• Anonym (as)

    Rökare - dumma i huvudet?

    Förutom att man förmodligen är helt dum i huvudet bara för det faktum att man rökar, så verkar allt vett flyga ur skallen också. I morse kommer det på en korkad brud på bussen som precis innan påstigning drar ett djupt bloss, smätter iväg fimpen på hållplatsen, och sedan blåser ut all rök inne i bussen. Då är man fan inte smart.

    Frågan är vilket som kommer först? Blir rökare idioter, eller blir idioter rökare?

    Vad har ni avskräde som rökar för ursäkt för er idioti?

  • Svar på tråden Rökare - dumma i huvudet?
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (??) skrev 2014-09-10 21:46:48 följande:

    Beteende, ta en löst sammansatt grupp av människor och tillskriva dom mindre smickrande egenskaper samt slänga lite glåpord mot grupp som helhet.


    Det är rasism och inget annat.


     


     


    Det är inte rasism, det är diskriminering - och inget annat.
  • Anonym (??)
    Anonym (Kingen) skrev 2014-09-10 21:52:27 följande:
    Det är inte rasism, det är diskriminering - och inget annat.

    Nej, att bli berövat en förmån/tjänst på grund av vem man är eller vad man gör är diskriminering, ta en lös grupp med endast en gemensam närmare och dra gruppen genom skitet är rasism samt sätta sig på höga piedestaler där man anser sig vara mer värt än alla i den gruppen.


    Spelar ingen roll om grupper presenterar negrer rökare "knarkare" eller vilken lös gruppering man ger sig på

  • Anonym (??)
    Anonym (??) skrev 2014-09-10 22:02:47 följande:

    Nej, att bli berövat en förmån/tjänst på grund av vem man är eller vad man gör är diskriminering, ta en lös grupp med endast en gemensam närmare och dra gruppen genom skitet är rasism samt sätta sig på höga piedestaler där man anser sig vara mer värt än alla i den gruppen.


    Spelar ingen roll om grupper presenterar negrer rökare "knarkare" eller vilken lös gruppering man ger sig på


    Suck jag borde korrekturläsa ibland, nämnare inte närmare


     

  • Anonym (Kingen)
    Anonym (??) skrev 2014-09-10 22:02:47 följande:

    Nej, att bli berövat en förmån/tjänst på grund av vem man är eller vad man gör är diskriminering, ta en lös grupp med endast en gemensam närmare och dra gruppen genom skitet är rasism samt sätta sig på höga piedestaler där man anser sig vara mer värt än alla i den gruppen.


    Spelar ingen roll om grupper presenterar negrer rökare "knarkare" eller vilken lös gruppering man ger sig på


    Jag rekommenderar dig att gå in på wikipedia eller någon annan sida och läsa lite om vad rasism betyder.
  • Anonym
    Anonym (Kingen) skrev 2014-09-10 21:52:27 följande:
    Det är inte rasism, det är diskriminering - och inget annat.
    Är rökare diskriminerade - hur tänker du?
  • Anonym (??)
    Anonym (Kingen) skrev 2014-09-10 22:09:46 följande:
    Jag rekommenderar dig att gå in på wikipedia eller någon annan sida och läsa lite om vad rasism betyder.
    Gör du så, jag snackar om beteendet och den skiljer sig på inget sätt, att i detta land är ordet rasist glåpord som används för att ge sig på folk är självförklarande, förstår ingen av fördomsfulla "individer" som spyr galla mot gruppen rökare inte vill riktigt erkänna vad dom sysslar med, vill inte framstå som patetiska stackare kan jag tänka mig.
  • Anonym
    Dovahkiin skrev 2014-09-10 19:18:49 följande:

    Klart att det är dumt att röka. Dock tycker jag TS har fel som tycker alla rökare är dumma i huvudet. Intelligens har inget med saken att göra. jag känner smarta, schyssta personer som dricker alkohol, äter socker, röker cannabis/tobak, hoppar fallskärm, kör bil utan bälte, sitter vid datorn 12 timmar/dag och så vidare. Dåligt beteende är inte lika med dålig person.

    Hoppas du fick ut det du ville av denna tråd TS, vilket var att generalisera en stor grupp människor och provocera okända människor på nätet. Grattis, hoppas att du känner dig bättre nu när du fick klanka ner på andra.


    Håller med.
    Just nu är det ok att kalla rökare för idioter.
    För 25 år sedan satt akademiker och deras chefer och rökte på kontoret.
    Tror inte att de var idioter.
    Vi har blivit mer upplysta om farorna med att röka, men som flera har skrivit, det är en drog, ett missbruk om man så vill.
    Att klandra en vuxen person för att röka, ett val som troligtvis gjordes i tonåren, är lika taskigt som att klandra en vuxen person för att ha kissat i sängen som sexåring.
    De flesta rökare vill sluta. När ska antirökfascisterna begripa det? Det enda som händer iom dessa trådar är att Ni skärmar av rökare från ert sätt att tänka.
    Ni tillför inget, absolut nada, och en rökare känner sig påhoppad och idiotförklarad för ett ungdomsval.

