• Anonym (Morgonmänniska)

    Barnlösa morgonrutiner

    Jag undrar vad ni som INTE har barn har för morgonrutiner ?

    Jag har själv inga barn och är inte intresserad av morgonrutiner som omfattar 90% barnfix.

    Detta är bara av ren kuriosa så dela gärna med er :)

    Jag studerar och mina morgonrutin ser ut såhär:

    Larmet ringer 06.45, snooze till 07.00,

    Kliver upp,

    går ut med hunden,

    duschar ibland,

    äter frukost (oftast vatten och ägg),

    dricker kaffe och sminkar mig samtidigt,

    fixar håret,

    klär på mig och tar bilen till föreläsningarna.

    Är du en morgonmänniska?

  • Svar på tråden Barnlösa morgonrutiner
  • Anonym (börjar 6)

    Larmet går 04:40. Går upp, gör kaffe, brer frukost- och lunchmackor, fixar håret, dricker kaffe, lyssnar på radionyheter, klär på mig, borstar tänderna, tar på ytterkläder, åker till jobbet ca 05:25. Jag är allt annat än sällskaplig på morgonen men jag trivs med att gå upp tidigt. Då hinner jag vakna till ordentligt och bli en trevlig och social människa lagom till resten av världen börjar vakna.

  • sextiotalist

    Jag funderar på vad du menar med att ha barn. Vi är ju några som har rätt stora barn, som inte är beroende av oss föräldrar.

    Så jag går upp strax före 06, fixar och donar lite hemma, surfar lite. Sedan tar jag cykeln och kommer vid 7 till jobbet. Vi har flextid, så jag kan bestämma själv ungefär hur jag vill arbeta.

    När jag var singel och barnlös så var det nästan samma sak. Men jag gick upp en kvart tidigare och tog bussen istället

  • Anonym (...)

    Om jag ska iväg tidigt går jag upp en kvart innan jag ska gå hemifrån. Går upp, tar på mig kläder, borstar håret, sminkar mig lite, går. Frukost får lösa sig på något annat sätt då.

  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Morgonmänniska) skrev 2014-12-18 17:01:59 följande:

    Jag undrar vad ni som INTE har barn har för morgonrutiner ?

    Jag har själv inga barn och är inte intresserad av morgonrutiner som omfattar 90% barnfix.

    Detta är bara av ren kuriosa så dela gärna med er :)

    Jag studerar och mina morgonrutin ser ut såhär:

    Larmet ringer 06.45, snooze till 07.00,

    Kliver upp,

    går ut med hunden,

    duschar ibland,

    äter frukost (oftast vatten och ägg),

    dricker kaffe och sminkar mig samtidigt,

    fixar håret,

    klär på mig och tar bilen till föreläsningarna.

    Är du en morgonmänniska?


    Lite nyfiken på hur lång tid din morgonrutin tar och vilken tid du går hemifrån?
  • hejnina

    Börjar du samma tid varje dag? Jag är också studerande och börjar sjukt olika tider och går olika dagar varje vecka.. ingen ordning alls :) men ganska ofta börjar jag kl 10:15. Då blir det såhär:
    Klockan ringer 06:45. Jag vaknar och tar tempen (för att ha koll på ägglossning). Skriver upp tempen i min app och sen surfar jag på mobilen i ca 30 minuter. Går på toaletten. Går ut med hunden, vi promenerar i ca 30 minuter. Frukost till mig och hunden. Dusch för mig. Surfar lite till, kanske ser ett avsnitt av en serie. Tar bussen till skolan strax efter klockan 9. 

  • Anonym (Nymos)

    Klockan ringer 6 och jag går upp senast 6:15
    Lagar äggröra&bacon och te och äter det.
    Duschar c:a 7, klär mig och tar bilen och är framme vid jobbet 7:30-7:45.

  • Anonym (så gjorde jag)

    Innan jag fick barn ringde klockan 7 och jag skulle iväg 730. Jag startade med att tappa upp ett bad på 10 min (enda sättet att få mig att vakna). Sedan en kopp kaffe och läste tidningen i väntan på badet. Badade och tvättade håret ca 10 min, och de sista 10 min gick till att ta på mig det jag bestämt kvällen innan, och lite lätt smink (mest mascara). Riktig frukost vid 9 på jobbet.

    Nu med barn är allt annorlunda, men oväsentligt i tråden.

