• nihka

    Smutsiga sanningar om SD!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

    Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

    ">





    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

    nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

    www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2015-08-06 08:27:35 följande:

    Exakt. Jag tror att de som river ner affischerna bara inte vill stå och titta på medan det rasistiska Sd far fram som parasiter på svaga människors bekostnad. Vi har lärt oss av historien och en del tänker inte låta det stå oemotsagt.


    Får mig att tänka på nazismens framfart och hårda grepp om Europa. Om detta istället hade utspelat sig idag och folk hade vågat ställa sig i vägen så hade det hetat "ni är antidemokrater!!" för att kunna spela på folks känsla för demokrati och på så sätt få dem ur vägen.

    Tänk vad begreppet demokrati missbrukas hela tiden...Känns som att ju mer odemokratisk man är, desto mer vill man visa att man är det. Som när man är 10 personer i ett rum och det plötsligt luktar fjärt och nån rodnar och utbrister "det var inte jag". Men så kommer det ju fram att det var just den som urskuldade sig först. Samma med SD, fast tvärtom.

    Anser jag
    Vad vill du?
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2015-08-06 12:42:16 följande:

    Ja, det påstås ju att högläsning ska underlätta läsförståelsen för vissa, men tydligen inte alltid.

    Problemet tycks vara att somliga inte riktigt förstår när det är relevant att efterfråga källa och när det bara är korkat.

    Mer relevant är ju egentligen att ställa frågan "Vad grundar du din åsikt på?" än att begära källa på att den åsikt man nyss framfört är ens åsikt


    Det vore bra att ha en SD-databas här på FL med olika kategorier för att underlätta hämtning av grund till sina påståenden
    Vad vill du?
  • Prime
    Velouria skrev 2015-08-06 12:27:31 följande:

    Hört?


    Hur gammal är du? 3 eller? Var det den vettigaste kommentaren du hade?
  • Prime
    FDFMGA skrev 2015-08-06 12:42:16 följande:

    Ja, det påstås ju att högläsning ska underlätta läsförståelsen för vissa, men tydligen inte alltid.

    Problemet tycks vara att somliga inte riktigt förstår när det är relevant att efterfråga källa och när det bara är korkat.

    Mer relevant är ju egentligen att ställa frågan "Vad grundar du din åsikt på?" än att begära källa på att den åsikt man nyss framfört är ens åsikt


    Med tanke på att det stod ett antal fakta i texten är frågan högst relevant. Du kanske borde testa högläsning nästa gång så förstår du bättre?
  • FDFMGA
    Prime skrev 2015-08-06 15:44:30 följande:
    Med tanke på att det stod ett antal fakta i texten är frågan högst relevant. Du kanske borde testa högläsning nästa gång så förstår du bättre?
    Nej, åsikter behöver inte någon källhänvisning, inlägget i sig är källa nog.

    Det blir ju bara infantilt om man efterfrågar källor utan att precisera vad det är för uppgifter man ifrågasätter.

    Att SD sitter i riksdagen? Att de flesta sa nej till normalisering av rasismen i senaste valet?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Prime
    FDFMGA skrev 2015-08-06 16:07:43 följande:

    Nej, åsikter behöver inte någon källhänvisning, inlägget i sig är källa nog.

    Det blir ju bara infantilt om man efterfrågar källor utan att precisera vad det är för uppgifter man ifrågasätter.

    Att SD sitter i riksdagen? Att de flesta sa nej till normalisering av rasismen i senaste valet?


    Det var ju inte åsikterna som behövde källhänvisning, utan faktan, det måste du väl fatta själv utan att man skriver det?

