• Anonym (L)

    Är jag för ung för henne?

    Har varit väldigt intresserad av en tjej väldigt länge, i flera år faktiskt.
    Hon jobbar i en klädbutik som jag brukar besöka flera gånger i månaden, när jag köper kläder eller bara kollar så kommer hon alltid fram och frågar om jag vill ha hjälp, eller om hon ser när jag kommer in i butiken så får jag ett leende. Hon är en riktig skönhet och så trevlig och härlig tjej.
    Vi brukar prata en liten stund om det är lite folk i butiken när jag är där, hon får mig att få fjärilar i magen och jag känner en värme i kroppen när hon tittar in i mina ögon.
    Har lagt märke till att hon var gift då hon har haft en ring på fingret under de två åren som jag varit intresserad av henne men senast jag var in i butiken så var ringen borta. Blev glad inombords men samtidigt tycker jag det är tråkigt om hon nyligen skilt sig för det är en tjej som verkligen förtjänar att vara lycklig.

    Det jag vet om henne är att hon har barn och är född -80. Jag är född -90 så jag är tio år yngre.
    Jag vet inte hur jag ska göra, vill så gärna bjuda ut henne på restaurang och lära känna henne bättre för tänker på henne väldigt ofta men samtidigt så är jag tveksam om åldersskillnaden är för stor?

    Skulle ni tjejer i hennes ålder vara intresserade av ett seriöst förhållande med en kille i min ålder?
    Jag har så mycket kärlek att ge henne, skämma bort henne och vakna upp med hennes underbara leende varje morgon.

    Vill ni ge mig tips på hur jag ska göra? Finns det chans att hon skulle kunna bli intresserad av mig trots att jag är yngre? Jag vet ju att många tjejer är enbart intresserade av äldre killar så därför jag är lite osäker.

  • Svar på tråden Är jag för ung för henne?
  • Diva

    Klart att det alltid kan finnas en chans att hon tycker om dig på samma sätt. Enda sättet att veta helt säkert är att fråga henne om hon är intresserad av att gå ut med dig. Men skulle nog vara lite försiktig om det är så att hon är ny skild. 
    Kärlek handlar inte om ålder, åldern spelar ingen roll om ni två tycker om varandra och kan ha ett seriöst förhållande utan att åldersskillnaden stör er två!
    Men gå på dina egna känslor, skulle du kunna tänka dig ett seriöst och stabilt förhållande med henne? För om du kan tänka dig detta så finns det ingenting som kan stoppa er om hon känner på samma vis för dig. 
    Men prata med henne! Lycka till!

  • Anonym (L)
    Diva skrev 2014-11-22 19:23:39 följande:
    Klart att det alltid kan finnas en chans att hon tycker om dig på samma sätt. Enda sättet att veta helt säkert är att fråga henne om hon är intresserad av att gå ut med dig. Men skulle nog vara lite försiktig om det är så att hon är ny skild. 
    Kärlek handlar inte om ålder, åldern spelar ingen roll om ni två tycker om varandra och kan ha ett seriöst förhållande utan att åldersskillnaden stör er två!
    Men gå på dina egna känslor, skulle du kunna tänka dig ett seriöst och stabilt förhållande med henne? För om du kan tänka dig detta så finns det ingenting som kan stoppa er om hon känner på samma vis för dig. 
    Men prata med henne! Lycka till!
    Klart jag vill det! Vill inget hellre än att ha ett fint och stabilt samboliv med henne med tiden.
    I framtiden gifta mig och skaffa barn med henne då jag inte kan tänka mig en bättre mamma till mina framtida barn!Flört
    Men du har rätt i att jag måste ta modet till att prata med henne, annars kommer jag aldrig kunna släppa henne.
    Tack för ett positivt svar.
  • Anonym (Mimmi)

    Tycker absolut att du ska bjuda ut henne. 10 år är ingenting när ni båda är vuxna! :) Lycka till.

  • Anonym (L)
    Anonym (Mimmi) skrev 2014-11-22 23:02:50 följande:
    Tycker absolut att du ska bjuda ut henne. 10 år är ingenting när ni båda är vuxna! :) Lycka till.
    Tack. Bra att du inte tycker det!Glad
  • Anonym (Hehe)

    Tycker också du ska go for it! Kolla henne på ratsit först så är att hon faktiskt är skild och bara inte glömt ringen hemma en dag ;). Tänk bara på att om hon redan har barn och närmar sig 35-års åldern, så vill hon kanske inte ha fler. Det är ju nackdelen med en "äldre" kvinna. :)

