• Heidi 603

    Min åsikt! Ni är tröga

    Okej nu är jag så arg att jag håller på att explodera!!! Varför i hela helvete blir ni gravida om ni sen bara vill ha KS?!?! Och om ni inte får det så tänker ni på självmord, kan inte knyta an till bebisen etc.. Ni är så jävla tröga! Ni vet exakt vad graviditet och förlossning innebär innan ni bestämmer er för att skaffa barn!! Att barnet sen ska bli lidande med risker att bli skadad eller förlora mamma BARA FÖR ATT HON INTE FICK KS!! Hör ni hur ni låter? Min åsikt är att ni är inte lämpliga föräldrar! Det är ert barn det handlar om och ni borde fan växa upp och tänka en extra gång innan ni skaffar barn!! Skiter fullständigt vad ni tycker om mig nu utan detta är min åsikt och jag vet att många på detta forumet håller med mig men vågar inte säga det eller är tvungna att vara anonyma.. Blir så trött på det

  • Svar på tråden Min åsikt! Ni är tröga
  • Anonym (hmm)
    Anonym (h) skrev 2014-11-12 22:01:04 följande:

    Även om vaginala förlossningar med komplikationer kostar de stora pengarna slutar långt ifrån alla förlossningar med komplikationer.

    I Sverige finns det som sagt ingen lag som stödjer att kvinnan helt själv kan välja kejsarsnitt utan det är alltid ansvarig läkare som i slutänden bestämmer.

    I vissa länder utanför Sverige kan kvinnor "köpa sig" kejsarsnitt.


    Absolut, du har rätt på alla punkter! Men så fort kostnadsfrågan för planerade snitt tas upp så är det viktigt att ställa det i relation till vad en vaginal förlossning kan kosta. Ca 20% av alla VF slutar i akutsnitt eller sugklocka/tång (dvs ca 20 000 förlossningar per år i Sverige) och redan där överskrids kostnaden för ett planerat snitt. Räknar man vad övriga komplikationer efter VF (operationskrävande bristningar, atonisk livmoder etc) kostar eller vad det kostar att ha ett barn med syrebrist liggande på neonatalen så blir andelen "dyra" VF ännu högre.
  • Anonym (h)
    Anonym (hmm) skrev 2014-11-12 22:40:54 följande:
    Absolut, du har rätt på alla punkter! Men så fort kostnadsfrågan för planerade snitt tas upp så är det viktigt att ställa det i relation till vad en vaginal förlossning kan kosta. Ca 20% av alla VF slutar i akutsnitt eller sugklocka/tång (dvs ca 20 000 förlossningar per år i Sverige) och redan där överskrids kostnaden för ett planerat snitt. Räknar man vad övriga komplikationer efter VF (operationskrävande bristningar, atonisk livmoder etc) kostar eller vad det kostar att ha ett barn med syrebrist liggande på neonatalen så blir andelen "dyra" VF ännu högre.
    Ja,förlossningar med komplikationer är i längden dyrare än planerade,akuta och urakuta kejsarsnitt.

    Men långt ifrån alla förlossningar slutar med komplikationer/men för för livet och just därför är de flesta ansvariga läkare eniga om att vaginala förlossning i de allra flesta fall är bäst både för kvinnan och barnet.


  • Anonym (Kanske din dotter?)
    Voodoodoll skrev 2014-11-12 21:40:38 följande:
    Det är ingen lyxoperstion.
    Precis vad det är.
  • nr58

    Vilken random snubbe/tjej som helst hade blivit plockad för att ens få för sig att skriva ettt liknande inlägg som detta.

    Låt inte mig störa nu först när vi når #173...

  • Anonym (Kanske din dotter?)
    Voodoodoll skrev 2014-11-13 07:48:54 följande:
    Nej.
    Jo, det är ju det.
    Faktiskt.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Kanske din dotter?) skrev 2014-11-13 11:14:50 följande:

    Jo, det är ju det.

    Faktiskt.


    Varken Socialstyrelsen eller beslutande obstetriker på förlossningsklinikerna delar din mening. Men du har ju naturligtvis rätt till din åsikt ändå!
  • fkh

    Herregud Hur kan man bli så upprörd över vad andra människor väljer att göra? Tänk istället på vad du lär dina egna barn om du öppet är så intolerant inför andra människors tillvägagångssätt. Jag vill naturligtvis föda vaginalt men skulle aldrig drömma om att bli så arg över att det finns kvinnor som är rädda för det. Att utsätta sin kropp för något som man absolut inte är mentalt redo för kan också vara farligt för både mamma och bebis. Jag kan tycka att det är knäppt att vilja föda naturligt hemma t ex, utom räckhåll för specialvård om det skulle behövas. Men jag kan leva med och respektera att det finns människor i denna värld som gör val oberoende av min inställning till ämnet. Det viktigaste är väl att var kvinna ska få känna sig trygg i sin förlossningsplan. Jag kan lova dig att det finns kvinnor som blivit förlösta med ks som är bättre föräldrar än vissa kvinnor som fött vaginalt. Känns väldigt intelligensbefriat att ens behöva understryka det.

  • fkh

    Med det sagt vill jag tillägga att jag tycker du verkar lite trög själv, faltiskt

Svar på tråden Min åsikt! Ni är tröga