• joss82

    Gravid trots blödning?

    Min mens brukar komma med buller och brak och världens mensvärk brukar komma samtidigt. Den här gången har jag fått ett par droppar blod på pappret under två dagar och idag kommer det lite mer. Dock sparsamma mängder (räcker typ med trosskydd) och ingen mensvärk alls. har istället från och till haft vagt illamående, känslig för dofter, känner mig liksom lite "sjuk", uppblåst och ömtålig i magen. Någon? Antar att det ändå är mensen som kommer, men skulle det kunna vara en graviditet i alla fall?

  • Svar på tråden Gravid trots blödning?
  • joss82

    Gärna det! Tyvärr har jag långa cykler så blir snarare tre veckors väntan på ÄL och sen två på mens.

  • valorous

    Hej! Jag har precis som er. Min bim var i onsdags och på kvällen där kom det lite rosa på pappret. Sen dess har det kommit nån droppe där och nån droppe där av brun/röd/rosa flytningar (för mens liknar det verkligen inte) brukar som TS få massor mens men nu börjar vi undra här hemma. Kan det vara något? Har som även ni skrivit riktigt ont i bröstvårtorna, även molvärk, trötthet och kissar konstant. Sitter mest och väntar på att mensen ska dra igång men hoppas så himla mycket på ett pluss. Vad tror ni?


    Såg att TS hade otur denna månaden så skickar en stor kram. Och även då till dig Liii82 och spännande att se om det blir pluss för oss!

  • Liii82
    valorous skrev 2014-09-19 16:17:14 följande:

    Hej! Jag har precis som er. Min bim var i onsdags och på kvällen där kom det lite rosa på pappret. Sen dess har det kommit nån droppe där och nån droppe där av brun/röd/rosa flytningar (för mens liknar det verkligen inte) brukar som TS få massor mens men nu börjar vi undra här hemma. Kan det vara något? Har som även ni skrivit riktigt ont i bröstvårtorna, även molvärk, trötthet och kissar konstant. Sitter mest och väntar på att mensen ska dra igång men hoppas så himla mycket på ett pluss. Vad tror ni?


    Såg att TS hade otur denna månaden så skickar en stor kram. Och även då till dig Liii82 och spännande att se om det blir pluss för oss!


    ja jag sitter och väntar och väntar på min mens men kommer inte nåt alls bara ltie vattniga eller vita flytningar, tycker min blödning var skum och funderar på om det kunde vart en nidblödning. önskar dig lycka till och vi kan väl oxå följas åt till ett plus
  • valorous
    Liii82 skrev 2014-09-20 14:45:17 följande:
    ja jag sitter och väntar och väntar på min mens men kommer inte nåt alls bara ltie vattniga eller vita flytningar, tycker min blödning var skum och funderar på om det kunde vart en nidblödning. önskar dig lycka till och vi kan väl oxå följas åt till ett plus

    Det är samma för mig, är nu på bim+3 men ingen "riktig" mens verkar komma.. Tog ett CB idag men neg. Kan dok inte släppa det och ska vänta några dagar till och testa igen! Tröttheten och "kissningarna", molvärken och även bröstsmärtan sitter kvar..


    Har du några symptom nu och när hade du tänkt testa igen? 

  • joss82

    Trodde mensen kom ordentligt men nu känner jag mig osäker igen. Har haft lite mens i tre dagar nu men det är inte alls som det brukar, hade det inte varit för hygieniska skäl hade jag lätt klarat mig på en binda/tampong hela dagen. Tog ett test igår på BIM -1 som var negativt, men om det inte blir något mer av den här "mensen" får jag nog testa igen om några dagar.

  • Liii82
    valorous skrev 2014-09-20 17:49:17 följande:

    Det är samma för mig, är nu på bim+3 men ingen "riktig" mens verkar komma.. Tog ett CB idag men neg. Kan dok inte släppa det och ska vänta några dagar till och testa igen! Tröttheten och "kissningarna", molvärken och även bröstsmärtan sitter kvar..

    Har du några symptom nu och när hade du tänkt testa igen? 


