• Anonym (frustrerad)

    Min kille vill aldrig...

    Hej!
    I över åtta år har jag och min kille varit ihop nu, vi har i princip bott ihop sen dag ett. Och vårat sexliv var riktigt bra i början.
    Men jag har alltid känt att jag har mer sexlust än vad han har.

    De senaste åren har dock sexet blivit näst intill obefintligt.
    Det är inte ens annan var månad nu att vi har sex.
    Han är ofta så trött. Men nu känner jag mig rätt tröstlös efter att han haft en lång semester under sommaren, men ändå inte velat något, nästan.

    Men de gånger vi får till något så är det sjukt bra!

    Vi är mellan 32 och 35 år och har inga barn.
    Och fortsätter det så här, kommer det aldrig att komma några barn heller, eftersom jag aldrig får ligga...

    Jag har ibland tagit upp detta lite försiktigt, att jag kanske vill. Men han ursäktar sig alltid med att han är så trött... och när han går och lägger sig på kvällen så är han så inställd på att sova.

    Han är väldigt kvällstrött, medans jag i stället är kvällspigg och morgontrött.
    Så jag får i smyg tillfredsställa mig själv, då han ligger och sover vid min sida...

    Det har gått så långt att jag faktiskt fantiserar om att skaffa mig en älskare, bara för att få lite närhet och få komma till... så att säga.

    Men jag älskar ju min sambo. Och jag skulle egentligen aldrig kunna göra det. Vara otrogen.

  • Svar på tråden Min kille vill aldrig...
  • Anonym (detärjag)
    Anonym (Ll) skrev 2014-09-14 14:11:40 följande:
    Oj... Hur blev det såhär? Ni kanske växt ifrån varandra eller att han inte mår speciellt bra.
    Jag vet faktiskt inte. Helt ärligt! Kanske vi växt ifrån varandra på det sexuella planet. Det har gjort att jag mer och mer dragit mig undan, för det har inte varit kul att bli avvisad hela tiden. Han säger att han bara inte har lust, helst enkelt. Vi bråkar inte särskilt mycket om det längre utan det har blivit ett stilla konstaterande angående sexet.

    Han verkar inte må dåligt, det är nog mer jag som lider mest. Det har gjort att jag utforskat miin egen läggning och sexualitet mer och mer. Det har också gjort att det vi en gång hade tiillsammans (i sexet) har dragit åt två håll (om du fattar). Han är kvar vid det vi brukade leka då (för läänge sedan), jag har gått vidare och hittat andra saker jag tänder oerhört mycket på. Jag vet dock att det gör inte han...
  • jomen64

    Hej TS!

    Alltså, det finns hur många trådar som helst av det här och jag vette tusan om nån kommit tillrätta med problemet. Tro mig, jag förstår dig fullt ut, är i samma situation. Bra att ni inte har barn ännu, då blir det lättare för dig att starta på ny kula. Han kommer inte att ändra sig och du kommer att må mer och mer skit. Det är inte värt det. Bryt upp!

    Lycka till

  • Flisan79

    Jomen64: eller hur!

    Såpass många och dessutom så pass lika fördelat könsmessigt att man undrar om folk inte bara kan byta parters med varann

  • Anonym (frustrerad)
    jomen64 skrev 2014-09-15 21:35:14 följande:

    Hej TS!

    Alltså, det finns hur många trådar som helst av det här och jag vette tusan om nån kommit tillrätta med problemet. Tro mig, jag förstår dig fullt ut, är i samma situation. Bra att ni inte har barn ännu, då blir det lättare för dig att starta på ny kula. Han kommer inte att ändra sig och du kommer att må mer och mer skit. Det är inte värt det. Bryt upp!

    Lycka till


    Ok. Är rätt ny här på forumet. Så har inte sett så många sånna trådar...

    Jag  vet ju inte om jag vill bryta upp... jag vill ju tro att det ska bli bättre...
    Flisan79 skrev 2014-09-15 21:51:33 följande:

    Jomen64: eller hur!

