• sthlmsmamma

    BF juli/augusti 2015

    Hej! Idag plussade jag med mitt andra barn, har en son tidigare född i februari 2013. Om mina beräkningar stämmer har jag BF ca 30 juli. Vore jätteroligt att följas åt om det är fler som har BF i juli/augusti! 

  • Svar på tråden BF juli/augusti 2015
  • kiin89

    Finns en fb grupp som TS skapat. Skriv pm till henne här på fl så blir ni insläppta där.

  • AnnaBanana

    Va på UL idag Glad som jag misstänkte så va min ÄL sen så är bara i v4+4 ungefär men än så länge såg allt bra ut! Fick göra ett gravtest igen och det var STARKT positivt direkt så jag va väldigt gravid som hon sa till mig Skrattande ska dt igen den 18:e och förhoppningsvis se ett hjärtslag och att allt är bra, hoppas hoppas! Har börjat känna avsmak för en del mat nu, nästan all mat jag äter står en upp i halsen efter Tungan ute

  • SaJo89
    AlltidTillsammans skrev 2014-12-01 23:15:32 följande:

    Fick missfall igår :(


    Vet hur du känner<3  Hoppas du kan gå vidare och du snart är på banan igen! 
    Beklagar och önskar lycka till! 
  • kajsaD
    AlltidTillsammans skrev 2014-12-09 05:44:33 följande:

    Skulle haft bf 4/8


    Din stackare :(

    hoppas du kan titta framåt så småning om och får en ny möjlighet att glädjas åt en ny grav. kram
  • Bio

    Hej, hoppar in här! :) Plussade i söndags, efter att ha försökt lääänge! Vi har en son född i mars 2013 (vilket var 2 månader för tidigt men allt gick bra).

  • Hildes mamma

    Hoppar in är också! Plussade i helgen . Är i vecka sex enligt uträkning BF 7/8. Har en dotter sedan innan som är född hösten 2011

  • Bio
    Termutta skrev 2014-12-12 15:31:45 följande:

    Vi har en fb grupp. Häng med det oxå :)


    Skickat pm tillTS, hoppas på svar... :)
  • Lindaaa12345

    Plussade för 3 veckor sen. Oplanerad graviditet.

    Var hos barnmorska för 1.5 vecka sen och räknade från sista mensen och skulle då va i vecka 10 (9+3) idag.

    Fick blödning imorse så åkte på ultraljud, hjärtat pickade men fostret var endast 7 mm stort alltså alldeles för litet för vecka 10.

    Bm sa att jag MAX är i 6+4 om fostret är okej.

    Ska tillbaka på fredag och hoppas då att den växt och mår bra. Och isåfall kommer min älskade efterlängtade bebis 2 augusti.

    Så håll alla tummar och tår för att nåt inte är fel :)

  • Kakalfen
    Lindaaa12345 skrev 2014-12-12 21:26:33 följande:

    Plussade för 3 veckor sen. Oplanerad graviditet.

    Var hos barnmorska för 1.5 vecka sen och räknade från sista mensen och skulle då va i vecka 10 (9+3) idag.

    Fick blödning imorse så åkte på ultraljud, hjärtat pickade men fostret var endast 7 mm stort alltså alldeles för litet för vecka 10.

    Bm sa att jag MAX är i 6+4 om fostret är okej.

    Ska tillbaka på fredag och hoppas då att den växt och mår bra. Och isåfall kommer min älskade efterlängtade bebis 2 augusti.

    Så håll alla tummar och tår för att nåt inte är fel :)


    Hur gick det? Håller tummarna!
  • ohhello

    Är nu i v. 8+4, ska på inskrivning & till doktor på måndag nästa vecka. Ska bli SÅ skönt att faktiskt få BEKRÄFTAT att man ÄR gravid.

    Har visserligen inte haft mens sen oktober & fick ett tjockt plus på stickan, men känner mig så sjukt ogravid? Jag har världens humörsvängningar, kissar jätteofta & superömma bröst men liksom, inget illamående el. liknande. Vilket iofs är helt okej för vem vill spy hela tiden?

    Mamma & hennes kusin har dock berättat att de aldrig spytt och haft väldigt lite symptom, & då har de ändå fött 4 resp. 7 barn. Så kanske det bara går i släkten?

    /massa funderingar :)

    God jul!

  • Thefriday

    Hej, hoppar in här också! Är i v.10 (9+0) med vårt första barn, alltså BF 30/7:)) vågar fortfarande inte helt tro på det, mått helt super hittills utan illamående. Symptomen jag känner är stora och ömma bröst samt väldig avsmak för mat/sötsaker. Håller tummarna och längtar till Kub-test 19jan! Kul att följas åt i denna tråd!:)

  • tjugofemton

    Thefriday: Hej och välkommen! "Kul" med någon mer med lite symptom. Jag är beräknad 27/7, alltså v 10 nu (9+3).

    Snart får du se ditt lilla så då blir det nog mer verkligt för dig! Själv får jag vänta till slutet på februari då rul är :)

  • micha123

    Hänger gärna med i denna grupp om det är ok :) är i vecka 9 (8+1) med andra barnet, vår pojk är bara 6 månader så det blir tätt mellan barnen :)

    Ska bli kul att följas åt!

  • ohhello

    Var på tidigt UL nu imorse, v.9+2, & fick se fostret sparka och hjärtat slå fint. Är så himla lycklig! :)

  • Ilselin
    tjugofemton skrev 2014-12-26 14:56:43 följande:

    Thefriday: Hej och välkommen! "Kul" med någon mer med lite symptom. Jag är beräknad 27/7, alltså v 10 nu (9+3).

    Snart får du se ditt lilla så då blir det nog mer verkligt för dig! Själv får jag vänta till slutet på februari då rul är :)


    Vad roligt! Då är vi beräknade till samma dag. Får se om man blir fram- eller bakåtflyttad sen kanske :) 
  • sthlmsmamma

    Hej tjejer! Vill bara påminna igen om Facebookgruppen som många av oss har samlats i, den är helt dold för allmänheten och är till för oss med bf i juli/augusti :) skicka ett pm till mig här om ni vill vara med!

Svar på tråden BF juli/augusti 2015