• Anonym (aj)

    Smärtsamma sår insida lår

    Det spelar ingen roll vilka byxor jag har, Får det ändå. Brukar använda taighta träningsbyxor. hur blir jag av med detta?

  • Svar på tråden Smärtsamma sår insida lår
  • Lena

    Mindre tajta och mjukare byxor, inga sömmar på insidan. Det är skavsår som ger problemet. Kjol och tjockare strumpbyxor brukar funka bra.

  • Anonym (aj)
    Lena skrev 2014-10-23 07:36:34 följande:

    Mindre tajta och mjukare byxor, inga sömmar på insidan. Det är skavsår som ger problemet. Kjol och tjockare strumpbyxor brukar funka bra.


    Det är allmänt känt att kjol inte är bra när det gäller skavsår
  • LindaJohanna

    Nja, kjol utan strumpbyxor gör såren värre pga friktionen. Om du däremot har ett par tjockare strumpbyxor under kjolen så skyddar dem. Såren skavs inte emot varandra och får en chans att läka!

  • Anonym (aj)
    LindaJohanna skrev 2014-10-23 09:12:32 följande:

    Nja, kjol utan strumpbyxor gör såren värre pga friktionen. Om du däremot har ett par tjockare strumpbyxor under kjolen så skyddar dem. Såren skavs inte emot varandra och får en chans att läka!


    Jag får till och med skavsår när jag använder taighta träningsbyxor. Då lär inte tjocha strumpbyxor hjälpa.
  • Lena

    Träninbyxorna är säkert i syntet och har söm på låret. Bomullsstrumpebyxor är luftigare och har sällan någon söm

  • Anonym (aj)
    Lena skrev 2014-10-23 18:39:18 följande:

    Träninbyxorna är säkert i syntet och har söm på låret. Bomullsstrumpebyxor är luftigare och har sällan någon söm


    Alla byxor har ju sömmar på insidan. 
  • Lena

    Ja byxor har sömmar där men inte strumpebyxor. Därför är tjocka bomullsstrumpebyxor bättre.

  • Anonym (aj)
    Lena skrev 2014-10-23 19:57:28 följande:

    Ja byxor har sömmar där men inte strumpebyxor. Därför är tjocka bomullsstrumpebyxor bättre.


    Jag kan ju inte gå i bomullsstrumbyxor varje dag. Särskilt inte när det är kallt. 
  • Anonym (aj)
    Lena skrev 2014-10-23 19:57:28 följande:

    Ja byxor har sömmar där men inte strumpebyxor. Därför är tjocka bomullsstrumpebyxor bättre.


    Jag kan ju inte gå i bomullsstrumbyxor varje dag. Särskilt inte när det är kallt. 
  • Lena

    Jag går i kjol och strumpebyxor nästan varje dag. På vintern har jag lite längre kjol och ullstrumpebyxor. Även det funkar fint mot skavsår.

Svar på tråden Smärtsamma sår insida lår