Inlägg från: Anonym (frustrerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frustrerad)

    Min kille vill aldrig...

    Hej!
    I över åtta år har jag och min kille varit ihop nu, vi har i princip bott ihop sen dag ett. Och vårat sexliv var riktigt bra i början.
    Men jag har alltid känt att jag har mer sexlust än vad han har.

    De senaste åren har dock sexet blivit näst intill obefintligt.
    Det är inte ens annan var månad nu att vi har sex.
    Han är ofta så trött. Men nu känner jag mig rätt tröstlös efter att han haft en lång semester under sommaren, men ändå inte velat något, nästan.

    Men de gånger vi får till något så är det sjukt bra!

    Vi är mellan 32 och 35 år och har inga barn.
    Och fortsätter det så här, kommer det aldrig att komma några barn heller, eftersom jag aldrig får ligga...

    Jag har ibland tagit upp detta lite försiktigt, att jag kanske vill. Men han ursäktar sig alltid med att han är så trött... och när han går och lägger sig på kvällen så är han så inställd på att sova.

    Han är väldigt kvällstrött, medans jag i stället är kvällspigg och morgontrött.
    Så jag får i smyg tillfredsställa mig själv, då han ligger och sover vid min sida...

    Det har gått så långt att jag faktiskt fantiserar om att skaffa mig en älskare, bara för att få lite närhet och få komma till... så att säga.

    Men jag älskar ju min sambo. Och jag skulle egentligen aldrig kunna göra det. Vara otrogen.

  • Svar på tråden Min kille vill aldrig...
  • Anonym (frustrerad)

    Ja, jag är rätt mesig. Pga min uppväxt är jag extremt konflikträdd också.

    Och min sambo har sjukt svårt för kritik. Om man säger något, om något han gör eller att han agerar på något speciellt sätt... så blir han riktigt irriterad. Mest på sig själv, och så går han i försvarsställning och säger att "jag har alltid varit/gjort så här, så jag kan inte ändra på det" typ.

    Men han har, som alla i hans släkt, riktigt dåligt blodtryck, vilket gjorde att han för några år sedan slutade idrotta, efter alla år, då han alltid blev så dålig efter träning. Och blodtrycksmedicinen gör ju iofs att han är väldigt trött.

  • Anonym (frustrerad)

    Jag har försökt med lite utav varje.
    Sexiga underkläder, inviter och sådant. Han svarar oftast med att "ikväll du..." och antyder att han vill ha mig. Men inte just nu bara...
    Fast då blir det inget ändå... då kvällen kommer, somnar han i soffan och släpar sig sen i säng.

    Och på tal om hans jobb förresten, så jobbar han mycket och misstrivs. Han har inte haft någon fast anställning och har bytt jobb rätt ofta de senaste åren. Så det är nog en stor grej varför han är så trött...

  • Anonym (frustrerad)
    krillesthlm skrev 2014-09-13 12:37:24 följande:
    förmodligen knullar han annat...
    Alltså, jag tror egentligen inte det heller... har funderat på om det kan vara så... men jag tror faktiskt inte det.
  • Anonym (frustrerad)
    krillesthlm skrev 2014-09-13 12:45:09 följande:
    vd är det som får dig att inte tro det
    Dels så har han inte mycket tid till att vara otrogen på, och dels så har han riktigt hög moral, eller vad man ska kalla det.
    Speciellt då det kommer till honom själv.

  • Anonym (frustrerad)
    Anonym (Ll) skrev 2014-09-13 12:45:31 följande:
    Ja okej :) men fortsätt? Ta det på helgen, tryck honom mot väggen & gå ner på honom? Små saker som kanske väcker något. Vissa har ju mindre sexlust än andra. Köp leksaker eller så kanske han inte mår bra? Sexlusten brukar ju bli mindre då.
    Tack för peppen :) jag ska försöka lite mera igen.

    Har försökt med lite sånt som du skriver, för ett tag sen. Men tröttnade då jag inte fick nån jätterespons, eller "tröttnade" är nog fel ordval. Snarare kände jag mig lite förnedrad när det kändes som om jag tiggde och han bara sa att han inte ville...
  • Anonym (frustrerad)
    Anonym (ok?) skrev 2014-09-13 18:51:23 följande:

    Ser inte vad problemet är? Ni verkar ju ändå ha sex lite då och då? Man behöver verkligen inte ha sex flera gånger i veckan. Det ser inte ut så bland par i Sverige, de flesta har sex någon gång i månaden.


