• Anonym (ts)

    Överdrivet misstänksam?

    Har en klump i magen och kan inte sova..

    För ca 2 veckor sedan fick jag reda på att min man varit otrogen. En gång, oplanerat, på fyllan. Jag bestämde mig för att försöka förlåta och kämpa för vår relation. Det tar ju så klart tid och jag har fortfarande svårt att lita på honom.

    Idag har han varit väldigt hemlig med telefonen och svarat väldigt konstigt när jag frågat honom. Väldigt kort och nästan irriterat. Jag undrade vad det var med honom och han berättade att han pratade med en killkompis.

    Jag får en dålig känsla och kan inte riktigt släppa det.. Jag vet inte om jag oroar mig i onödan eller om jag har rätt att vara misstänksam.

    Innan jag fick reda på otroheten så litade jag på honom till 100% och jag har aldrig direkt varit svartsjuk. Aldrig haft problem med att han har tjejkompisar och liknade. Nu efter har jag försökt vara som vanligt, "låtit" honom gå ut själv osv så det känns konstigt om han helt plötsligt börjar dölja saker.

    Jag vet inte om jag vågar ta upp det med honom, med risk för att framstå som överdrivet svartsjuk och kontrollerande och jag tänker inte snoka i hans telefon, så lågt vill jag inte sjunka.. Problemet är ju att jag inte ser så många fler alternativ, förutom att försöka ignorera känslan..

    Så vad gör man? (det står alltså mellan att prata med honom och att ignorera känslan)

  • Svar på tråden Överdrivet misstänksam?
  • Anonym (ts)

    Vårt förhållande är kanske inte mer värt än så för honom..

  • Jw83

    Han har ju redan bevisat för dig att han inte går att lita på och att han är otrogen. Förstår han att det är upp till honom att bevisa motsatsen?

    Förstår han att du har större rätt att lita på att en total främling är ärlig mot dig än att han är det?

    Du vet att han inte går att lita på. Trots det är du rädd för att ifrågasätta honom?

  • Anonym (åsa)

    Håller med de andra. Efter att han svikit dig ska det ligga i hans intresse att få tillbaka din tillit och att du ska känna dig trygg igen.

    Jag har själv varit otrogen och efter det var jag överdrivet tydlig med vad jag gjorde, vem som ringde och messade. Ringde ofta när jag var borta, mms:ade bilder på vad jag gjorde och med vilka.

    Du ska inte vara rädd att förlora honom. HAN ska va rädd för att förlora dig!

  • Anonym (mackan)
    Anonym (Klotet) skrev 2014-09-21 09:57:29 följande:
    Han lägger alltså över ansvaret på dig. Säg till honom att man får en "överdrivet svartsjuk" fru om man är otrogen. Sedan kan du tillägga att det inte är överdrivet att ifrågasätta en otrogen man, det är självbevarelsedrift.
    precis.

    Säkert ganska naturlig reaktion.

    man behöver inte göra det till en kvantmatematisk krångelmaskin..

    O fattar inte den otrogne det! då är intelligenskvoten så låg, att det är inget att fortsätta att satsa på! Då kan man lika bra satsa på en apa!
  • Anonym (ts)

    Jag har pratat med honom och han bryr sig, däremot så kan jag inte få honom att förstå att det inte går att vara precis som vanligt. Det blir ju en stor kontrast när jag gått från att lita på honom till 100% till det här. Inte ok, men jag vet i alla fall att han bryr sig - han är bara värdelös på att hantera det. Jag måste få honom att förstå att han måste offra sitt privatliv lite ett tag (jag kräver inte ens att behöva se vilka han pratar med och om vad) - att det är upp till honom att få mig att lita på honom igen. Han är rädd att om han "släpper in mig" så kommer jag alltid vara så. Frågan är ju hur jag får honom att förstå..

  • Anonym (ts)

    Det är jag som inte borde lita på honom, men han litar uppenbarligen inte på mig.. i natt bytte han lösenord till allt - tel, fb osv (även fast jag inte varit inne och snokat) 
    Han är rädd att jag ska bli "hysterisk" så nu har han gått i nån sorts försvarsställning och döljer allt.. Som om det skulle bli bättre. Han förstår verkligen inte...! Han tycker vi ska bete oss precis som vanligt och att jag ska sluta älta...

