• Anonym (Ledsen)

    Kk kräver abort

    Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

  • Svar på tråden Kk kräver abort
  • Anonym (Jag)

    Sex kan leda till barn. Inget preventivmedel är 100% säkert. Det borde väl alla människor som har sex veta. Inklusive din KK kan jag tycka. Vill man verkligen inte ha barn så får man sterilisera sig eller inte ha sex. Så enkelt är det. 

    Nu har det hänt. Det har blivit ett barn. En olyckshändelse. Men bara för att det inte var planerat så betyder inte det att det är ett lätt beslut. Det behöver inte betyda att man automatiskt ska göra en abort (vilket många verkar tycka i tråden). Nej, du ville inte ha barn och därför skyddade ni er. Men när man väl är i den situationen så kanske man känner att jag vill ha det här barnet. 

    TS, du ska göra vad DU vill. Det är DIN kropp och han kan inte bestämma över ditt beslut. Han kanske väljer att vara en idiot och inte tar sitt ansvar. Men då är han inget att ha. 

  • Anonym (qp)

    Tänker inte spara på krutet. Hur i H-vete resonerar en del?


    Skaffa barn med första bästa bara för att man vill ha barn. Har sett kommentarer som "Funderar på att försöka bli med barn med någon". Vadå med någon?? Förtjänar inte ett litet barn bättre än en mamma som bara lade ner första bästa i sängen för att sätta ett barn till världen. Det är egoism i sin ädlaste form!! Ens egen längtan efter barn sätts före barnets rätt att ha tillgång till båda föräldrarna.


    Dessa avarter som sätter små liv till världen med första bästa borde tvångssteriliseras!! 

  • Donum
    Anonym (Förstår) skrev 2014-10-18 21:51:14 följande:

    Jag förstår faktiskt att karln är arg - går man in i ett KK förhållande förutsätter man ju att båda gör det av en och samma anledning - sex. Inte barn. Stor skillnad. Lider med dig, att du hamnat i situationen du är i, men jag förstår faktiskt killen till fullo, förståeligt att han känner sig "lurad". Förväntade sig grymt sex, inte ett fjärde barn kanske, speciellt inte med en tjej han inte är kär i.... Det är din kropp och ditt val, men personligen skulle jag aldrig vilja skaffa barn med någon jag inte är kär i, som dessutom inte är kär i mig tillbaka. Skulle fundera på vad jag skulle säga till mitt barn när denne frågar vart pappa är någonstans....


    Fast väljer man att ha vaginalt sex så väljer man också att ta risken att bli förälder. Det är inget lurendrejeri. Det är biologi. Ska han vara arg så får han väl vara arg på sig själv som valde sex trots risken att bli förälder.
  • Anonym (Ledsen)

    Första bästa? Hade inga planer på att skaffa barn med honom, MEN någon "första bästa" är han inte. Vi har känt varann i flera år och var kompisar innan det här. Det var inget vi planerade utan det blev väl som en form av tröst när det tog slut med våra respektive. Vi har aldrig diskuterat hur vi ska göra om jag blir gravid, MEN han vet hur jag mådde efter förra aborten. Vi var mer än kk, vi har ju ungåtts på andra sätt också.

  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Behåll) skrev 2014-10-18 20:24:38 följande:

    Av egen erfarenhet så tycker jag att män är dåliga på att skydda sig med kondom (som är deras enda skydd de kan ha). Har varit med fyra killar det senaste året som inte satt på gummit fast jag sagt att jag inte har något skydd alls.
    De säger att det är lugnt tack vare att de har koll på sin kropp.
    Okej det har inte sprutat i mig men jag har dumt nog gått med på det.
    Inte ett dugg rädda är de trots att de inte vill bli pappor.


    Ja de har full koll på SIN kropp men noll koll på kvinnans när hon har tex ägglossning. Det är ett jäkla samspel att ha sex helt oskyddat om man inte vill bli gravid. Ett enda snedsteg från att ha koll eller att kvinnan inte avstår sex kring äl och man kan bli/blir gravid.
  • honkie
    Anonym (Jag) skrev 2014-10-19 06:04:41 följande:

    Sex kan leda till barn. Inget preventivmedel är 100% säkert. Det borde väl alla människor som har sex veta. Inklusive din KK kan jag tycka. Vill man verkligen inte ha barn så får man sterilisera sig eller inte ha sex. Så enkelt är det. 

    Nu har det hänt. Det har blivit ett barn. En olyckshändelse. Men bara för att det inte var planerat så betyder inte det att det är ett lätt beslut. Det behöver inte betyda att man automatiskt ska göra en abort (vilket många verkar tycka i tråden). Nej, du ville inte ha barn och därför skyddade ni er. Men när man väl är i den situationen så kanske man känner att jag vill ha det här barnet. 