    Jag skrev ju att vi har sex högst varannan månad. Tror att vi har haft sex två gånger hittills i år... Så det är lite mer sällan.
    Och så lite vill jag inte ha.
    För mig är det viktigt med närhet. Så nu när det haltat några år, så börjar det kännas som ett problem.

    Jag är inte nöjd, han märker att jag inte är nöjd och blir irriterad.

  • Anonym (frustrerad)
    Anonym (Förståelse) skrev 2014-09-13 19:27:03 följande:
    Vadå man behöver inte? TS har inte skrivit att hon vill ha sex flera gånger men

    många vill ha mer sex än vad hon tydligen har. OM det är så att de flesta har sex någon gång i månaden så betyder inte det att alla dessa är nöjda med det.
    Tack, precis så!
  • Anonym (frustrerad)
    jomen64 skrev 2014-09-15 21:35:14 följande:

    Hej TS!

    Alltså, det finns hur många trådar som helst av det här och jag vette tusan om nån kommit tillrätta med problemet. Tro mig, jag förstår dig fullt ut, är i samma situation. Bra att ni inte har barn ännu, då blir det lättare för dig att starta på ny kula. Han kommer inte att ändra sig och du kommer att må mer och mer skit. Det är inte värt det. Bryt upp!

    Lycka till


    Ok. Är rätt ny här på forumet. Så har inte sett så många sånna trådar...

    Jag  vet ju inte om jag vill bryta upp... jag vill ju tro att det ska bli bättre...
    Flisan79 skrev 2014-09-15 21:51:33 följande:

    Jomen64: eller hur!

    Såpass många och dessutom så pass lika fördelat könsmessigt att man undrar om folk inte bara kan byta parters med varann


    Haha... kanske ska gå med i en swingersklubb :P

  • Anonym (frustrerad)

    Vet inte om jag skulle vara bekväm med det dock. Skämtade bara om att swinga...

  • Anonym (frustrerad)

    Vet inte om jag skulle vara bekväm med det dock. Skämtade bara om att swinga...

  • Anonym (frustrerad)
    Quix78 skrev 2014-09-19 12:11:10 följande:

    Om inte sexet fungerar trotts kommunikation och antal olika försök så kanske bör du diskutera ett öppet förhållande med din partner. Beroende på hur stabilt ni har det iofs. På så sätt får du hela kakan!


    Ja, det skulle ju vara något.
    Men då är det ju det som beskrivs i något inlägg här ovan. Att man gärna vill ha sex, med den man är kär i.
  • Anonym (frustrerad)
    Quix78 skrev 2014-09-19 19:35:30 följande:

    Eftersom du prövat allt så återstår då utöver mitt förlag att vara utan sex. ParRådgivning då?


    Ska fundera på det.

    Vill även tillägga att ju mer jag tänker på det, så ju mer lockande låter ett öppet förhållande. ..
  • Anonym (frustrerad)

    Hur tar man upp en sån sak med sin partner?


    Typ öppet förhållande eller sånt?


    Har funderat på det nu och det låter ju egentligen som den bästa lösningen...
    För jag vill ju inte lämna honom. Samtidigt som jag vill ha ut mer i mitt känslo- och sex-liv.

    Har faktiskt träffat en kille som jag verkligen skulle vilja "ha"... inte så att jag känner honom. Utan vi är bara ytligt bekanta, men han väcker min lust. Bara genom att vara i samma rum...

  • Anonym (frustrerad)
    Anonym (L) skrev 2014-09-29 16:43:13 följande:

    Bara rätt upp och ner. Min sambo sa det bara rätt ut efter att ha funderat ett tag. Jag vill öppna vår relation, dock var orsaken inte att vi lever sexlöst utan av andra anledningar.

    En lååång resa senare lever vi öppet, det är inte lätt men befriande och härligt.


    Hur tog du det då?

    Och hur fungerar det?

    Nu blev jag nyfiken!
  • Anonym (frustrerad)
    In trouble skrev 2014-10-02 13:14:40 följande:

    Hur går det för dig ?


    Mja. Har inte kommit mig för att ta tag i detta ännu.

    Är fortfarande lite i planeringsstadiet
  • Anonym (frustrerad)
    bohan85 skrev 2014-10-03 10:45:28 följande:

    Om problemen kommit efter att han börjat med blodtrycksmedicin så kan ju det vara förklaringen? Vissa blodtrycksmediciner ger minskad sexlust, och ger den trötthet kanske han kan få prova att byta?


    Kan ju vara så. För ja tycker nog att det vae efter medicinen som det dalat...

    Värt att kolla upp :)
Svar på tråden Min kille vill aldrig...