• Anonym (Undran)

    sex igår. äl sticka positiv idag

    Jag och sambon hade sex igår kväll/natt. Idag visar äl sticka positiv. Vi har inget preventivmedel utan skyddar oss med kondom när jag har äl. Men trodde inte jag skulle ha äl förrän på söndag. Hur stor risk/chans är det att ägget kan befruktas av sexet igår?

    Oavsett vilket är barnet välkommet även om vi hade velat vänta några månader till.

  • Svar på tråden sex igår. äl sticka positiv idag
  • Pimpinellan

    Spermier kan leva uppåt 5 dar så oskyddat samlag 2 dar före äl-möjligen max 3 dar- kan förstås leda till graviditet. Chansen/risken beror på din ålder så mellan 5-40%.

  • Pimpinellan
    Anonym (Undran) skrev 2014-08-15 13:19:45 följande:
    Jag är 24 år gammal

    Ganska stor risk m.a.o. Men man vet aldrig,har du aldrig försökt bli gravid vet du inte om du tillhör de där som blir gravid första försöket varje barn eller är infertil och måste ha IVF. Du får vänta och se. Och ett råd i all välmening- om du inte är gravid nu kanske kondom alla gånger är att rekommendera för äl kan komma vid andra tidpunkter än när man förväntar sig den.
  • Anonym (Undran)
    Pimpinellan skrev 2014-08-15 13:26:05 följande:

    Ganska stor risk m.a.o. Men man vet aldrig,har du aldrig försökt bli gravid vet du inte om du tillhör de där som blir gravid första försöket varje barn eller är infertil och måste ha IVF. Du får vänta och se. Och ett råd i all välmening- om du inte är gravid nu kanske kondom alla gånger är att rekommendera för äl kan komma vid andra tidpunkter än när man förväntar sig den.
    Jag har två barn sedan innan som blivit till på ett försök. Så jag har ganska lätt för att bli gravid. Men vi får vänta ett par veckor och se vad som händer. Oavsett är ju barnet välkommet :)
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Undran) skrev 2014-08-15 13:15:27 följande:

    Jag och sambon hade sex igår kväll/natt. Idag visar äl sticka positiv. Vi har inget preventivmedel utan skyddar oss med kondom när jag har äl. Men trodde inte jag skulle ha äl förrän på söndag. Hur stor risk/chans är det att ägget kan befruktas av sexet igår?

    Oavsett vilket är barnet välkommet även om vi hade velat vänta några månader till.


    Jag vet inte vilken ägglossningssticka du har använt, men jag tror Clearblues sticka ger utslag- 24-48 timmar före ägglossning. Det betyder att du kan ha blivit gravid, men om jag vore dig skulle jag ha sex en gång till - tex idag eller imorgon.
  • Anonym (Undran)
    Mrs Moneybags skrev 2014-08-15 14:05:13 följande:
    Jag vet inte vilken ägglossningssticka du har använt, men jag tror Clearblues sticka ger utslag- 24-48 timmar före ägglossning. Det betyder att du kan ha blivit gravid, men om jag vore dig skulle jag ha sex en gång till - tex idag eller imorgon.
    www.billiga-tester.se/agglossningstest-sticka-p-165.html dessa har jag använt.

    Vi försöker inte bli gravida men jag testar för att slippa använda kondom och veta när vi bör använda kondom. Alltså betyder det för oss att nästkommande två dygnen är det kondom som gäller eftersom vi inte försöker aktivt ännu. Men skulle jag blivit  gravid så är det klart barnet är välkommet :)
  • Anonym (Undran)

    Nu sex dagar efter äl känner jag mensvärk som sträcker sig bak i ryggen, halsbränna till och från samt stickningar på högra sidan av magen emellanåt.

    Kanske kan det vara något?

  • Anonym (k)
    Anonym (Undran) skrev 2014-08-20 19:42:24 följande:

    Nu sex dagar efter äl känner jag mensvärk som sträcker sig bak i ryggen, halsbränna till och från samt stickningar på högra sidan av magen emellanåt.

    Kanske kan det vara något?


    tar ju ett tag innan ägget fäster, tror det är upp mot 10 dagar men jag minns inte. innan dess har du inga symptom.
    men det kan ju vara något!
  • Anonym (I)

    Jag blev gravid av att vi hade sex fyra dagar innan positiv äl-sticka (oplanerat alltså, äl kom tidigare än väntat). Flera faktorer har nog betydelse för befruktning! Vi har i alla fall valt att behålla barnet och nu är jag snart i vecka 16 :) Berätta gärna hur det gick för dig!!

  • Anonym (Undran)

    Testade igår med billiga testers test som man kan testa med redan efter dag 6 men visade ingenting.

    Känner mig svullen i magen, lite illamående ibland, extra trött, ont i huvudet och ömma bröst. Vissa grejer kan bero på annat men tror knappast ömma bröst beror på något annat. Mensvärken har fortsatt.

    Sambon nöp mig i bröstvårtorna igår tror jag det var och jag skrek till. Då nöp han inte hårt heller.

  • Anonym (I)
    Anonym (Undran) skrev 2014-08-23 09:16:57 följande:

    Testade igår med billiga testers test som man kan testa med redan efter dag 6 men visade ingenting.

    Känner mig svullen i magen, lite illamående ibland, extra trött, ont i huvudet och ömma bröst. Vissa grejer kan bero på annat men tror knappast ömma bröst beror på något annat. Mensvärken har fortsatt.

    Sambon nöp mig i bröstvårtorna igår tror jag det var och jag skrek till. Då nöp han inte hårt heller.


    Vilken dag efter ÄL är du på nu då?:)
  • Anonym (Undran)
    Anonym (I) skrev 2014-08-23 09:27:18 följande:

    Vilken dag efter ÄL är du på nu då?:)


    Dag 8 tror jag det är nu
  • Anonym (Undran)

    En vecka innan jag ska ha mens nu. Fortfarande negativt resultat på gravtest.

    Känner illamående på kvällarna, mensvärk mer eller mindre konstant, ömma bröstvårtor, trötthet och humörsvängningar.

  • Anonym (Undran)

    Testade negativt igår. Fick mens precis efter.

    Tror jag.

    Idag blöder jag stora klumpar, har väldigt ont i slutet av ryggen, krystliknande värkar i nedre delen av magen. Precis vid livmodern. Kan det vara ett missfall? Känner mig också extra sårbar och ledsen hela tiden.

  • Teresiat

    Sannolikt är det inte ett missfall utan en vanlig mens eftersom du fick negativt.. Och egentligen, vad spelar det för roll?

  • Anonym (I)
    Anonym (Undran) skrev 2014-08-29 23:15:00 följande:

    Testade negativt igår. Fick mens precis efter.

    Tror jag.

    Idag blöder jag stora klumpar, har väldigt ont i slutet av ryggen, krystliknande värkar i nedre delen av magen. Precis vid livmodern. Kan det vara ett missfall? Känner mig också extra sårbar och ledsen hela tiden.


    Svårt att veta, troligtvis borde du ha fått plus på testet om du har varit gravid, men det kan ju också vara så att det var för låga hormonhalter eller så? Hur som helst, hoppas du mår bättre snart och att det blir en bebis sedan när ni har chansen att planera det :)
Svar på tråden sex igår. äl sticka positiv idag