• MammaochSon

    Är det OK för er partner att fira Nyår utan er?

    Är det OK om er partner vill åka iväg på en resa med grabbarna över nyår? Eller fira med sina kompisar på annan plats än du?
    Blir ni ledsna eller OK med det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det OK för er partner att fira Nyår utan er?
  • Kensy

    Beror på. Jag kan ta att han går på fest utan mig eftersom jag inte är så galen i fester. Däremot skulle han åka till London utan mig, med sina kompisar, så skulle jag bli ledsen.

  • london

    Ja, självklart. 
    Helst vill jag ju fira nyår med honom men det är inte som att han försöker fly från mig varje nyår så vill han nu ett år göra något med polarna så får han självklart göra det utan att jag skulle tjura det minsta! 

  • Anonym (.)

    Klart jag hade blivit ledsen, om det bara handlade om att festa med kompisarna. Visst hade det kunnat hända att jag tex velat åka och hälsa på min syster som bor långt bort och han inte kunnat följa med (och motsatsen) och att det bara passat vid en större högtid men det känns inte som om det är det som det syftas på i ts. 

    Nu kan jag umgås med hans kompisar och han tyckte absolut att man tar med sig sin partner på sådant nu när jag frågade, så det hade nog inte varit aktuellt att utesluta mig, 

  • Mercurialis

    Ja, självklart.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Aspie

    Det beror på, men det lutar åt ja.

    Jag skulle nog inte vilja att han reste iväg, men skulle han fira borta någonstans i närheten skulle det inte vara något problem. Vi har faktiskt gjort upp så att om han eller jag blir bjuden åt något håll så kör vi på det och firar inte tillsammans. Vi tycker om att fira nyår på olika sätt (han: festa, jag: mys i soffan) så jag ser inget problem med att vi skulle fira på olika håll. Men jag vill att vi ska lägga oss tillsammans efter kalaset, så någon resa till fjärran land (eller 30 mil bort) hade jag inte varit okej med.

  • Anonym (Frugan)

    Absolut inte och han skulle aldrig bli så knäpp att han kom på tanken heller! Är man sambo/gifta firar man alla såna högtider ihop.  Det är ju en del varför man vill vara gift,att ha nån att tillbringa ledig tid,semester,jul och sånt med.

  • Anonym (Beror på)

    Det beror på vilka kompisar. Kompisgäng 1 hatar mig av någon anledning och jag skulle inte FÅ vara med om jag hade velat. Där säger jag nej.

    Kompisgäng 2 bjuder alltid med mig och jag vet att de hade välkomnat mig även om jag själv inte är sugen på att hänga med, där säger jag ja.

    Förra året firade han med sin familj medan jag var ensam hemma.

  • london
    Anonym (Frugan) skrev 2014-10-30 19:49:18 följande:

    Absolut inte och han skulle aldrig bli så knäpp att han kom på tanken heller! Är man sambo/gifta firar man alla såna högtider ihop.  Det är ju en del varför man vill vara gift,att ha nån att tillbringa ledig tid,semester,jul och sånt med.


    Det behöver "man" väl inte alls göra!
    Alla är inte överdrivet kontrollerande vettu.........
Svar på tråden Är det OK för er partner att fira Nyår utan er?