    Såpass många och dessutom så pass lika fördelat könsmessigt att man undrar om folk inte bara kan byta parters med varann


    Haha... kanske ska gå med i en swingersklubb :P

  • Gung Ho
    Anonym (detärjag) skrev 2014-09-14 13:57:27 följande:

    Gud vad jag känner igen det där. Vi har varit ett par i 14, 15 år nu och vi har aldrig sex. Då menar jag verkligen aldrig.

    Jag har också verkligen försökt med ALLT!!!!

    Pratat, bråkat, försökt förföra... ja, u name it. Det är helt dött och jag inser att det faktiskt nog alltid kommer att så vara.

    Har även tagit upp det här med att jag kanske går till en älskare för jag klarar inte av att leva helt utan sex. Hans svar blev att han inget ville veta:(

    Många undrar säkert varför jag stannar och inte lämnar? Men ibland är livet inte så enkelt.


    Det jag upptäckte, efter att jag separerat och träffat en ny, var att det var känslorna och närheten det var fel på.

    Jag och exet hade sex lite oftare än en gång i månaden, men talande var att mkt närhet och ömhet hade runnit ut i rutiner och slentrian.. Vi levde bredvid varandra, inte MED varandra. Vi såg aldrig varandra djup i ögonen och bara höll om varandra. De gånger vi kröp ihop i soffan satt vi där utan att känna riktig närhet..

    Är det ngn här (som inte får ligga..) som ärligt kan säga att ni håller om varandra med känsla, skrattar hjärtligt tillsammans, fånar er, dansar i köket eller skriver små gulliga lappar för att ni vill att den andra ska känna hur ni känner.. (Nej, födelsedagar och alla hjärtans dag räknas inte)..

    Det jag menar är att kanske sextorkan är kopplat till ngt större, eller är det ett isolerat fenomen i ett förhållande som annars är ett paradis?
  • krillesthlm
    Anonym (frustrerad) skrev 2014-09-18 22:05:36 följande:
    Ok. Är rätt ny här på forumet. Så har inte sett så många sånna trådar...

    Jag  vet ju inte om jag vill bryta upp... jag vill ju tro att det ska bli bättre...
    Flisan79 skrev 2014-09-15 21:51:33 följande:

    Jomen64: eller hur!

    Såpass många och dessutom så pass lika fördelat könsmessigt att man undrar om folk inte bara kan byta parters med varann


    Haha... kanske ska gå med i en swingersklubb :P

    swingersklubb är trevligt...kan rekommenderas
  • Anonym (frustrerad)

    Vet inte om jag skulle vara bekväm med det dock. Skämtade bara om att swinga...

  • Anonym (frustrerad)

    Vet inte om jag skulle vara bekväm med det dock. Skämtade bara om att swinga...

  • Quix78

    Om inte sexet fungerar trotts kommunikation och antal olika försök så kanske bör du diskutera ett öppet förhållande med din partner. Beroende på hur stabilt ni har det iofs. På så sätt får du hela kakan!

  • Anders 386
    Flisan79 skrev 2014-09-15 21:51:33 följande:

    Jomen64: eller hur!

    Såpass många och dessutom så pass lika fördelat könsmessigt att man undrar om folk inte bara kan byta parters med varann


    Intressant idé. Frågan är om vi inom en inte alltför avlägsen framtid skulle kunna öppna våra förhållanden helt och hållet. Vi bildar familj med en partner, men funkar inte sexet så träffar vi nån annan för sex. Istället för att åka till golfbanan med en kompis åker man till sin kk och har en kul stund. Vi odlar ju redan egna intressen utanför äktenskapet, vi kanske kan hitta sexet utanför äktenskapet också?  Det kanske bara är en utvecklingsfråga? Vi kanske är där om 50 år?
    Det är många människor som skulle vara lyckligare i ett sånt samhälle. I ett parförhållande med osynkad sex skulle ju båda vinna på att den som vill mest får sitt sexbehov tillfredsställt och den som vill minst slipper "tjat". Vi kanske slipper många skilsmässor och familjen blir mer en ekonomisk institution än ett parförhållande som bygger på attraktion. Problemet kanske blir att få tiden att räcka till både till familjen o kk.Obestämd
Svar på tråden Min kille vill aldrig...