bör jag satsa på?
  • Fjärilslarv

    Det beror på många saker t ex:
    Är du för djurförsök? i så fall går alla bra, om inte så skulle jag rekomendera t ex goldwell jag har deras dual senses green serie.

  • Elderberry

    Hade jag inte tänkt på, men efter att ha kollat upp det så verkar det bara vara Redken som är tvivelaktigt. Joico har skrivit på deras hemsida att de bara använder djurtester "when absolutely required by law" och att de annars använder frivilliga människor. Moroccanoil hittar jag inte mer än små texter om där det står att de inte testar på djur.

    Tack för tipset hursomhelst :) Får googla och se om goldwell vore något för mig.

  • Fjärilslarv
    Elderberry skrev 2014-07-30 18:33:45 följande:

    Hade jag inte tänkt på, men efter att ha kollat upp det så verkar det bara vara Redken som är tvivelaktigt. Joico har skrivit på deras hemsida att de bara använder djurtester "when absolutely required by law" och att de annars använder frivilliga människor. Moroccanoil hittar jag inte mer än små texter om där det står att de inte testar på djur.

    Tack för tipset hursomhelst :) Får googla och se om goldwell vore något för mig.


    det är väldigt många märken som är djurtestade, de flesta i mataffären t ex och de flesta sminkmärken tyvärr.
  • Kpax

    Jag gillar Joico, nu använder jag iofs deras silverschampo, men har en kompis som också är förtjust i deras produkter. Aussie är väl också rätt bra, och ett billigare alternativ som ändå är bra.

  • Fjärilslarv
    Kpax skrev 2014-07-30 19:00:59 följande:

    Jag gillar Joico, nu använder jag iofs deras silverschampo, men har en kompis som också är förtjust i deras produkter. Aussie är väl också rätt bra, och ett billigare alternativ som ändå är bra.


    aussie är djurtestat.
  • Tihi

    Goldwell är djurtestat.

    De enda märkena av "vanliga" shampon som inte är det nu är Paul Mitchell, AG Hair products och Lanza.

  • Fjärilslarv
    Tihi skrev 2014-07-30 20:10:59 följande:

    Goldwell är djurtestat.

    De enda märkena av "vanliga" shampon som inte är det nu är Paul Mitchell, AG Hair products och Lanza.


    nej är det sant!!!!!
    usch! får hitta något nytt märke då.
  • Tihi
    Fjärilslarv skrev 2014-07-30 20:14:44 följande:
    nej är det sant!!!!!
    usch! får hitta något nytt märke då.
    Tyvärr. Jag brukade också köpa Goldwell tills jag nyligen upptäckte att dom också säljer i Kina och inte finns kvar på listorna över icke djurtestade produkter.
  • Fjärilslarv
    Tihi skrev 2014-07-30 20:18:54 följande:
    Tyvärr. Jag brukade också köpa Goldwell tills jag nyligen upptäckte att dom också säljer i Kina och inte finns kvar på listorna över icke djurtestade produkter.
    men dumma dem, då får jag hitta något nytt märke då.
  • Elderberry

    Det verkar vara krångligt att hitta bra produkter som inte är djurtestade, kanske får bli att jag tar Joico trots att de djurtestar om de måste. Läste någonstans att en del tappar håret av Moroccanoil, så den lär jag inte våga mig på.

Svar på tråden Vad för schampo bör jag satsa på?