  • Anonym (L)
    Anonym (Hehe) skrev 2014-11-23 14:26:07 följande:
    Tycker också du ska go for it! Kolla henne på ratsit först så är att hon faktiskt är skild och bara inte glömt ringen hemma en dag ;). Tänk bara på att om hon redan har barn och närmar sig 35-års åldern, så vill hon kanske inte ha fler. Det är ju nackdelen med en "äldre" kvinna. :)
    Fast en sådan ring tar man väl aldrig av sig eller jag har aldrig varit gift så jag vet inte. Får väl helt enkelt kolla nästa gång jag ska dit. Blev bara så glad inombords när jag av en slump märkte att hon inte hade ringen längre för det är en sådan härlig tjej. För har varit så van under åren att det suttit en ring där.
    Ja fast barn är inget som jag tänker på i första hand, vill hon inte ha fler barn så är det hennes beslut och inget som jag kan påverka. Är henne jag är intresserad av och vill spendera mitt liv tillsammans med.

    Är det bättre att fråga om jag får bjuda henne på en fika på stan istället för restaurang? Tänkte att restaurang är något man går på riktiga första dejten! 
    Blir nervös av att bjuda ut henne pga att jag är yngre, jag har ingen erfarenhet av "äldre" tjejer så jag är rädd för att få ett nej endast för min ålder. Annars så ger hon mig alltid ett leende när jag kommer in om hon står vid kassan och tar betalt, sen brukar hon komma fram till mig och prata lite och fråga om jag behöver hjälp.
    Visst hon är säkerligen lika trevlig mot alla kunder men hon kan fråga något som jag sagt när vi pratat för flera veckor sedan och jag är helt klart intresserad av henne. Ibland får jag fjärilar i magen bara jag ser henne.
  • Anonym (Hehe)

    Tror inte man sover med ringen alltid, kan vara lätt att glömma. Men visst, för din skull hoppas jag att hon är singel. Tycker fika låter bättre än restaurang. Inte lika på. Fråga vad hon gör efter jobbet en dag :)


    Anonym (L) skrev 2014-11-23 21:23:38 följande:

    Fast en sådan ring tar man väl aldrig av sig eller jag har aldrig varit gift så jag vet inte. Får väl helt enkelt kolla nästa gång jag ska dit. Blev bara så glad inombords när jag av en slump märkte att hon inte hade ringen längre för det är en sådan härlig tjej. För har varit så van under åren att det suttit en ring där.

    Ja fast barn är inget som jag tänker på i första hand, vill hon inte ha fler barn så är det hennes beslut och inget som jag kan påverka. Är henne jag är intresserad av och vill spendera mitt liv tillsammans med.

    Är det bättre att fråga om jag får bjuda henne på en fika på stan istället för restaurang? Tänkte att restaurang är något man går på riktiga första dejten! 

    Blir nervös av att bjuda ut henne pga att jag är yngre, jag har ingen erfarenhet av "äldre" tjejer så jag är rädd för att få ett nej endast för min ålder. Annars så ger hon mig alltid ett leende när jag kommer in om hon står vid kassan och tar betalt, sen brukar hon komma fram till mig och prata lite och fråga om jag behöver hjälp.

    Visst hon är säkerligen lika trevlig mot alla kunder men hon kan fråga något som jag sagt när vi pratat för flera veckor sedan och jag är helt klart intresserad av henne. Ibland får jag fjärilar i magen bara jag ser henne.


  • Anonym (..)

    Ja det tycker jag absolut att du är. Lägg ner tid på att bjuda ut en jämnårig tjej istället där du har en chans!
    En 34 årig skild och dessutom mamma är inte intresserad av unga pojkar. Hade jag varit i hennes sits så hade jag aldrig tackat ja till att bli utbjuden av dig. 

  • Anonym (lisa)
    Anonym (..) skrev 2014-11-24 00:08:47 följande:

    Ja det tycker jag absolut att du är. Lägg ner tid på att bjuda ut en jämnårig tjej istället där du har en chans!

    En 34 årig skild och dessutom mamma är inte intresserad av unga pojkar. Hade jag varit i hennes sits så hade jag aldrig tackat ja till att bli utbjuden av dig. 


    Varför inte? Jag var 38 år 3 barnsmamma och träffen man på 30 år och vi bor fortfarande ihop 7 år senare.

    Till TS go for it!!!!
  • Anonym (..)
    Anonym (lisa) skrev 2014-11-24 00:21:22 följande:
    Varför inte? Jag var 38 år 3 barnsmamma och träffen man på 30 år och vi bor fortfarande ihop 7 år senare.

    Till TS go for it!!!!
    Ja han är 30, men TS är 24? Skulle du vara lika positivt inställd på att inleda något seriöst med någon i hans ålder?
Svar på tråden Är jag för ung för henne?