• eescala

    förstföderska juli 2015

    Hej.

    Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar vårt FÖRSTA barn. Har hittat en del trodar men de har spårat enligt min åsikt.

    Dena tråden ska vara för oss som väntar första barnet och vill dela sina tankar och erfarenheter så här långt i graviditeten.

    Själv väntar jag mitt första barn. Jag är 21 och väldigt spänd :) bf 7/7-15 :D

  • Svar på tråden förstföderska juli 2015
  • Hoppasdetärmintur
    brosan skrev 2014-11-13 15:59:45 följande:
    Grattis! Får dock inte ihop det...jag är i vecka 6 och har bf 16/7 :)

    Det där med svullna magen känner jag igen. Galet jobbigt! Ja jag har en känsla av att jag får tvillingar ;)
    Nej men gud... jag tänker ju helt galet. Jag menade ju 26/6 :O

    Är det fler än jag som blivit totalt virriga och senila så här tidigt i graviditeten??

    Då kanske jag får hoppa ur gruppen iaf..
  • Ca_rr_o87
    eescala skrev 2014-11-13 14:38:45 följande:

    Alla som ska ha barn i JULI är varmt välkomna! :)

    Jag va rädd i början men efter ulraljudet så känner jag mig lugnare och börjar längta efter den lillle fast de är långt kvar. :)


    Jaha.. Inte första barnet överhuvudtaget då?
  • eescala
    Ca_rr_o87 skrev 2014-11-13 18:37:51 följande:

    Jaha.. Inte första barnet överhuvudtaget då?


    De finns så många forum som har förstföderskor i centrum så vilket är skönt för oss som väntar vårt första barn. Denna är har fokus på förstföderskor i Juli.
  • Hemlig96

    Hur ser ni ut just nu? Är ni jättesvullna? Jag känner mig som en stor ballong! Vet dock att det bara är en, var på ultraljud igår och fick se den lilla. Även ett litet hjärta slå. Känns så skönt att veta att det okej med bebben <3

  • eescala

    Jag har gått upp 5kg sen jag blev gravid och börjar få (kanske bara inbillning) lite putmage. Eftersom de va osäkra på om de är en eller två så får jag allt vänta och se :/

  • brosan
    Hemlig96 skrev 2014-11-13 20:47:58 följande:

    Hur ser ni ut just nu? Är ni jättesvullna? Jag känner mig som en stor ballong! Vet dock att det bara är en, var på ultraljud igår och fick se den lilla. Även ett litet hjärta slå. Känns så skönt att veta att det okej med bebben <3


    Jag är också sjukt svullen! Skönt att ha kollat.

    28 november har jag inskrivning och vill försöka få ul av dem...annars åker jag till Stockholm 16 december i alla fall! :)
  • Hemlig96

    Jag gick upp 8kg innan jag blev gravid, men det är inget som syns. Så nu har jag gått ner 0,5kg sen jag blev gravid. Såg ut så här för nån morgon sen, är jäättesvullen.

  • eescala
    Hemlig96 skrev 2014-11-13 22:46:07 följande:

    Jag gick upp 8kg innan jag blev gravid, men det är inget som syns. Så nu har jag gått ner 0,5kg sen jag blev gravid. Såg ut så här för nån morgon sen, är jäättesvullen.


    Jag ser ut något liknande men går enbart upp i vikt och börjar få svårt att dölja magen tycker jag.
  • Hemlig96
    eescala skrev 2014-11-14 07:33:51 följande:
    Jag ser ut något liknande men går enbart upp i vikt och börjar få svårt att dölja magen tycker jag.
    Jag kommer nog börja gå upp igen, så som jag äter.. Är hungrig hela tiden, så länge jag inte mår illa. Känner också att det redan nu är svårt att dölja magen, kan inte knäppa mina jeans längre :)
  • eescala

    Jag använder redam mamma byxor för jag tycker de är skönare. Stod ej ut med obehaget från vanliga byxor så bytte :P har även övervägt amningsbh på nätterna då mina bröst håller på att sprängas av smärta om jag tar av bhn :'(

Svar på tråden förstföderska juli 2015