• Nerd

    Bf Oktober - November, ska vi följas åt?

    Jag har bf för vårat första barn 22 oktober och börjar redan bli otålig! :) 
    Någon med bf okt-nov som vill följas åt den sista tiden?

  • Svar på tråden Bf Oktober - November, ska vi följas åt?
  • flambards
    Anonym skrev 2014-08-28 09:21:21 följande:
    Aha bra att kolla upp grejer man undrar över.
    Sa de om de trodde att förlossningen skulle ske tidigare eftersom du har så mycket sammandragningar? 
    Myc skrev 2014-08-28 07:08:59 följande:

    Jag är kvar. Hade dagpermis från sjukhuset igår så jag njöt av att vara hemma bara. Tyvärr gick det inte så bra m nya medicineringen, tror jag fick allergi mot penicillinet så nu är jag obehandlad pch de ska försöka lista ut vad jag ska få istället . Jag länkar till min blogg som jag börjat skriva nu när tiden funnits inne på sjukhuset. Ifall nån är intresserad av hela resan.

    katinkaleo.wordpress.com


    Usch vad eländigt det där verkar! :(
    hoppas de kommer på nåt bra och att du blir bättre snart!

    med mig är det bra, dock lite ont i rygg och fogar. var hos sjukgymnasten igår och fick en TNS-apparat och lärde mig lite övningar. 
    idag börjar jag med det och en promenad!
    nån som provat TNS någon gång? Hjälpte det er?
    Nej, tack och lov så var min livmodertapp opåverkad av sammandragningarna och babyn betedde sig precis som han skulle, han mådde hur bra som helst. Så det var skönt att få veta! 

    Läste lite om det där med TENS-maskin och jag är också jättenyfiken, men vet ingenting om det. Har du provat den nu? 
  • Nerd
    flambards skrev 2014-08-28 09:30:57 följande:
    Nej, tack och lov så var min livmodertapp opåverkad av sammandragningarna och babyn betedde sig precis som han skulle, han mådde hur bra som helst. Så det var skönt att få veta! 

    Läste lite om det där med TENS-maskin och jag är också jättenyfiken, men vet ingenting om det. Har du provat den nu? 
    skönt att allt var ok! :) är ju alltid bra att kolla när man är orolig. Vilken vecka är du i?

    Nu har jag provat TNS! Det var spännande.. höhö.
    Är som klisterlappar,elektroder eller vad det heter som man sätter där man har ont och så drar man på strömmen. känns lite som kittel-pirr i skinnet.
    Hade på mig det 30 min igår kväll och tyckte faktiskt att det hjälpte lite.
    I morse hann jag bara 20 min. Måste få hjälp av sambon att sätta dit och ta bort det på ryggen och han skulle till jobbet. Ska börja använda den 30 min morgon och kväll men man kan tydligen ha den så mycket man vill.
    Ska använda den mycket! Ska prova i 2 veckor så ska jag prata med sjukgymnasten sen och utvärdera.
    Man kan tydligen använda den som smärtlindring under förlossningen också men då kanske man vill ha starkare grejer. Eller så får man dra strömmen på max! Finns tydligen olika program på apparaten så man kan mer som stötar. Som gravid har man ett snällt program som man använder.
  • Myc

    Åh jag hade helt glömt bort att jag fick låna en sån av en kompis! Ska prova den ikväll på det ryggonda. Tack för påminnelsen!


    Nerd skrev 2014-08-29 10:26:42 följande:

    skönt att allt var ok! :) är ju alltid bra att kolla när man är orolig. Vilken vecka är du i?

    Nu har jag provat TNS! Det var spännande.. höhö.

    Är som klisterlappar,elektroder eller vad det heter som man sätter där man har ont och så drar man på strömmen. känns lite som kittel-pirr i skinnet.

    Hade på mig det 30 min igår kväll och tyckte faktiskt att det hjälpte lite.

    I morse hann jag bara 20 min. Måste få hjälp av sambon att sätta dit och ta bort det på ryggen och han skulle till jobbet. Ska börja använda den 30 min morgon och kväll men man kan tydligen ha den så mycket man vill.

    Ska använda den mycket! Ska prova i 2 veckor så ska jag prata med sjukgymnasten sen och utvärdera.

    Man kan tydligen använda den som smärtlindring under förlossningen också men då kanske man vill ha starkare grejer. Eller så får man dra strömmen på max! Finns tydligen olika program på apparaten så man kan mer som stötar. Som gravid har man ett snällt program som man använder.


    37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • Anonym

    Vecka 31 nu och pojken är beräknad den 5/11.

  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-30 16:25:36 följande:

    Vecka 31 nu och pojken är beräknad den 5/11.


    grattis :) välkommen!
    Myc skrev 2014-08-29 11:14:44 följande:

    Åh jag hade helt glömt bort att jag fick låna en sån av en kompis! Ska prova den ikväll på det ryggonda. Tack för påminnelsen!



    Har du hunnit prova än?
    Jag har haft jätteont ett par kvällar nu och tycker inte att det hjälper då.
    Eller kanske måste man skruva upp elen rejält? Är lite rädd att ha på för högt för barnets skull. Men sjukgymnasten sa inget om det så det borde ju inte vara någon fara?
  • Anonym

    Använde den igår och det hjälpte verkligen! Sov så fruktansvärt skönt i natt och kunde till och med ligga på sidan utan att gå sönder. Helt otroligt stor skillnad. Nästan hela dagen gick idag innan jag började känna av ryggen igen så nu ligger jag här i soffan och tensar

    Jag har den ganska högt, så högt det behövs. Tar lite upp och ner efter hur det känns.


    Anonym skrev 2014-08-31 16:50:34 följande:

    grattis :) välkommen!Har du hunnit prova än?

    Jag har haft jätteont ett par kvällar nu och tycker inte att det hjälper då.

    Eller kanske måste man skruva upp elen rejält? Är lite rädd att ha på för högt för barnets skull. Men sjukgymnasten sa inget om det så det borde ju inte vara någon fara?


  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-31 21:20:27 följande:

    Använde den igår och det hjälpte verkligen! Sov så fruktansvärt skönt i natt och kunde till och med ligga på sidan utan att gå sönder. Helt otroligt stor skillnad. Nästan hela dagen gick idag innan jag började känna av ryggen igen så nu ligger jag här i soffan och tensar

    Jag har den ganska högt, så högt det behövs. Tar lite upp och ner efter hur det känns.


    aha gud vad skönt att det funkar så bra!

    hur länge hade du den på? för du sov väl inte med den? :O
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-01 12:15:19 följande:
    aha gud vad skönt att det funkar så bra!

    hur länge hade du den på? för du sov väl inte med den? :O
    Varför i hela friden blir jag anonym? 
    Jag har den närmare en timme varje kväll vid tvn. SÅ skönt! 
    Jag sover inte med den Tror inte det är att rekommendera. 
    Cynric skrev 2014-09-02 10:52:53 följande:

    Hej Allihopa.

    Elin heter jag och väntar mitt tredje barn 19/10.


    Hej och välkommen! Jag väntar också tredje. 1 november men anar att hon vill komma tidigare av någon anledning. 

    Här är förresten min blogg, där skriver jag om GBS som jag är hårt drabbad utav denna graviditet. 
Svar på tråden Bf Oktober - November, ska vi följas åt?