  • jagärjagvemärdu

    Vaknade 14.32 idag, gick upp och gjorde 2 ägg som jag åt medan jag kollade på serier. Gick in med datorn i sängen och fortsatte kolla där tills det var daga för mat vid 20.00 tiden. Åt medan jag spelade quizkampen och ruzzle med pojkvännen och det har vi gjort fram tills för en timme sen och därefter har jag surfat i mobilen. Nu ska jag sova, godnatt :)

  • Anonym (Morgonmänniska)

    Det är väldigt olika på bägge frågorna. Men om jag börjar 08.00 så kliver jag upp kl. 06.00 och far hemifrån 30 min innan jag börjar. Är en bit till skolan från vart jag bor.


    Anonym (nyfiken) skrev 2014-12-18 19:00:31 följande:

    Lite nyfiken på hur lång tid din morgonrutin tar och vilken tid du går hemifrån?


  • Anonym (Morgonmänniska)

    Nej jag har väldigt varierande tider. Ibland börjar jag 8 och ibland kl halv 3 och allt därimellan :)


    hejnina skrev 2014-12-18 19:08:20 följande:

    Börjar du samma tid varje dag? Jag är också studerande och börjar sjukt olika tider och går olika dagar varje vecka.. ingen ordning alls :) men ganska ofta börjar jag kl 10:15. Då blir det såhär:

    Klockan ringer 06:45. Jag vaknar och tar tempen (för att ha koll på ägglossning). Skriver upp tempen i min app och sen surfar jag på mobilen i ca 30 minuter. Går på toaletten. Går ut med hunden, vi promenerar i ca 30 minuter. Frukost till mig och hunden. Dusch för mig. Surfar lite till, kanske ser ett avsnitt av en serie. Tar bussen till skolan strax efter klockan 9. 


  • Stella was a diver

    Jag är inte en morgonmänniska. Jag förbereder allt jag ska ha på mig i klädväg och packar ner böckerna jag ska ha med mig kvällen innan. Mina tider varierar, men jag går upp 40 min innan jag måste åka med bussen till Universitetet. Går på toa, äter frukost, matar katten och borstar tänderna. Duschar aldrig på morgonen, det gör jag innan jag lägger mig på kvällarna.

  • Anonym (Ego)

    Jag har ett barn, men hon ingår inte i min morgonrutin.

    05.45 vaknar

    Slår på kaffet och ägget

    Duschar

    Häller på vattnet på ägget och gör armhävningar

    Klär mig

    Sminkar och snyggar till mig

    Äter fil och ägg och dricker kaffe medan jag läser DN

    Borstar tänderna, packar lunchen

    06.45 sticker jag till tåget.

  • Anonym (Morgonmänniska)

    Det handlar mer om att jag inte är intresserad av att läsa:

    Kliver upp

    Tar upp lillan

    Byter blöja på lillan

    Ger frukost åt lillan

    Myser med lillan i soffan en stund

    Går en promenad med lillan i vagnen

    Ungefär :)

    Hurtigt att du cyklar, önskar att jag också kunde det..


    sextiotalist skrev 2014-12-18 18:49:58 följande:

    Jag funderar på vad du menar med att ha barn. Vi är ju några som har rätt stora barn, som inte är beroende av oss föräldrar.

    Så jag går upp strax före 06, fixar och donar lite hemma, surfar lite. Sedan tar jag cykeln och kommer vid 7 till jobbet. Vi har flextid, så jag kan bestämma själv ungefär hur jag vill arbeta.

    När jag var singel och barnlös så var det nästan samma sak. Men jag gick upp en kvart tidigare och tog bussen istället


  • SupersurasunkSara

    Har också barn men stora.

    När jag hade jobb:


    Vaknade oftast av mig själv runt 4.30-5, halvsov och funderade tills makens kl ringde vid 5.50, petade på honom om han inte vaknade själv. Slumrade om efter hejdå pussen. Kl ringde 7 och då gick jag på toa och skötte bestyren där, kolla så att dotra var vaken, ut med hunden sen frukost eller göra i ordning frukost att äta på jobbet beroende på om jag var hungrig eller inte. Göra en kopp te som jag vanligtvis inte hann dricka upp och vanligen glömde att ta med mig.

    Ca 7.45 mot jobbet.

    Nu:
    Vaknar oftast av mig själv runt 4.30-5, halvsover och funderar tills makens kl ringer vid 5.50, petar på honom om han inte vaknar själv. Slumrar om efter hejdå pussen.Kl ringer 7 varpå jag väcker dotra om jag inte hör att hon är uppe.
    Slumrar lite i sängen, till 8 ungefär, upp, toabestyr, hundpromenad, kolla datorn eller om det är något på tv alternativt läser lite. Äter omkring 9-10.

Svar på tråden Barnlösa morgonrutiner