• Anonym (wtf)

    Min mans barn är så jävla bortskämda att det är pinsamt!!!

    Hej ! Har en super fin relation med en man. Han har två barn sen tidigare. Eller tonåringar. En snart 18 åring och en 15 åring. Min son är 6år. Vi båda jobbar heltid. Samt hans barn går i skola. Min på 6års. Men är förbannad. De är så jävla lata hans barn. Hjälper aldrig till. Varken med matlagning tvätt eller något. Deras pappa server dem non stop. Jag tar självklart hand om min son. Han hjälper mig med det han kan för jag uppfostrat honom så. För det är kul att laga mat och fixa allt sånt tillsammans. Min mans barn är inga idioter. Men de lyfter inte ett finger. Slänger tvätt och deras pappa tvättar lagar mat. Jobbar stenhårt. Men han ber dem aldrig hjälpa till med något..;) När jag nämner detta för min man. Lyssnar han inte. Tycker inte man gör sina barn en tjänst. När de aldrig får lära sig att inget är gratis. Hur gör jag för att få dem att hjälpa till. De får så mycket dyra mobiler resor. Men rör som sagt inte ett finger.

  • Svar på tråden Min mans barn är så jävla bortskämda att det är pinsamt!!!
  • Anonym (Urk..)

    Det finns inget mer avtändande än en man som curlar sönder sina barn..

  • sextiotalist

    Ni har olika nivåer vad ni vill att barnen ska göra hemma helt enkelt.
    Vår grabb behöver inte heller hjälpa till med att laga mat och tvätta. Men när vi behöver hjälp, så ställer han upp.
    Men nu är jag sådan att jag hellre lagar mat själv, städar själv etc. Vi har inga städdagar elller bestämda uppgifter, utan jag städar när lusten faller på eller om det inte går att skjuta upp längre.

    Jag tycker du ska släppa den biten fullständigt. Om du tycker att det känns för mycket, så ska du dela det med din man. Om han sedan vill involvera sina barn i detta är en helt annan sak.

    För övrit så var min sambos barn precis lika lata, men de har klarat det utmärkt när de flyttat hemifrån, med matlagning och städning etc.

    Kan väl tillägga att min tonåring fixar att laga mat, hantera den dammsugare etc. Det är är ju inte att flyga till månen det rör sig, utan de flesta kan faktiskt fixa detta när de flyttar hemifrån.

    Men du ska självklart inte plocka undan efter hans barn, det är pappans bekymmer. Men släpp det hela, det är mitt råd

    Ja, jag lever med en man som har barn sedan tidigare, så det är inget nytt för mig

  • Anonym (Ensam mamma)

    Jag skulle bli galen på dessa "ungar"! När man är en familj så hjälper man självklart till med det som behövs göra, speciellt när barnen nästan är vuxna.
    Kan ni ha familjemöte, prata om saken och göra upp en schema om vem som gör vad? 

  • sextiotalist
    Anonym (Ensam mamma) skrev 2014-09-24 15:28:08 följande:

    Jag skulle bli galen på dessa "ungar"! När man är en familj så hjälper man självklart till med det som behövs göra, speciellt när barnen nästan är vuxna.
    Kan ni ha familjemöte, prata om saken och göra upp en schema om vem som gör vad? 


    Schema kan fungera i vissa familjer, ett schema här hemma hade inte fungerat för någon, varken vuxen eller tonåringen.

    Vi hade schema när jag växte upp och jag lovade mig själv (och har hållit det löftet) att ett schema när det gäller hushållsarbete kommer inte innanför mina väggar.
    Så jag tror att det är inte rätt väg att gå, det enda sättet är väl att prata med ungdomarna och fråga vad de skulle vilja bidra med för att underlätta för alla.
    Men är de inte intresserade, så får ts släppa detta och överlåta detta tills barnens pappa och framför allt, inte serva själv.
  • Anonym (wtf)

    Känner bara rent spontant. Självklart hjälper man till. Men det är inte så för alla. Men det är skumt att dottern som vill vara totalt självständig inte rör ett finger. Hela tiden kräver hon pengar utav sin pappa. Han ger dem allt de pekar på. Har min sex åring. Som frågar efter saker. Visst i bland får han nen inte jämt. Säger rakt ut. Man får inget gratis och saker är dyra. Min man är lärare och jobbar mycket.

  • Presens

    Finns det inte en annan aspekt av hemarbeta än den att man ska lära sig? Nämligen att i en familj hjälps alla åt och är delaktiga. Inte att de vuxna servar till dess man flyttar hemifrån. Det är ju inget hotell man driver!

  • Brumma

    Fast då borde du i första hand inte bli arg på barnen utan pappan... Vill han göra allt för dem så låt honom - det är hans barn och hans beslut. DU behöver däremot inte tvätta, diska, städa o laga mat till dem om de inte hjälper till, men du kan inte bestämma över hyr din man vill uppfostra sina barn. Lika lite kan din man bestämma att ditt barn INTE behöver hjälpa till.

  • Påven Johanna
    Presens skrev 2014-09-27 09:00:31 följande:

    Finns det inte en annan aspekt av hemarbeta än den att man ska lära sig? Nämligen att i en familj hjälps alla åt och är delaktiga. Inte att de vuxna servar till dess man flyttar hemifrån. Det är ju inget hotell man driver!


    Vill man ha det så så står det en fritt att ha det så. Så länge ts sambo/man sköter sina tonåringars behov och krav så förstår jag inte varför ts blir irriterad. Är det för att han får mindre tid att hjälpa henne med något eller vad i består irritationen? Om han inte vill att hans ungdomar ska hjälpa till eller behöva göra något så är det i mitt tycke inte ts sak att försöka ändra på den situationen. 
  • Brumma
    Anonym (wtf) skrev 2014-09-27 07:24:47 följande:

    Känner bara rent spontant. Självklart hjälper man till. Men det är inte så för alla. Men det är skumt att dottern som vill vara totalt självständig inte rör ett finger. Hela tiden kräver hon pengar utav sin pappa. Han ger dem allt de pekar på. Har min sex åring. Som frågar efter saker. Visst i bland får han nen inte jämt. Säger rakt ut. Man får inget gratis och saker är dyra. Min man är lärare och jobbar mycket.


    Men det är ju pappans val.
  • Anonym (lärare?!)

    Trodde en lärare borde vara grymt medveten om hur outhärdliga söndercurlade ungar är... Skämt åsido, men som lärare kanske han helt enkelt är för trött på att resonera och diskutera med motsträviga tonåringar efter en dag med resonerande och diskuterande med andras curlade ungar? 

  • Robinkpro

    Är jag bortskämd för att jag har ett litet rum, hjälper mycket hemma då är det badrummet vardags rummet toan hallen och köket. Sen har jag ingen mobil ingen dator för utom den jag fick låna snabbt.laga mat

Svar på tråden Min mans barn är så jävla bortskämda att det är pinsamt!!!