    Man bör absolut meddela vilka källor man efterfrågar (känns onödigt att be om källa på att sd sitter i riksdagen tex). Däremot kan man knappast anse att de flesta "sa nej till marginalisering av rasismen i senaste valet" utan källhänvisning. Som att påstå att fattiga bilförare kör sämre än rika baserat på olycksstatistik utifrån inkomst (kan ju tex bero på sämre bil etc) det är ett rimligt antagande att säga det, absolut, men det är ju fakta man bör ha uppbackning för innan mm uttalar sig. Därav efterfrågan på källa, som jag tolkade det? En annan typisk källa att fråga efter kan ju tex vara det "allmänt kända" faktumet att sd har hantlangare som motdhotar motståndare. Kan ju också vara sant (skulle inte förvåna mig), men blir ju rent förtal om man inte har källa eller kan backa upp påståendet.
  • FDFMGA
    Prime skrev 2015-08-06 16:17:38 följande:
    Det var ju inte åsikterna som behövde källhänvisning, utan faktan, det måste du väl fatta själv utan att man skriver det?

    Man bör absolut meddela vilka källor man efterfrågar (känns onödigt att be om källa på att sd sitter i riksdagen tex). Däremot kan man knappast anse att de flesta "sa nej till marginalisering av rasismen i senaste valet" utan källhänvisning. Som att påstå att fattiga bilförare kör sämre än rika baserat på olycksstatistik utifrån inkomst (kan ju tex bero på sämre bil etc) det är ett rimligt antagande att säga det, absolut, men det är ju fakta man bör ha uppbackning för innan mm uttalar sig. Därav efterfrågan på källa, som jag tolkade det? En annan typisk källa att fråga efter kan ju tex vara det "allmänt kända" faktumet att sd har hantlangare som motdhotar motståndare. Kan ju också vara sant (skulle inte förvåna mig), men blir ju rent förtal om man inte har källa eller kan backa upp påståendet.
    Jag håller inte med dig. Vi skriver inte akademiska avhandlingar här.

    Dessutom kan det vara nyttigt att försöka förstå hur en meningsmotståndare tänker och att ifrågasätta ur det perspektivet.

    Inte ens om jag försöker tänka som jag tror att en sverigedemokrat kan tänka kan jag se att man vinner något på att fråga efter källor i det här fallet,  snarare är det väl åsikterna man som sverigedemokrat borde argumentera emot.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Velouria
    Prime skrev 2015-08-06 16:17:38 följande:

    Det var ju inte åsikterna som behövde källhänvisning, utan faktan, det måste du väl fatta själv utan att man skriver det?

    Man bör absolut meddela vilka källor man efterfrågar (känns onödigt att be om källa på att sd sitter i riksdagen tex). Däremot kan man knappast anse att de flesta "sa nej till marginalisering av rasismen i senaste valet" utan källhänvisning. Som att påstå att fattiga bilförare kör sämre än rika baserat på olycksstatistik utifrån inkomst (kan ju tex bero på sämre bil etc) det är ett rimligt antagande att säga det, absolut, men det är ju fakta man bör ha uppbackning för innan mm uttalar sig. Därav efterfrågan på källa, som jag tolkade det? En annan typisk källa att fråga efter kan ju tex vara det "allmänt kända" faktumet att sd har hantlangare som motdhotar motståndare. Kan ju också vara sant (skulle inte förvåna mig), men blir ju rent förtal om man inte har källa eller kan backa upp påståendet.


    Jag skrev att de flesta inte vill att rasismen ska normaliseras. Vad behöver du för källa för att tro på mitt påstående? Eller utgår du från att det är ren lögn och absolut inte speglar verkligheten tills du får en källa på det?
    Vad vill du?
  • Gert
    Velouria skrev 2015-08-06 20:14:38 följande:
    Jag skrev att de flesta inte vill att rasismen ska normaliseras. Vad behöver du för källa för att tro på mitt påstående? Eller utgår du från att det är ren lögn och absolut inte speglar verkligheten tills du får en källa på det?
    Det du och alla andra vänsterdemokrater kallar för rasism är inte riktig rasism. Ni menar PK-rasism, vilket betyder att allt som inte är politisk korrekt är rasism.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!