    Jag har ont i brösten o bröstvårtorna bara idag har blodådrorna blivit tydligare , törstig som faaaan, mått lite illa, kissnödig o fått ont till o från i ryggslutet typ som stick som håller i sig i några sekunder. Ja väntar tills måndag o testar men tror d är för tidigt då. Ja har plussat sent i mina graviditrter
  • Liii82
    joss82 skrev 2014-09-20 23:05:18 följande:

    Trodde mensen kom ordentligt men nu känner jag mig osäker igen. Har haft lite mens i tre dagar nu men det är inte alls som det brukar, hade det inte varit för hygieniska skäl hade jag lätt klarat mig på en binda/tampong hela dagen. Tog ett test igår på BIM -1 som var negativt, men om det inte blir något mer av den här "mensen" får jag nog testa igen om några dagar.


    Oj vill inte skrämma dig nu men så hade jag i 13-14 veckor till o från i min sista graviditet som jag förlorade i ett mf. Ring gyn. Jafick en infektion i kroppen av nån anledning som stötte ut fostret ja höll själv på att dö i samband me d. När jag läser ditt är d exakt så allt börja föe mig
  • valorous
    Liii82 skrev 2014-09-20 23:34:29 följande:
    Jag har ont i brösten o bröstvårtorna bara idag har blodådrorna blivit tydligare , törstig som faaaan, mått lite illa, kissnödig o fått ont till o från i ryggslutet typ som stick som håller i sig i några sekunder. Ja väntar tills måndag o testar men tror d är för tidigt då. Ja har plussat sent i mina graviditrter
    Men då låter det ju som att det är någonting! Okej lycka till. Själv vaknade jag upp med en obehaglig känsla, kollade ner i trosorna som var fulla med blod, var lite klumpar så förmodligen ett tidigt MF... Riktigt ont i magen dessutom.
  • joss82
    valorous skrev 2014-09-21 08:13:53 följande:
    Men då låter det ju som att det är någonting! Okej lycka till. Själv vaknade jag upp med en obehaglig känsla, kollade ner i trosorna som var fulla med blod, var lite klumpar så förmodligen ett tidigt MF... Riktigt ont i magen dessutom.
    Åh, tråkigt!!! Bättre lycka nästa gång!
  • joss82
    Liii82 skrev 2014-09-20 23:37:04 följande:
    Oj vill inte skrämma dig nu men så hade jag i 13-14 veckor till o från i min sista graviditet som jag förlorade i ett mf. Ring gyn. Jafick en infektion i kroppen av nån anledning som stötte ut fostret ja höll själv på att dö i samband me d. När jag läser ditt är d exakt så allt börja föe mig
    Ojdå, det låter illa. Får se hur det fortsätter men om blödningen inte slutar ska jag kontakta någon. Har i vilket fall en tid till gyn 29/9 så om inte annat får hon kolla upp det då.
  • joss82
    Liii82 skrev 2014-09-21 11:41:26 följande:

    Fuck nu blöder ja gissar att d är mens :'(:'(:'(:'(:'(:'(


    Nej, vad trist!
  • Liii82
    joss82 skrev 2014-09-21 12:18:37 följande:
    Nej, vad trist!
    börjar undra tror inte d är mensen betedde sig som när jag blödde i veckan, blödde bara på toa nu har det inte kommit nå mer, gu va förvirrad jag blir, är det mensen vill jag att den drar igång så man kan börja om igen
  • Liii82

    har inte blött en enda droppe mer ska bli intressant hur detta fortsätter........

  • Liii82

    men nu är det mensen är  jag nästan säker på har blött lite när jag vakna kommer inte i bindan bara när jag är på toa men känns som mensvärk i magen fast inte lika ont som det brukar

  • Cristine

    Jag fick sparsam blödning dag 23, 24 och 25. Trodde det var spottings som alltid dyker upp före mens. Dag 27 spydde jag och trodde det var magsjuka. BIM kom idag men ingen mens, jag var gravid, helt i chock efter så många års försök! Jag tog progesteronkräm denna cykel, verkar ha hjälpt mig!

Svar på tråden Gravid trots blödning?