    Jag föreslog nån form av parterapi, men han dissade den idén helt..han vill inte kasta pengar i sjön utan tycker vi kan lösa det här själva (dvs jag accepterar hans sätt att se på saken)  
    Jag funderar på att boka tid hos psykolog/kurtor via vårdcentralen till mig själv i alla fall, för inte sjutton kan vi lösa det här själva... =/

  • Jw83
    Anonym (ts) skrev 2014-09-22 06:50:35 följande:

    Det är jag som inte borde lita på honom, men han litar uppenbarligen inte på mig.. i natt bytte han lösenord till allt - tel, fb osv (även fast jag inte varit inne och snokat) 

    Han är rädd att jag ska bli "hysterisk" så nu har han gått i nån sorts försvarsställning och döljer allt.. Som om det skulle bli bättre. Han förstår verkligen inte...! Han tycker vi ska bete oss precis som vanligt och att jag ska sluta älta...

    Jag föreslog nån form av parterapi, men han dissade den idén helt..han vill inte kasta pengar i sjön utan tycker vi kan lösa det här själva (dvs jag accepterar hans sätt att se på saken)  

    Jag funderar på att boka tid hos psykolog/kurtor via vårdcentralen till mig själv i alla fall, för inte sjutton kan vi lösa det här själva... =/


    Han är ju helt hysterisk! Kan garantera att han smyger med någon! Hade han haft rent mjöl i påsen så hade han inte blivit så vansinnigt rädd, jag kan garantera dig det.

    Krävs att få se allt, annars lämnar du honom. Är du värd att visa allt för ? Eller förlorar han dig hellre än att vara öppen?
  • HäckHäxan
    Anonym (ts) skrev 2014-09-22 06:50:35 följande:

    Det är jag som inte borde lita på honom, men han litar uppenbarligen inte på mig.. i natt bytte han lösenord till allt - tel, fb osv (även fast jag inte varit inne och snokat) 
    Han är rädd att jag ska bli "hysterisk" så nu har han gått i nån sorts försvarsställning och döljer allt.. Som om det skulle bli bättre. Han förstår verkligen inte...! Han tycker vi ska bete oss precis som vanligt och att jag ska sluta älta...

    Jag föreslog nån form av parterapi, men han dissade den idén helt..han vill inte kasta pengar i sjön utan tycker vi kan lösa det här själva (dvs jag accepterar hans sätt att se på saken)  
    Jag funderar på att boka tid hos psykolog/kurtor via vårdcentralen till mig själv i alla fall, för inte sjutton kan vi lösa det här själva... =/


    Han är otrogen men han har kommit på att du lätt tar på dig ansvaret och att du ser genom fingrarna och går emot din egen magkänsla.

    Mitt ex bytte lösen varje gång jag kom på honom, varje gång min magkänsla sa att det var något fuffens på g. Så hade han bytt lösen på vår stationära dator. Slog aldrig fel. Varje gång sa jag åt honom att det kommer komma fram och varje gång kom det fram så småningom.

    Du är inte överdriven, inte konstigt och du har inga märkliga krav. Men han får dig att känna så och han hjälper dig att känna så. Det är mycket lättare för honom om du ifrågasätter dig själv mer eller minst lika mycket som du ifrågasätter honom. Han vet att du slåss med dig själv och han vet att du är osäker och framför allt vet han att du är rädd för att förlora honom. Trots att det i en sund relation borde vara tvärtom, det borde bra han som bemödar sig med att vinna din tillit, han som borde vara rädd att bli lämnad osv.

    Han är inte lika rädd som du är, han använder dessutom din rädsla till sin egen fördel genom att manipulera dig med den.

    Det är iaf vad jag ser när jag läser. Hoppas jag har fel, för din skull om intet annat.
  • Anonym (Damdada)

    Hej.

    När min karl var otrogen och ångrade sig djup så gjorde han PRECIS tvärtom, han tog bort alla lösenord på allt vi hade hemma, telefon, iPad, dator och till och med Kindel läsplatta. Han var väldigt noga med att om jag någon gång kände en magkänsla så skulle jag ha tillgång och kunna titta om jag ville. Jag gjorde aldrig det, för jag tyckte att hans privata saker ändå är hans privata, men OM jag velat hade jag fått syna hela hans liv i sömmarna, det gav mig trygghet. Han var också otrogen i fyllan och vårt förhållande varade bara tills vi gemensamt kom fram till att vi egentligen bara var vänner. Jag kan personligen tycka att det din man gör luktar skumt lång väg!

  • Anonym (Sorry)

    Äh, det här är en kille som försöker styra dig TS. Först försökte han bestämma att du inte skulle få prata om otroheten med honom, nu dissar han parterapi o har bytt lösenorden. Han gör inget för dig m a o.

    Nä han verkar vara en oansvarig typ. Tror du får sätta ner foten eller gå (rädd för att förlora en sån skitstövel?).

  • lovemyangels

    Häng ut honom i nätet så folk ser vad d e för en pojke som inte växt upp så kommer han ångra sitt idotiska sätt.


    A
Svar på tråden Överdrivet misstänksam?