• Anonym (orolig kille)

    Greven slog barnet

    jag är en 17 årig kille som pluggar tredje året i gymnasiet och min 26 åriga stora syster och sin 8 åriga son ville att jag skulle följa med en resa till Frankrike där hennes väninna's farbror äger en slott som vi ska sova över i 3 veckor.

    nar vi väl har anlänt ditt blev vi bjudna på välkomsmiddag, greven som ägde slottet verkade trevligt likaså hans fru  och middagen var inte så dålig men knappast det godaste jag ätit

    det har gått bra i 5 dagar tills något hemskt hände då 8 åriga sonen inte kunde sova och ville gå på toa, då sa jag att han kunde men han får inte stanna där i en halv timme, efter 7 minuter hörde jag ett gråtande och skrikande från sonen då han sprang till mig och systern då han sa att greven klappade till honom i ansiktet flera gånger för att han råkade tappa en vinglas då han säger att han var törstig och att greven upptäckte det.

    sedan på morgonen skällde min syster på greven och då kom hans fru och sa: säg till nästa gång att ni inte släpper ungen ur sikte igen

    vad ska jag göra och vems fel är det egentligen?

  • Svar på tråden Greven slog barnet
  • Anonym (gaggititittt)

    Om de nu är lagligt att aga ett barn i Frankrike så tror jag Greven såg de som en litet disciplin mest, de är ju hans hem.
    Någon av er kunde inte följt med han ut till toan ev hämtat glas åt han?
    eller bara följa med ö.h.t?

    Ha med er ungen vart ni än går, och sonen vet nog nu vad som gäller. Men jag personligen hade gett lavetter tillbaka och frågat om de känns skönt, hade han nog blivit snopen, och efter de dragit till ett vandrarhem och njutit av resterade semester..

  • Anonym (Realistisk)

    Vet att vi svenskar tror att vi alltid har rätt och vet bäst. Men i Frankrike är det helt normalt och lagligt att ge ett barn en örfil ifall barnet inte uppför sig.

    Och mab måste ta normen dit man kommet, precis som att vi tycker att alla som är i Sverige ska göra som vi.

  • godisslukaren20
    Nerfherder skrev 2015-07-02 13:17:33 följande:
    Var har jag sagt att han inte får svara?
    Ber om ursäkt. Jag missförstod det hela så glöm det bara.
  • Anonym (orolig kille)
    Anonym (Realistisk) skrev 2015-07-02 18:30:45 följande:

    Vet att vi svenskar tror att vi alltid har rätt och vet bäst. Men i Frankrike är det helt normalt och lagligt att ge ett barn en örfil ifall barnet inte uppför sig.

    Och mab måste ta normen dit man kommet, precis som att vi tycker att alla som är i Sverige ska göra som vi.


    Fast det är mycket värre än så för enligt pojken så ska greven ha använt knytnävarna när han klappade till honom och ska ha gjort ganska hårt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Realistisk) skrev 2015-07-02 18:30:45 följande:

    Vet att vi svenskar tror att vi alltid har rätt och vet bäst. Men i Frankrike är det helt normalt och lagligt att ge ett barn en örfil ifall barnet inte uppför sig.

    Och mab måste ta normen dit man kommet, precis som att vi tycker att alla som är i Sverige ska göra som vi.


    Finns ingen fransk norm om att arschlen ska springa runt på nätterna och slå små barn i ansiktet. Sådana där sa ska som sagt om möjligt åtalas annars vanäras. Finns inget försvar för den sortens svinerier. Kräket har valt att vara en liten barnmisshndlande ynkrygg och ska behandlas därefter.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Realistisk) skrev 2015-07-02 18:30:45 följande:

    Vet att vi svenskar tror att vi alltid har rätt och vet bäst. Men i Frankrike är det helt normalt och lagligt att ge ett barn en örfil ifall barnet inte uppför sig.

    Och mab måste ta normen dit man kommet, precis som att vi tycker att alla som är i Sverige ska göra som vi.


    Och ja alla som inser det fullkomligt vidriga i att ägna nätterna åt att plåga barn vet bättre än de jävla Kräken som ägnar sig åt det. Greven har valt att vara ett fullkomligt vidrigt svin och det är oförsvarligt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Realistisk) skrev 2015-07-02 18:30:45 följande:

    Vet att vi svenskar tror att vi alltid har rätt och vet bäst. Men i Frankrike är det helt normalt och lagligt att ge ett barn en örfil ifall barnet inte uppför sig.

    Och mab måste ta normen dit man kommet, precis som att vi tycker att alla som är i Sverige ska göra som vi.


    Jag kommer aldrig ta en sed dit jag kommer som innebär att små jävla arschlen ska springa runt och misshandla mina barn. Eller andras. Hade det varit mitt barn hade jag i första hand polisanmält och om det inte lett någon vart skandaliserat greven. Dels via sociala medier och dels genom att låta trycka upp och översätta och sprida flygblad över bygden. Förmodligen inte helt lagligt i Frankrike, men då hade jag fått trösta mig med att en av många fördelar med att vara rik är att man i likhet med Jan Guillou när han felparkerar kan välja att betrakta böterna som en extra kommunalskatt. Enligt mina fördomar lär det lokala sociala anseendet vara viktigt för en fransk greve, och då är det där man ger igen. 
  • Nomanisanisland
    Möjligen kunde jag ha accepterat att han personligen bad min son, inte mig, om ursäkt och gick en kurs i "anger management".
Svar på tråden Greven slog barnet