• Anonym (Hemförsäkring??)

    Hemförsäkring

    Jag undrar om man kan skaffa en hemförsäkring på en lägenhet som man inte är skriven på? Hur gör man då?

  • Svar på tråden Hemförsäkring
  • isabelless

    Då tar du kontakt med den som står på lägenheten och utifrån det som sägs kontaktar du försäkringsbolaget.

  • Anonym (Hemförsäkring??)

    Mitt kontrakt och på något sätt så kan jag inte folkbokföra mig på den adressen. Jag måste ju ha hemförsäkring

  • Anonym (Hemförsäkring??)
    Olympia skrev 2014-11-25 23:45:38 följande:

    Varför kan du inte folkbokföra dig där du bor?


    Jag får nycklarna på måndag och jag kommer på mer på den första adressen än på den andra men vet inte varför jag inte kan folkbokföra mig där
  • Anonym (Hemförsäkring??)
    Olympia skrev 2014-11-25 23:51:57 följande:

    Det är väl bara att du skickar in en flyttanmälan.


    Det gjorde jag men det kom tillbaka att det inte gick
  • Anonym (Hemförsäkring??)
    Olympia skrev 2014-11-25 23:59:15 följande:

    Kontakta skatteverket och ta reda på varför det inte går.


    Jag får göra det. Annars får jag väl säga upp lägenheten om det inte går
  • Lovisblomman

    På Folksam kan du "lägga annat försäkringställe" på hemförsäkringen. Alltså att den gäller på annan adress än där du är folkbokförd.

  • Anonym (Hemförsäkring??)
    Lovisblomman skrev 2014-11-26 10:21:28 följande:

    På Folksam kan du "lägga annat försäkringställe" på hemförsäkringen. Alltså att den gäller på annan adress än där du är folkbokförd.


    Jaså? Går det?
  • Anonym (Hemförsäkring??)
    Lovisblomman skrev 2014-11-26 17:57:00 följande:

    Ja. Jobbar i deras ktj så jag vet vad jag pratar om.


    Ska kolla upp det där. Jag bor hos mina föräldrar just nu och det är pappa som står på försäkringen här så ska kolla upp om jag kan försäkra lägenheten även om jag inte är folkbokförd där. ????
  • Lovisblomman

    Är inga problem att du ska fortsätta vara skriven på dina föräldrars adress. Om du tecknar hemförsäkringen på Folksam lägger vi bara in att den ska gälla på annat försäkringställe. Alltså en annan adress.

  • Anonym (Hemförsäkring??)
    Lovisblomman skrev 2014-11-26 20:54:37 följande:

    Är inga problem att du ska fortsätta vara skriven på dina föräldrars adress. Om du tecknar hemförsäkringen på Folksam lägger vi bara in att den ska gälla på annat försäkringställe. Alltså en annan adress.


    Tack för hjälpen! Tur att du finns som kan svara på detta. ???? Har legat och grunnat på detta ett tag nu!
Svar på tråden Hemförsäkring