    TS, du ska göra vad DU vill. Det är DIN kropp och han kan inte bestämma över ditt beslut. Han kanske väljer att vara en idiot och inte tar sitt ansvar. Men då är han inget att ha. 


    Så alla kvinnor som gjort abort av fri vilja borde egentligen ha steriliserat sig från början, eller avstått sex helt? Och dessa kvinnor är egentligen oansvariga idioter och därmed inget att ha?
  • Anonym (Tänk)
    honkie skrev 2014-10-19 08:56:34 följande:
    Så alla kvinnor som gjort abort av fri vilja borde egentligen ha steriliserat sig från början, eller avstått sex helt? Och dessa kvinnor är egentligen oansvariga idioter och därmed inget att ha?
  • Donum
    honkie skrev 2014-10-19 08:56:34 följande:

    Så alla kvinnor som gjort abort av fri vilja borde egentligen ha steriliserat sig från början, eller avstått sex helt? Och dessa kvinnor är egentligen oansvariga idioter och därmed inget att ha?


    Hur lyckas du dra den slutsatsen av hennes/hans inlägg...?
  • honkie

    Det var ett jävla tuggande om biologilektioner och ingen som kan tvinga någon hit eller dit. Otroligt hjärndött läge.

    Jag ska dock försöka tillbringa något.

    Jag har många vänner som växt upp med ensamma föräldrar, främst har jag två nära vänner som jag känt sedan högstadiet. Dessa härliga killar sitter i exakt samma sits; de har aldrig träffat sina pappor. De vet i princip pappans namn och var pappan bodde när denne satte på deras mamma.

    Vi var ett gäng stökiga killar, vi söp och härjade i tidig ålder, typ 13-14 år. Många kvällar kunde dessa två ordagrant "sitta med flaskan" som en jävla alkis på en pizzeria och beklaga sig över deras uppväxt (13 år!!!!!!!!), detta skedde allt som oftast utomhus, på en sten, en bänk eller var fan som helst. Jag lyssnade gärna och fick därför höra om tankar och funderingar som inte borde finnas i en 13-årig pojkes huvud. Det var ibland destruktivt och ibland romantiskt; att de fantiserade om sin pappa, vad han jobbade med och hur de skulle snacka till varandra om saker vore annorlunda. De kunde måla upp 10 olika bilder av hur läget skulle kunna vara och samtliga var otroligt perfekta. Men oftast var det hat, en hel del hat, hat mot en hel del, mot allt. De såg på andra familjer med avundsjuka och hat.

    Deras mammor träffade periodvis nya herrar och dessa två killar försökte greppa tag i männen och utvinna någon sorts fadersgestalt. Förhållanden tog slut och de blev förkrossade, mer hat och nya män i kön. Så höll det på, länge.

    Mina två vänner är väldigt fina killar, och det smärtade att se dem ta studenten, bli påtvingade vuxenlivet endast för att dra sig tillbaka med flaskan och första bästa kneget. Inte ens 20 år och redan alkoholister, gärna lite droger på helgerna också.

    Jag är medveten om att deras beteenden kan bero på helt andra saker, men samtidigt hade de identiska familjeförhållanden och vandrade på samma stig väldigt länge. Idag är de sansade, utbildade och hyfsat städade. De är fortfarande väldigt fina killar men drar sig inte från flaskan helt. En redlös fylla med minnesluckor är ett bra avslut på vilken vecka som helst.

    Det jag försöker säga är att det spelar ingen roll hur smidigt det gått för alla kvinnor på fl att uppfostra barn själva. Jag skiter fullständig i hur bra det funkat ekonomiskt för Lena och hennes fyra ungar, eller hur schemat rullar på för Emma och hennes tvillingar. Er jävla uppfattning om hur NI klarar er som föräldrar är så otroligt irrelevant. Ni snackar om egoistiska killar och spottar gärna lite skit, samtidigt har ni inte en susning om vad som faktiskt är viktigt. Era barn kommer aldrig berätta detta för er, tro mig, de älskar er för mycket. Det är en vidrig sanning som aldrig kommer förmedlas mellan barn-förälder. Om ni tror att utmaningen ligger i att vända på varenda krona eller anpassa scheman så är ni så jävla blinda att ni inte ens borde ha tillstånd att bli föräldrar.

  • honkie
    Donum skrev 2014-10-19 09:33:34 följande:

    Hur lyckas du dra den slutsatsen av hennes/hans inlägg...?


    Hur misslyckas du?
Svar på tråden Kk kräver abort