• Anonym (Ledsen)

    Kk kräver abort

    Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

  • Svar på tråden Kk kräver abort
  • Gathenhielm
    Anonym (Tänk) skrev 2014-10-18 12:50:46 följande:

    Kvinnor som inte är beredda att ta hand om ett barn utan pappans stöd och engagemang bör inte ha penetrerande sex. 


    Enig. Vi vet alla hur barn blir till. Lyckas man inte acceptera att samlag kan leda till befruktning så gör man bättre i att hålla ihop låren.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Haskel
    molly50 skrev 2014-10-18 14:29:07 följande:
    Nej,var någonstans har jag skrivit det?

    Självklart vet även kvinnor hur barn blir till. Jag har aldrig påstått något annat.
    Jag reagerade bara på att den jag citerade ansåg att TS KK har blivit lurad.
    Och det är ju att mer eller mindre dumförklara mannen.
    Som sagt "man bör inte inleda en kk-relation, med någon man inte vill ha barn med".
    I så fall bör väl kk-relationer alltid vara fel, så länge inte någon/båda är steriliserade?
    Vill man ha barn, så inleder man väl ett förhållande. Alternativt kommer överens om befruktning och/eller omhändertagande om barnet.

    Eller varför finns begreppet kk-förhållande, borde det förbjudas?
  • ALEML
    Sephrenia89 skrev 2014-10-18 14:11:29 följande:

    Säg upp kontakten, föd barnet och propsa på att du ej vet vem som kan tänkas vara fader.

    herregud, varför ska männen bli tvingade till faderskap för att de vet hur sex funkar?

    Om man har en KK relation och skyddar sig vem vill ha barn i en sådan relation?

    Visst bådas ansvar men om hon nu inte ville göra abort - skydda dig bättre så du ej hamnar där.

    Jag skulle aldrig tvinga någon till föräldraskap.

    Jag har också haft oskyddat sex med ett KK - jag okejade det med att jag va rätt säker på att jag hade en säker period dvs ingen ägglossning samt jag skulle göra abort om det olyckligtvis blev något (blev inte gravid någon gång).

    Kvinnor kan ha rätten att göra som de vill med sin kropp och eventuell avkomma men jag tycker det inte är schysst att tvinga på män oönskade barn och propsa på att de är din fulla rätt som kvinna speciellt inte när ni inte har en äkta relation utan bara har sex.


  • Anonym (logik)
    Gathenhielm skrev 2014-10-18 14:39:28 följande:
    Enig. Vi vet alla hur barn blir till. Lyckas man inte acceptera att samlag kan leda till befruktning så gör man bättre i att hålla ihop låren.
    perfekta ord att rikta mot mannen
  • IsaStardust
    Anonym (logik) skrev 2014-10-18 16:02:13 följande:

    perfekta ord att rikta mot mannen


  • Cuddles

    Just varför kk går bort för mig, även fast jag skulle behöva sex, haha.

    Men ni har uppenbarligen skyddat er.
    Varför vill du ha ett barn med ngn som inte vill ha barn med dig?
    Du har redan 2 barn och kanske lever du ensam (har inte läst hela tråden). Varför försätta sig i den situationen och inte göra abort.
    Är det kanske så att ditt kk är mer för dig än bara ett kk och du hoppas att det ska leda till ett förhållande? Genom ditt agerande med barnet så har du redan gjort bort dig.

    Hade jag varit dig hade abort varit det ENDA alternativet.

  • IsaStardust
    Cuddles skrev 2014-10-18 16:16:03 följande:

    Just varför kk går bort för mig, även fast jag skulle behöva sex, haha.

    Men ni har uppenbarligen skyddat er.

    Varför vill du ha ett barn med ngn som inte vill ha barn med dig?

    Du har redan 2 barn och kanske lever du ensam (har inte läst hela tråden). Varför försätta sig i den situationen och inte göra abort.

    Är det kanske så att ditt kk är mer för dig än bara ett kk och du hoppas att det ska leda till ett förhållande? Genom ditt agerande med barnet så har du redan gjort bort dig.

    Hade jag varit dig hade abort varit det ENDA alternativet.


    För en del är abort inte ett alternativ överhuvudtaget.
  • Anonym (Instämmer)
    Anonym (logik) skrev 2014-10-18 13:28:39 följande:

    du inser att du samtidigt förklarar din mamma som värdelös? Det finns flera som växer upp med en föärlder som växer upp lyckliga och framgångsrika

    den person som älskade dig och valde att föda dig  är anledningen att du nu kan sitta här och uttrycka din åsikt, eller hade du föredragit att inte leva alls?


    Anonym (logik) skrev 2014-10-18 13:28:39 följande:

    du inser att du samtidigt förklarar din mamma som värdelös? Det finns flera som växer upp med en föärlder som växer upp lyckliga och framgångsrika

    den person som älskade dig och valde att föda dig  är anledningen att du nu kan sitta här och uttrycka din åsikt, eller hade du föredragit att inte leva alls?


    Min mamma fanns inte där och tror näppeligen att hon någonsin älskat mig. Det enda jag vidhåller är att jag tycker skrämmande många skaffar sig barn för lättvindigt, som de sedan inte förmår ta hand om. Måste man det till varje pris?
  • Anonym (hu!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-17 13:16:30 följande:

    Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.

    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".

    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).

    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.

    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.


    Du har gjort bort dig!
  • Anonym (logik)
    Anonym (Instämmer) skrev 2014-10-18 18:37:32 följande:
    Anonym (logik) skrev 2014-10-18 13:28:39 följande:

    du inser att du samtidigt förklarar din mamma som värdelös? Det finns flera som växer upp med en föärlder som växer upp lyckliga och framgångsrika

    den person som älskade dig och valde att föda dig  är anledningen att du nu kan sitta här och uttrycka din åsikt, eller hade du föredragit att inte leva alls?


    Min mamma fanns inte där och tror näppeligen att hon någonsin älskat mig. Det enda jag vidhåller är att jag tycker skrämmande många skaffar sig barn för lättvindigt, som de sedan inte förmår ta hand om. Måste man det till varje pris?
    hade du föredragit om du inte kunnat sitta här och dela med din åsikt då?

    jag tycker själv folk klämmer ut barn lite lättvindligt men jag tycker inte abort ska användas som ett preventivmedel utan det är ett stort beslut enbart kvinnan har rätt till då det gäller rätten till hennes egen kropp, varken mannen har rätt attb estämma det har bara hon

    Vill man absolut inte ha barn till något pris så kan man sterilsera sig och använda skydd, men inte ens då är det 100% säkert utan helt säker blir man bara av att avstå
    att barn kan bli till är en risk hetrosexuella människor får ta om dom ska ha sex - är man inte medveten om det så kanske man inte ska ha sex för då är man inte mogen nog för det
    och att ha 3 barn och ändå inte inse att barn kan bli till av misstag.. ja herregud det hade ju i och för sig varit skäl till abort då mannen verkar mer än lovligt svagsint
    men det är kvinnans rätt enbart att ta det beslutet inte vårt eller hans


Svar på tråden Kk kräver abort