• Anonym (TS)

    Kanske förstört en familj..

    Jag mår illa och fattar inte alls vad jag har gjort.
    På en fest i helgen så slutade det med att jag hamnade i säng med en småbarns pappa, hans flickvän kom på oss och helvetet bröt ut. Ingen utav mina kompisar vill prata med mig, enligt dom är jag död i deras ögon.
    Jag kan knappt fatta hur allt det här kunde hända. Även om jag på något sätt tycker att han borde få precis lika mycket skit som mig. Jag vet inte vad jag ska göra för att komma förbi det här. De säger att jag har krossat en familj, jag tycker att han har krossat sin egen. Blir tokig på alla tankar.

  • Svar på tråden Kanske förstört en familj..
  • Anonym (Passionata)
    Dixie skrev 2014-08-19 09:51:05 följande:
    borde det inte vara så att gifta män endast ligger med sin fru!? 
  • Nyfiken gul

    Scenario:

    40-års fest, jag känner/känner till dom närvarande gästerna. Jag är fullständigt medveten om att småbarnspappan Pär är gift. Jag är singel.

    Men jag bestämmer mig ändå för att honom ska jag ha innan kvällen är slut. Jag gör honom uppmärksam på mig, jag flirtar, gör närmanden, är ständigt i närheten. Jag lockar och pockar. Vid midnatt får jag med mig honom in i ett sovrum och trots lite halvhjärtat motstånd och protester så får jag honom dit jag vill. Vi har sex. Fullbordat samlag.

    Så inget av detta ovanför är mitt ansvar? Inget är mitt fel? Jag var ju den oskyldiga singeln som bara var lite kåt....


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Dixie
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 10:05:13 följande:
    Så inget av detta ovanför är mitt ansvar? Inget är mitt fel? Jag var ju den oskyldiga singeln som bara var lite kåt....
    du har väl inget ansvar mot småbarnspappans fru - du har väl inte ingått några äktenskapslöften? 

    nä, ansvaret ligger på den som är i en relation - mannen får ju tacka nej till ditt erbjudande om sex!
  • Anonym (Passionata)
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 10:05:13 följande:

    Scenario:

    40-års fest, jag känner/känner till dom närvarande gästerna. Jag är fullständigt medveten om att småbarnspappan Pär är gift. Jag är singel.

    Men jag bestämmer mig ändå för att honom ska jag ha innan kvällen är slut. Jag gör honom uppmärksam på mig, jag flirtar, gör närmanden, är ständigt i närheten. Jag lockar och pockar. Vid midnatt får jag med mig honom in i ett sovrum och trots lite halvhjärtat motstånd och protester så får jag honom dit jag vill. Vi har sex. Fullbordat samlag.

    Så inget av detta ovanför är mitt ansvar? Inget är mitt fel? Jag var ju den oskyldiga singeln som bara var lite kåt....


    Är han inte karl nog att säga NEJ, borde han inte heller vara gift.
    Du kör med samma typ av diskussion media, som gör att alla män framstår som meningslösa sexberoende, offer-för-situationen-typer som inte tar kan ta ansvar för sina handlingar.

    Hade mr skitsnygg kommit fram till mig och flirtat och tjofaderuttan hade jag sagt "Men vad fan skärp dig, jag är upptagen", hade människan fortsatt hade jag nog kallat den patetisk.

    I ditt scenario så antingen ville han och gjorde det han ville - dvs hans fel
    Eller så ville han inte men du tvingade honom - våldtäkt
  • Nyfiken gul
    Dixie skrev 2014-08-19 10:18:36 följande:

    du har väl inget ansvar mot småbarnspappans fru - du har väl inte ingått några äktenskapslöften? 

    nä, ansvaret ligger på den som är i en relation - mannen får ju tacka nej till ditt erbjudande om sex!


    så det är fritt fram att ligga med gifta män helt enkelt?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym (Passionata) skrev 2014-08-19 10:19:13 följande:

    Är han inte karl nog att säga NEJ, borde han inte heller vara gift.

    Du kör med samma typ av diskussion media, som gör att alla män framstår som meningslösa sexberoende, offer-för-situationen-typer som inte tar kan ta ansvar för sina handlingar.

    Hade mr skitsnygg kommit fram till mig och flirtat och tjofaderuttan hade jag sagt "Men vad fan skärp dig, jag är upptagen", hade människan fortsatt hade jag nog kallat den patetisk.

    I ditt scenario så antingen ville han och gjorde det han ville - dvs hans fel

    Eller så ville han inte men du tvingade honom - våldtäkt


    Inte min åsikt det scenario jag skrev, jag bara försöker förstå hur folk resonerar.

    som jag skrev ovanför tidigare så verkar moral, vett, sans, förnuft och respekt för andra vara icke förhandlingsbart i allt annat. Men det blev en handelsvara när det kommer till otrohet. Varför?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Dixie
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 10:29:02 följande:
    så det är fritt fram att ligga med gifta män helt enkelt?
    ansvaret ligger hos den gifta mannen - det är hans ansvar att vara trogen den person han är i en relation med! 

    varför utmålar du gifta män som stackars offer för sexkrävande singlar - mannen har väl ett eget ansvar! 
  • Anonym (Passionata)
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 10:29:02 följande:
    så det är fritt fram att ligga med gifta män helt enkelt?
    Det är inte fritt fram för gifta personer att ligga med andra än sin partner nej..ja såvida de inte har nån specialöverenskommelse.

    Som singel har man rätt att ligga med vem man vill för man ansvarar för sig själv..och sin partner..som man inte har. Det är inte singels ansvar att vårda den giftes relation.

    Sen självklart borde man inte jaga gifta personer..de är ju upptagna, och vem vill börja sexa runt med någon man inte kan få på heltid. Det är ju bara slöseri med tid.

    Den gifte kanske dessutom borde skilja sig eftersom han uppenbarligen inte älskar sin partner tillräckligt mycket för att vara trogen.
  • Anonym (Passionata)

    Det finns typer som är mottagliga för flirt, som lätt tar steget över, sen finns det andra som aldrig skulle göra det.

    Jag tror att du Nyfiken Gul nångång levt med någon som är den första typen, med tanke på hur starkt du reagerar.

    Det är som att erbjuda folk knark...här ta, du blir kul, ja jag bjuder, nej vi säger inget till nån, kom igen så festar vi, blinkblink.
    De flesta säger nej, men några säger ja.
    Varför?

  • Dixie
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 10:34:32 följande:
     Men det blev en handelsvara när det kommer till otrohet. Varför?
    tjejen som är singel är ju inte otrogen - det är mannen som är gift som är otrogen!
Svar på tråden Kanske förstört en familj..