• melissans

    Inget hjärta 7+5 någon någon annan??

    Hej! Var på Vul idag och såg inget hjärta :( såg inget hjärta för en vecka sedan heller, idag såg man dock att det var något i, men väldigt otydligt och som sagt ingen puls.

    Bm kunde inte säga någonting, hcg skall stiga som det ska iallafall från förra veckan och inget blod. Har läst om folk som sett hjärtat i 5+ så jag blir ju riktigt orolig :(

    Någon annan som inte heller sett hjärta såhär sent men som ej slutat i Mf/ma? Vill så gärna ha den här bebban ju.

  • Svar på tråden Inget hjärta 7+5 någon någon annan??
  • AnonymaElinan
    melissans skrev 2014-11-21 21:46:07 följande:

    Åh visst är det förvirrande..? Jag har inte blödigt något mer och hoppas jag får se ett litet hjärta nästa gång! Ska hitta någon privat gyn bara lycka till på måndag, inte långt kvar! Berätta hur de gick för er!


    När är de nästa gång du ska se? Jaa, men känns som jag inte vågar ha hopp.

    Gjorde ett vul i går och skulle enligt mina beräkningar vara i 8 +2 men de kunde inte se ett hjärta men de såg fosterstruktur. Så antingen e de missfall på gång eller att jag inte är så

    Långt gången. Men tog ju gravtest tidigt så kan ju inte va t ex i v 6 om inte gravtest visat positivt några dagar efter befruktning ;/
  • melissans
    skogstjejen19 skrev 2014-11-21 21:56:04 följande:

    Vi var i vecka 7+2 och då syntes inget. Vi väntade 10 dagar och då fanns det en liten räka <3 men ett hjärta som slog jätte fint


    Åh vad kul att höra, man vill ju bara att det lilla hjärtat ska slå tack för att du skrev, känner lite hopp nu!
  • Anonym (mor)

    Men varför gör man ultraljud så tidigt? 

  • melissans
    AnonymaElinan skrev 2014-11-22 00:19:49 följande:

    När är de nästa gång du ska se? Jaa, men känns som jag inte vågar ha hopp.

    Gjorde ett vul i går och skulle enligt mina beräkningar vara i 8 +2 men de kunde inte se ett hjärta men de såg fosterstruktur. Så antingen e de missfall på gång eller att jag inte är så

    Långt gången. Men tog ju gravtest tidigt så kan ju inte va t ex i v 6 om inte gravtest visat positivt några dagar efter befruktning ;/


    Dagens test är ju väldigt känsliga, mitt test visade svagt + en vecka innan jag skulle ha mens. Men jag använde mig av ägglossningstickor så jag vet exakt när ägglossningen var, så min vecka 8+1 ska stämma.

    Men det KAN vara så att ägget fäste mycket senare, hört att det kan ta upp till 10 (?) dagar, så det är mitt hopp. Har också läst och hört från andra att vissa små ärtor växer lite långsammare i början för att sedan komma ikapp, vi kanske bara har två små som är lite sega på att komma igång :) vi får hoppas det iallafall!

    När jag kollade Vul med 7 dagar mellanrum så såg jag ju skillnad, ena gången såg man inget, andra såg man fosterstruktur som du säger. Inget hjärta dock, så den har ju växt, min fasa är dock att den haft ett hjärta där emellan som slutat slå men hoppas inte!

    Vi får hålla tummarna för att det går bra, och synd som det är så kan vi inte styra över hur det blir. Men försök vila nu i helgen och tänka på annat :)
  • melissans
    Anonym (mor) skrev 2014-11-22 07:21:50 följande:

    Men varför gör man ultraljud så tidigt? 


    Jag har misstänkt endometrios och skulle opereras, dagen innan operationen tog jag test och det visade sig att jag var gravid. Så de fick ta prover och kolla med ultraljud, sedan har det bara blivit så att vi kollar regelbundet för att se att allt är som de ska. Kanske pga min endometrios, de är bm som bokar in och de har sagt att de vill se hjärta och sådant innan de kan släppa mig
  • Anonym (mor)

    Varför gör man UL så tidigt. Handlar det om IVF.

  • Yonndax

    Efter att man har gjort ett vul är det inte ovanligt att blöda lite. Man har väldigt känsliga slemhinnor i början på grav. Gjorde ett vul i vecka 7+4 och blödde lite efter det. Är nu i vecka 13 så försök att inte oroa dig. Är lättare sagt än gjort jag vet. Hade och oxå varit sjuk av oro.

    Lycka till.

  • Anonym (mor)
    Yonndax skrev 2014-11-22 07:33:31 följande:

    Efter att man har gjort ett vul är det inte ovanligt att blöda lite. Man har väldigt känsliga slemhinnor i början på grav. Gjorde ett vul i vecka 7+4 och blödde lite efter det. Är nu i vecka 13 så försök att inte oroa dig. Är lättare sagt än gjort jag vet. Hade och oxå varit sjuk av oro.

    Lycka till.


    Kan man få veta varför man gör UL så extremt tidigt?
  • eescala
    Anonym (mor) skrev 2014-11-22 07:42:26 följande:

    Kan man få veta varför man gör UL så extremt tidigt?


    Oftast görs ett tidigt ultraljud för att fastställa en graviditet samt hur många foster de är.
  • Anonym (mor)
    eescala skrev 2014-11-22 08:44:14 följande:
    Oftast görs ett tidigt ultraljud för att fastställa en graviditet samt hur många foster de är.
    Men räcker det inte med ett plus på stickan? och varför ska man veta i vecka 7 om det är flera foster? Handlar det om IVF?
Svar på tråden Inget hjärta 7+5 någon någon annan??