• Camille

    IVF oktober

    Någon mer som ska göra IVF-behandling i oktober och vill följas åt?
    Jag ska börja min tredje behandling nästa vecka.

  • Svar på tråden IVF oktober
  • Linda8110

    Herregud vilken dag. Jag är inte gjord för äggplock, men gud vilken gullig sköterska som tog hand om mig. Min sambo var fantastisk han också! Äntligen hemma i sängen. Fick stanna efter vägen och kräkas... Kan knappt gå men vad gör det? Jag klarade det!!!

  • Etta
    Linda8110 skrev 2014-10-06 15:45:34 följande:

    Herregud vilken dag. Jag är inte gjord för äggplock, men gud vilken gullig sköterska som tog hand om mig. Min sambo var fantastisk han också! Äntligen hemma i sängen. Fick stanna efter vägen och kräkas... Kan knappt gå men vad gör det? Jag klarade det!!!


    Bra gjort o så skönt att det är över! Jag oroar mig jättemycket för äggplocket som är om en dryg månad. Men antar att det går ganska fort även om man får ont? Skönt att höra att några av er andra hade bättre upplevelser! Lycka till nu o hoppas det blev många fina ägg! :)
  • Etta

    Camille: Jag ska ta gonal-f, ingen aning vilken dos, men det står kanske på??

  • Linda8110
    Etta skrev 2014-10-06 16:34:36 följande:
    Bra gjort o så skönt att det är över! Jag oroar mig jättemycket för äggplocket som är om en dryg månad. Men antar att det går ganska fort även om man får ont? Skönt att höra att några av er andra hade bättre upplevelser! Lycka till nu o hoppas det blev många fina ägg! :)
    22 ägg fick de ut så full pott där i alla fall! Hoppas nu bara att det blir några embryon. Ja det går ganska snabbt, ca 15 minuter. Jag har ju vestibulit så för mig är det extra jobbigt. Du kommer klara det galant! Det gäller att man håller fokus.
  • Camille

    Linda8110: wow 22 ägg det var ju ett jättebra resultat! Håller tummarna för fina embryon! Hoppas du mår lite bättre nu när det gått några timmar sedan utplocket?!
    Skönt att du har gjort det nu!

    Etta: ja du kommer få instruktioner kring vilken dos du ska få. Har du börjat med nässprejen ännu?

  • Linda8110
    Camille skrev 2014-10-06 21:10:17 följande:

    Linda8110: wow 22 ägg det var ju ett jättebra resultat! Håller tummarna för fina embryon! Hoppas du mår lite bättre nu när det gått några timmar sedan utplocket?!
    Skönt att du har gjort det nu!

    Etta: ja du kommer få instruktioner kring vilken dos du ska få. Har du börjat med nässprejen ännu?


    Tack! Ja det känns bra med bra skörd i alla fall. Alltid något :) Kan fortfarande knappt gå... Elände... Hoppas kunna sova inatt i alla fall.
  • Etta

    Linda 8110: Inte illa med 22 ägg! :) hoppas ni får ett positivt besked om många fina embryon!

    Camille: jag är på tredje dagen med nässprejen, inga symtom än men det är väl lite tidigt gissar jag! Var är du i processen?

  • Linda8110
    Etta skrev 2014-10-07 21:58:19 följande:

    Linda 8110: Inte illa med 22 ägg! :) hoppas ni får ett positivt besked om många fina embryon!

    Camille: jag är på tredje dagen med nässprejen, inga symtom än men det är väl lite tidigt gissar jag! Var är du i processen?


    Tack! Det hoppas jag också! Vi får se imorgon :)
  • Linda8110
    Camille skrev 2014-10-08 08:26:20 följande:

    Lycka till idag Linda8110!


    Åh TACK! Är jättenervös! Dessutom fått magkatarr på köpet... Hurra liksom.
Svar på tråden IVF oktober