• Anonym (Linn)

    Ni med stora/långa inre blygdläppar

    Mina inre blygdläppar är grå-bruna och sticker ut utanför de yttre ca två cm

    Jag vet att det är helt normalt. Men vad jag inte blir klok på är varför de ändrade form/färg så sent för mig.
    Jag var 19 år när jag började märka att de ändrade både form och färg.

    Så, du som också har inre stora blygdläppar, vilken ålder ändrades det för dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med stora/långa inre blygdläppar
  • Anders 386
    Anonym (Steve) skrev 2014-09-03 09:50:18 följande:
    Visst, du har nog rätt. Men min egen erfarenhet av kvinnor, runt 50 st är att det är vanligare med de inre blygdläpparna större. Men det kanske bara är jag som har träffat just kvinnor som har det. Det är svårt att argumentera mot en gynekolog angående detta så jag ger mig.
    Jag hade nog också trott som du Steve, och iofs har vi inga som helst bevis för att det är en riktig gynekolog som svarat i tråden. Men otvivelaktigt är det iaf fullständigt normalt att dom inre blygdläpparna är större.
  • Anonym (Steve)
    Anders 386 skrev 2014-09-03 10:01:10 följande:
    Jag hade nog också trott som du Steve, och iofs har vi inga som helst bevis för att det är en riktig gynekolog som svarat i tråden. Men otvivelaktigt är det iaf fullständigt normalt att dom inre blygdläpparna är större.
    Japp, jag var helt övertygad.
  • Honungsblomman
    Anonym (s) skrev 2014-09-03 10:04:49 följande:

    www.umo.se/kroppen/tjejers-underliv/blygdlappar/
    Här står att det är lika vanligt med stora inre som små inre läppar. Jag tvivlar på "gynekologens" äkthet.


    Du missar att man talar om storlek och inte om synbarhet. Det är en enorm skillnad.
    Jag nämnde att jag personligen ser det som lika vanligt förekommande att ha "osynliga" inre blygdläppar, som det är att ha inre blygdläppar som är max 0,5 cm utanför de yttre blygdläpparna.
    Men att ha 1 cm eller mer av de inre blygdläpparna utanför de yttre, är inte lika vanligt förekommande.
    Över tre centimeter utanför anses vara abnormt och ev operation bekostas av landstingen.
  • Anonym (Tjej)

    Enligt det där resonemanget skulle blå ögon inte vara normalt heller då inte mer än 50% av världens befolkning har det, så det är ett helt absurt argument.

    Så länge blygdläpparna inte hänger så långt utanför att de skaver och blir krångligt så ÄR det normalt. Två cm är inte heller mycket. Mina hänger utanför så mycket och har aldrig skavt. Ändå har jag haft massa sex, tajta underkläder, fött barn och allt möjligt. Så det är så normalt som det kan bli.

    Enligt undersökningar som jag har läst så har ca 40% av världens kvinnor inre blygdläppar som hänger utanför de yttre.

    Tyvärr minns jag inte hur det var när jag var liten så kan inte säga när de förändrade sig. Troligtvis i puberteten, typ i mellan/högstadiet.

  • Anonym (Tjej)
    Honungsblomman skrev 2014-09-03 10:20:56 följande:
    Du missar att man talar om storlek och inte om synbarhet. Det är en enorm skillnad.
    Jag nämnde att jag personligen ser det som lika vanligt förekommande att ha "osynliga" inre blygdläppar, som det är att ha inre blygdläppar som är max 0,5 cm utanför de yttre blygdläpparna.
    Men att ha 1 cm eller mer av de inre blygdläpparna utanför de yttre, är inte lika vanligt förekommande.
    Över tre centimeter utanför anses vara abnormt och ev operation bekostas av landstingen.
    Det krävs att man har problem med dem såsom skav etc för att få bekostad operation, annars är det meningslöst. Det har inte med antalet cm att göra, bara så du vet. Och abnormt räknas det inte som, däremot kanske lite obekvämt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-09-03 11:01:52 följande:
    Det krävs att man har problem med dem såsom skav etc för att få bekostad operation, annars är det meningslöst. Det har inte med antalet cm att göra, bara så du vet. Och abnormt räknas det inte som, däremot kanske lite obekvämt.
    Jag vet inte någon kvinna som inte har problem av sina 3 cm för lång blygdläppar. Obestämd
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (.) skrev 2014-09-03 11:06:01 följande:
    Jag vet inte någon kvinna som inte har problem av sina 3 cm för lång blygdläppar. Obestämd
    Det utesluter inte att det inte finns någon. Och det är dumt att skriva 3 cm för långa, för det är de inte. De är kanske 1-2 cm för långa i så fall. Att de sticker ut lite ger inga problem normalt sett.
  • Anonym (Steve)
    Anonym (.) skrev 2014-09-03 11:06:01 följande:
    Jag vet inte någon kvinna som inte har problem av sina 3 cm för lång blygdläppar. Obestämd
    Varför skulle det vara ett problem? Det är finare än inga inre blygdläppar alls, det ser bara ut som ett hål och är inte alls fint. men som sagt så tycker ju alla olika. så egentligen finns det inga problem.
  • Anonym (.)
    Anonym (Steve) skrev 2014-09-03 11:13:43 följande:
    Varför skulle det vara ett problem? Det är finare än inga inre blygdläppar alls, det ser bara ut som ett hål och är inte alls fint. men som sagt så tycker ju alla olika. så egentligen finns det inga problem.
    Haha, men shit. Hur många fittor har du sett?
    De som inte har några inre blygdläppar utanför de yttre, HAR fortfarande inre blygdläppar - men de är som namnet påstår: INRE - dvs INUTI.

    Jag har inre blygdläppar, men de hänger inte som två små köttbitar utanför min snippa. De sitter där de ska och särar man på mina yttre blygdläppar så är det inte "bara ett hål".

    Haha!
Svar på tråden Ni med stora/långa inre blygdläppar