• Anonym (Tradition vad då?)

    SD:are - ta eran "svenska kultur" och stoppa upp den..

    Jävla tjafs bland SD:are om att värna om det svenska och svensk kultur och traditioner. Den enda högtid vi har som är något sånär svensk är midsommar, men liksom de flesta andra svenska traditioner går den ut på att supa skallen i bitar och bete sig svinigt svenskt.

    På Julen ska man vräka i sig mat tills man spricker och känner sig som en spärrballong, vad är det för jävla "kultur"?`På nyår ska man supa in det nya året, och påsken har inte längre kristna förtecken utan är ännu en högtid då många unga tar sin första fylla.

    Vad är det för svensk kultur som vi ska vara så stolta över och bevara? Är det den typ av kultur som visas i serier som "Raskens" och "Hedebyborna"? Dvs superier, svartsjuka, våld och allsmäktiga präster som predikar om att syndare kommer till helvetet?

    Förklara för mig vad som egentligen är så himla värt att bevara!

  • Svar på tråden SD:are - ta eran "svenska kultur" och stoppa upp den..
  • Anonym (SugminDASE)

    Helt rätt.Svensken kan det här med att supa.


    SD = Sug min Dase (i Helvetet)

  • Anonym (Tradition vad då?)

    I det svenska s.k. kulturarvet finns också mycket vidskeplighet. Vill ni tillbaks till den tiden då man trodde på troll, älvor och tomtar, att man skulle gå flera varv runt ett brunnskar för att möta den rätte, eller spotta tre gånger över axeln om man såg en svart katt m.m.?

    Herrejösses..

  • kenneth768768

    Kan man inte tycka att vi ska hjälpa folk på flykt utan att samtidigt snacka skit om svensk kultur? Tyvärr, jag har ingen lust att hänga på i snack som går ut på att svenskar bara är skit, svensk kultur bara skit, svenska värderingar är skit, osv.

    Du tycler inte att du har missuppfattat ngt om julen när du menar att dess främsta egenskap handlar om att vräka i sig mat? Har du inte läst om att det handlar om familjen?

    Och jul firas i många länder. Är det bara den svenska versionen som är skit eller?

  • Anonym (SugminDASE)
    kenneth768768 skrev 2014-12-22 16:48:18 följande:

    Kan man inte tycka att vi ska hjälpa folk på flykt utan att samtidigt snacka skit om svensk kultur? Tyvärr, jag har ingen lust att hänga på i snack som går ut på att svenskar bara är skit, svensk kultur bara skit, svenska värderingar är skit, osv.

    Du tycler inte att du har missuppfattat ngt om julen när du menar att dess främsta egenskap handlar om att vräka i sig mat? Har du inte läst om att det handlar om familjen?

    Och jul firas i många länder. Är det bara den svenska versionen som är skit eller?


    Det är många svenskar som missuppfattat julen. Se filmen Tomten är far till alla barnen. Javisst, handlar julen om familjen... Och att supa...
    Men i Sverige handlar julen främst om vem som kan äta mest. Och bräcka varann med dyra klappar.
    Ja, fy fan.
  • Anonym (Tradition vad då?)
    kenneth768768 skrev 2014-12-22 16:48:18 följande:

    Kan man inte tycka att vi ska hjälpa folk på flykt utan att samtidigt snacka skit om svensk kultur? Tyvärr, jag har ingen lust att hänga på i snack som går ut på att svenskar bara är skit, svensk kultur bara skit, svenska värderingar är skit, osv.

    Du tycler inte att du har missuppfattat ngt om julen när du menar att dess främsta egenskap handlar om att vräka i sig mat? Har du inte läst om att det handlar om familjen?

    Och jul firas i många länder. Är det bara den svenska versionen som är skit eller?


    Jamen var man än kommer på julen så är det ju alltid maten som är det centrala! Det är julbord hit och dit och man hinner inte bli hungrig innan nästa julbord serveras. Julen kanske har handlat om annat och varit en kristen tradition, men det centrala för svensken är så gott som alltid maten och julklapparna. Att julen är kommersialiserad kan du knappast neka till.

  • yodi
    Anonym (Tradition vad då?) skrev 2014-12-22 16:55:28 följande:
    Jamen var man än kommer på julen så är det ju alltid maten som är det centrala! Det är julbord hit och dit och man hinner inte bli hungrig innan nästa julbord serveras. Julen kanske har handlat om annat och varit en kristen tradition, men det centrala för svensken är så gott som alltid maten och julklapparna. Att julen är kommersialiserad kan du knappast neka till.
    så vit jag vet är det ingen som tvingar dig att fira något.
  • Anonym (L)

    Skulle du säga så om tex kurdisk eller romersk kultur? Eller skulle du kalla någon som pratade så rasist?

Svar på tråden SD:are - ta eran "svenska kultur" och stoppa upp den..