• gaymarrige

    Ledsen, chockad, arg och rädd



    Min Älskad man fyller 23 år idag och vi hade bokat bord på en finare restaurang och skulle äta en god 3-rätters och dricka några goda glas vin. Vi gick hand i hand in i restaurangen hovmästaren hälsade glatt på oss, men tittar lite småkonstigt och man ser att han är lite obekväm med att vi gick hand i hand men han säger inget och vi blir visade till ett bord rätt långt ner i lokalen och lite avsides. Vi tänker inte direkt på det eftersom det är ganska mycket folk i lokalen. Hovmästaren säger att vår specielle servitör kommer alldeles strax och vi tittar på varann och ser lite frågande ut. Efter 3-4 minuter kommer det en otroligt fjollig servitör och då förstår vi vad det var som var så speciellt med just vår servitör. Vi bryr oss inte utan vi får en meny och beställer ett glas champagne att dricka innan förrätten. Servitören var väldigt snabb och var vid vårt bord hela tiden och såg inte ut som om han hade några andra gäster. Vi har absolut inga problem med vår servitör utan får helt otroligt bra och snabb servis men är lite undrande eftersom det bara är oss han serverar. Jag och Hampus satt och höll händer över bordet och jag böjde mig fram och gav honom en snabb puss (inget hångel eller överdrivet utan en snabb puss)precis innan vi fick in varmrätten. Då ser vi att ett sällskap på drygt 10 personer i lokalen kallar på hovmästaren och de pratar lite. När de pratat så går Hovmästaren fram till vår servitör och säger något och när han kommer fram med varmrätten sätter han sig ner på knä och ber så hemskt mycket om ursäkt men ber oss att inte pussas för att andra gäster blir upprörda. Vi blir självklart upprörda och ledsna och frågan vilka som inte vill att vi ska pussas. Då säger servitören att de har en grupp från kommunens Sverige Demokrater som var där och åt och att det är därför han inte har andra gäster än oss, de hade klagat på honom då han hade fått dem på sin station. De hade sagt till Hovmästaren att de ville ha en annan än fjollan som serverade dem och hovisen hade bytt ut honom mot en annan servitör.. Man riktigt såg att han var ledsen när han berättade detta men han hade inte vågat säga emot för att han behöver sitt jobb. Jag som inte är rädd för att säga emot gick fram till hovmästaren och frågade om detta var sant och han bekräftade det väl till viss del men man såg verkligen att han skämdes och inte ville säga det rent ut. Då gick jag fram till det kära sällskapet från SD och frågade dem om de ville ha middagssällskap av mig och Hampus. Jag tar med vår duktiga fjolliga servitör också sa jag för vi vill ha lite klass på serveringen. De bara tittade på mig och då kom Hampus och tog mig i handen och drog med mig ut ur restaurangen. Hovmästaren sprang ifatt oss och sa att de bjöd idag och önskade oss välkomna en annan gång. Vi sa inget utan bara gick. Vi kommer nog inte återvända.

    LEDSEN för att jag inte fick möjlighet att fira Hampus födelsedag på ett trevligt och mysigt sätt

    CHOCKAD för att detta kan hände 2014

    ARG för att hovmästaren lät detta hända och kunde behandla gäster och inte minst sin personal på detta sätt

    RÄDD för att detta bara är början om SD får mer inflytande i kommun, landstings och rikspolitik efter valet 14:e sept.

    Jag kommer inte säga vilken restaurang eller i vilken kommun detta var eftersom jag inte fick bekräftat ordentligt av hovmästaren att detta skett, men jag misstror absolut inte vår servitör med tanke på hur hovmästaren hanterade situationen.
  • Svar på tråden Ledsen, chockad, arg och rädd
  • Aaamanda

    Va fan :(

    Blir ledsen när jag hör sånt! För jävligt! Synd inte jag var där. Jag hade inte kunnat tiga.

    Kram till er <3.

  • Söder73

    Fy faan. Det där är diskriminering=olagligt! Hoppas att ni kan gå till en trevligare restaurang nästa gång

  • gaymarrige

    vi går absolut inte dit igen iaf.. jag har personligen aldrig varit ute för något liknande hört någon olämplig kommentar någon gång men aldrig något liknande som detta..

  • Solyluna
    Man blir ju mörkrädd! Att sådant här fortfarande händer i Sverige. Det ska ju så klart inte hända någonstans i världen men man trodde iaf att Sverige hade kommit lite längre fram i utvecklingen än så.
    Ni ska iaf veta att det vi är många som inte tycker sådant är okey och som står på eran sida! 
  • Zerafina

    Förjävligt rent ut sagt! Jag hade inte kunnat sitta tyst och tiga om jag bevittnat detta.. STÅ PÅ ER! 

  • Aniiee

    Det är födjävligt att det händer, och tyvärr måste jag väl säga att det var lite naivt från er sida också. Det SKA inte vara så, men tyvärr. Finare restaurang = man håller, som homosexuell, fingrar och munnar i styr. Inte röra, inte pussas, inte mata varandra. Det gör man, kanske, på kvarterskrogen. Om man är känd där som par.

    Jag HATAR att det är så. Men tyvärr är det så. Ni har fått lära er det den hårda vägen. Nu gäller det att välja: Vill du/ni hävda er rätt (för ni HAR rätt att både pussas, hålla handen och mata varandra. Men ni behöver ju inte råhångla Solig) och där med "ta" att ni ibland blir utsatta för diverse saker (som jag och min flickvän), eller om ni hellre låter bli och säkrar upp att ni får en trevlig kväll och slipper obehag (som min bror och hans partner).


    Key change, MOFO!
  • Velouria
    Khaibar skrev 2014-08-22 00:05:39 följande:

    Och sedan så vaknade du,eller?

    Jag har sett några riktigt dåliga försök att smäda SD,med denna ihoppfabulearde historia tar verkligen priset.

    Förvörigt så är det inte bara SD:are som tappar appetiten när homosexuella avvikare uttrycker sin kärlek för varandra varandra,utan även KD:are och en ganska stor del utav världens befolkning.

    Ta det till DO och se om de går på din historia istället för att gråta ut på familjeliv.


    Bra att du erkänner att SD är homofober. Eloge till dig.
    D.T.I.
  • gaymarrige
    Aniiee skrev 2014-08-22 00:07:31 följande:

    Det är födjävligt att det händer, och tyvärr måste jag väl säga att det var lite naivt från er sida också. Det SKA inte vara så, men tyvärr. Finare restaurang = man håller, som homosexuell, fingrar och munnar i styr. Inte röra, inte pussas, inte mata varandra. Det gör man, kanske, på kvarterskrogen. Om man är känd där som par.

    Jag HATAR att det är så. Men tyvärr är det så. Ni har fått lära er det den hårda vägen. Nu gäller det att välja: Vill du/ni hävda er rätt (för ni HAR rätt att både pussas, hålla handen och mata varandra. Men ni behöver ju inte råhångla Solig) och där med "ta" att ni ibland blir utsatta för diverse saker (som jag och min flickvän), eller om ni hellre låter bli och säkrar upp att ni får en trevlig kväll och slipper obehag (som min bror och hans partner).


    kan inte vi visa vår kärlek till varann när vi är ute så blir det ingen trevlig kväll för oss.. och som jag sa det var absolut inget råhångel. Vi jobbar bägge två inom hotell och restaurang och oavsett om det är en finare restaurang så ska vi kunna hålla hand precis som det romantiska heteroparet vid bordet bredvid oss.
Svar på tråden Ledsen, chockad, arg och rädd