• Anonym (as)

    Rökare - dumma i huvudet?

    Förutom att man förmodligen är helt dum i huvudet bara för det faktum att man rökar, så verkar allt vett flyga ur skallen också. I morse kommer det på en korkad brud på bussen som precis innan påstigning drar ett djupt bloss, smätter iväg fimpen på hållplatsen, och sedan blåser ut all rök inne i bussen. Då är man fan inte smart.

    Frågan är vilket som kommer först? Blir rökare idioter, eller blir idioter rökare?

    Vad har ni avskräde som rökar för ursäkt för er idioti?

  • Svar på tråden Rökare - dumma i huvudet?
  • Anonym (svag)
    Anonym (Kingen) skrev 2014-09-11 13:34:12 följande:
    Sånt där snack som du kommer med är inte ens värt att besvara.
    Ja det brukar heta så när argumenten tryter...
  • Anonym (svag)
    Anonym (Kingen) skrev 2014-09-11 13:39:19 följande:
    Det handlar inte om det, det handlar om effekten som cigaretten ger dig. Precis som att många mår bra av att dricka öl så mår ingen bra av att ligga med levercirros. Hela livet består av risker, tycker du att bergsklättrare eller seglare också är dumma i huvudet? Klart som fan att det inte är nyttigt för lungorna mm att röka men alla som skriver att folk som röker är "dumma i huvet" är bara pinsamma.
    Är det pinsamt bara för att det är sant?
  • Anonym (svag)
    Anonym (mmOomm) skrev 2014-09-11 13:49:12 följande:
    Undrar hur alla de som är döende i KOL eller lungcancer på grund av utsläpp, avgaser och annat som inte har med rökning att göra känner och mår? De tycker nog att alla lata jävlar borde drabbats ist eller industrierna som tjänar pengar på konsumtion av egentligen icke nödvändiga saker. Och det är fler som drabbas av kol mm som inte är rökare!

    Nä har varken bil eller körkort, går och handlar 99 av 100 ggr och älskar secondhand
    Jag tror tråden handlar om dom idioterna som medvetet drar i sig skiten, inte dom som drabbas sekundärt. Och definitivt inte om dom som drabbas av andra orsaker.
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (svag) skrev 2014-09-11 13:06:17 följande:
    Så det är ett kalkylerat förkortande av livet? Varför inte bara hoppa från en bro då?

    Som sagt; Alla som vill kan sluta röka. Allt annat är en ursäkt för att slippa konfrontera sina problem.
    För att man har föräldrar och syskon? Jag vill bara dämpa min ångest till jag har möjlighet att avsluta mitt liv, och detta utan att behöva syssla med olagligheter eller förlora möjligheten till ett jobb.
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (svag) skrev 2014-09-11 14:00:04 följande:
    Jag tror tråden handlar om dom idioterna som medvetet drar i sig skiten, inte dom som drabbas sekundärt. Och definitivt inte om dom som drabbas av andra orsaker.
    Lär dig lite hyfs och lär dig att diskutera som en vuxen människa så kanske man kan ta dig på allvar.
  • Anonym (svag)
    Anonym (Olivia) skrev 2014-09-11 14:08:26 följande:
    För att man har föräldrar och syskon? Jag vill bara dämpa min ångest till jag har möjlighet att avsluta mitt liv, och detta utan att behöva syssla med olagligheter eller förlora möjligheten till ett jobb.
    Det är ditt liv och du gör vad du vill med det. Jag är dock helt enig med TS att det är oändligt idiotiskt att röka. Och att det inte står rätt till ifall man utsätter sin kropp för det.
  • Anonym (svag)
    Anonym (Kingen) skrev 2014-09-11 14:11:20 följande:
    Lär dig lite hyfs och lär dig att diskutera som en vuxen människa så kanske man kan ta dig på allvar.
    På vilket sätt uppfyller jag inte dom kriterierna, tycker du? Är det för att jag argumenterar emot dig som du känner så?
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (svag) skrev 2014-09-11 14:18:08 följande:
    På vilket sätt uppfyller jag inte dom kriterierna, tycker du? Är det för att jag argumenterar emot dig som du känner så?
    Nej för att du låter som ett barn: "Alla som röker är idioter och dumma i huvet!" Och jag "känner" ingenting, jag konstaterar.
  • Anonym (svag)
    Anonym (Kingen) skrev 2014-09-11 14:24:01 följande:
    Nej för att du låter som ett barn: "Alla som röker är idioter och dumma i huvet!" Och jag "känner" ingenting, jag konstaterar.
    Men det är ju ett faktum. Det kan inte vara som det ska när man medvetet skadar sig så. Om någon skär sig i armarna så får man prata med en psykolog, men om någon drar i sig skadlig rök så får man en klapp på axeln (av andra lika omdömeslösa individer).
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (svag) skrev 2014-09-11 14:31:24 följande:
    Men det är ju ett faktum. Det kan inte vara som det ska när man medvetet skadar sig så. Om någon skär sig i armarna så får man prata med en psykolog, men om någon drar i sig skadlig rök så får man en klapp på axeln (av andra lika omdömeslösa individer).
    hahaha ojoj, du fortsätter att slira i samma hjulspår hela tiden. Ingen logik överhuvudtaget, meningslösa jämförelser och nedlåtande kommentarer.
Svar på tråden Rökare - dumma i huvudet?