    Lägg ner detta förakt och gör något för att hjälpa istället.
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (??) skrev 2014-09-10 21:46:48 följande:

    Beteende, ta en löst sammansatt grupp av människor och tillskriva dom mindre smickrande egenskaper samt slänga lite glåpord mot grupp som helhet.


    Det är rasism och inget annat.


     


     


    Anonym skrev 2014-09-10 22:10:05 följande:
    Är rökare diskriminerade - hur tänker du?
    Jag svarade på det inlägget

  • elwen

    Rökare är inte idioter för att dom röker.

    Fattar inte varför det blivit så ok att hata och tala illa om rökare.

    Skulle ni göra samma sak om personer med andra beroenden.

    Nej dom är de ju synd om medans rökarna själva valt att röka och dom är äcklig.

    Att rökning är ett jävligt starkt beroende tycks inte gå in i huvudet på vissa.

    Det är ju ingen som börjar röka i tron att bli beroende liksom.

    Sen du dom skrev att högutbildade personer inte röker mm nej men då skulle jag kunna komma med en fördom att alla sk bratz knarkar å de är ju skit smart verkligen.

    Ja jag röker men inte i närheten av andra eftersom jag vet att de luktar illa osv.

    Säger du samma sak till den väldigt feta kvinnan på bussen som sitter och äter godis att Jon är en idiot och förstör sin kropp.

    Nej de gör du inte

    Men rökare går utmärkt att hacka på

    Det handlar inte om intelligens alla vet att rökning är skadligt för en själv och andra.

    Precis som alkohol och andra droger.

    För rökning är en drog och droger blir man beroende av.

    Jag började när jag var 14 år och rökte väl ett paket om dagen från jag var 15 nu röker jag max 6 om dagen och är 32 år.

    Mitt mål är att sluta helt innan 2016 pga av att de är just skadligt.

    Rökning ger mej lugn i kroppen en tid för mej själv och så tycker jag att de smakar gott även om de luktar skit.

  • molly50
    elwen skrev 2014-09-11 08:18:56 följande:

    Rökare är inte idioter för att dom röker.

    Fattar inte varför det blivit så ok att hata och tala illa om rökare.

    Skulle ni göra samma sak om personer med andra beroenden.

    Nej dom är de ju synd om medans rökarna själva valt att röka och dom är äcklig.

    Att rökning är ett jävligt starkt beroende tycks inte gå in i huvudet på vissa.

    Det är ju ingen som börjar röka i tron att bli beroende liksom.

    Sen du dom skrev att högutbildade personer inte röker mm nej men då skulle jag kunna komma med en fördom att alla sk bratz knarkar å de är ju skit smart verkligen.

    Ja jag röker men inte i närheten av andra eftersom jag vet att de luktar illa osv.

    Säger du samma sak till den väldigt feta kvinnan på bussen som sitter och äter godis att Jon är en idiot och förstör sin kropp.

    Nej de gör du inte

    Men rökare går utmärkt att hacka på

    Det handlar inte om intelligens alla vet att rökning är skadligt för en själv och andra.

    Precis som alkohol och andra droger.

    För rökning är en drog och droger blir man beroende av.

    Jag började när jag var 14 år och rökte väl ett paket om dagen från jag var 15 nu röker jag max 6 om dagen och är 32 år.

    Mitt mål är att sluta helt innan 2016 pga av att de är just skadligt.

    Rökning ger mej lugn i kroppen en tid för mej själv och så tycker jag att de smakar gott även om de luktar skit.


    Det klagas på personer med andra beroenden också.
    Personer med fetma och sockerberoende t ex,alkoholister,missbrukar av andra droger osv.
    Det räcker bara att läsa vissa trådar här på FL.

    Anledningen till att det klagas mycket på just rökare tror jag beror på att många rökare inte visar hänsyn till andra människor utan ställer sig och röker i stora folksamlingar. T ex utanför entrén till affärer,vid busshållsplatser osv.
    Och många tycker det är respektlöst.
    Det luktar illa och man kan själv drabbas av sjukdomar vid passiv räkning eller så kanske man har astma eller KOL och helt enkelt inte tål röken.
    Säger man då till får man ofta till svar att det bara är att flytta på sig.
    Det tycker jag är oförskämt.

    Jag har själv varit rökare men slutat. Men när jag rökte så gick jag alltid undan från andra då jag inte ville utsätta andra för mina dåliga vanor.
    Samma sak känner jag nu. Har man valt att inte röka (eller slutat röka) så ska man inte behöva utsättas för andras cigarettrök.
    Det är en fråga om att visa respekt.

    Jag hoppas du lyckas med att sluta röka,som du tänkt. Vill man så kan man!
    Önskar dig lycka till!
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Rökare - dumma i huvudet?