Inlägg från: Anonym (orolig kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig kille)

    Greven slog barnet

    jag är en 17 årig kille som pluggar tredje året i gymnasiet och min 26 åriga stora syster och sin 8 åriga son ville att jag skulle följa med en resa till Frankrike där hennes väninna's farbror äger en slott som vi ska sova över i 3 veckor.

    nar vi väl har anlänt ditt blev vi bjudna på välkomsmiddag, greven som ägde slottet verkade trevligt likaså hans fru  och middagen var inte så dålig men knappast det godaste jag ätit

    det har gått bra i 5 dagar tills något hemskt hände då 8 åriga sonen inte kunde sova och ville gå på toa, då sa jag att han kunde men han får inte stanna där i en halv timme, efter 7 minuter hörde jag ett gråtande och skrikande från sonen då han sprang till mig och systern då han sa att greven klappade till honom i ansiktet flera gånger för att han råkade tappa en vinglas då han säger att han var törstig och att greven upptäckte det.

    sedan på morgonen skällde min syster på greven och då kom hans fru och sa: säg till nästa gång att ni inte släpper ungen ur sikte igen

    vad ska jag göra och vems fel är det egentligen?

  • Svar på tråden Greven slog barnet
  • Anonym (orolig kille)
    radwanska skrev 2014-12-30 23:19:15 följande:

    Tror nog inte det finns så mycket du kan göra. Vill din syster verkligen stanna kvar efter detta?


    tror jag inte men hon vet ännu inte vad hon ska göra

    hur är det med barnmisshandel och sånt i frankrike? är det lagligt?
  • Anonym (orolig kille)
    Gathenhielm skrev 2014-12-30 23:27:53 följande:

    Dra fram giljotinen!


    vad är det för nåt och hur ska det hjälpa oss?
  • Anonym (orolig kille)
    Anonym (--) skrev 2015-01-05 18:40:55 följande:

    Du vill väl inte bara vara en blatte i ett annat land utan anpassar dig eftrer regler, det ä'r laglig att fostra barn där.


     


    hur menar du nu och på vilket sätt är jag en blatte?
  • Anonym (orolig kille)

    kan man polisanmäla honom via sverige? 

  • Anonym (orolig kille)
    Anonym (Realistisk) skrev 2015-07-02 18:30:45 följande:

    Vet att vi svenskar tror att vi alltid har rätt och vet bäst. Men i Frankrike är det helt normalt och lagligt att ge ett barn en örfil ifall barnet inte uppför sig.

    Och mab måste ta normen dit man kommet, precis som att vi tycker att alla som är i Sverige ska göra som vi.


    Fast det är mycket värre än så för enligt pojken så ska greven ha använt knytnävarna när han klappade till honom och ska ha gjort ganska hårt.
  • Anonym (orolig kille)
    Tokfrans skrev 2015-07-03 09:43:51 följande:

    Är ni kvar där än eller?


    Vi åkte hem efter jullovet men ännu så har vi fortfarande tankar om den där greven och när han slog barnet. Vi ska prova polisanmäla honom om tre dagar .
  • Anonym (orolig kille)
    Tokfrans skrev 2015-07-04 10:01:34 följande:
    som skedde snart för 1 år sedan, förra året? Obestämd
    månader efter när vi kom hem så försökte vi polisanmäla honom till franska polisen men konstigt nog har vi inte fått tag i de trotts att vi ringt 30 gånger så efter det har vi gett upp tills vi nyss kom på att vi kunde testa ringa svenska polisen om de skulle kunna göra nåt.
  • Anonym (orolig kille)
    yngre generationen skrev 2015-07-07 07:42:26 följande:
    Ja du var mig allt en korkad människa. Som sagt är helt lagligt att agga i Frankrike när det kommer till uppfostra.

    Och ja, han skrev att greven klappat till ungen ett flertal gånger, vilket kan vara 2-3. Men greven kan ju inte inte varit alltför hårdhänt, med tanke på att han inte sa något om märken eller skador i ansiktet som i så fall hade klassats som barnmisshandel. Utan är i detta fall bara en disciplinära åtgärd. Och majoriteten av alla fransmännen tycker att detta är helt Ok. Eftersom det är en del av deras samhälle och uppfostran.

    Meb du verkar ju inte vara mottagliga för faktiskt efterson du har en åsikt och vägrar lyssna på vad andra tycker och säger.
    Har du ens läst vad jag skrev i mitt tidigare inlägg? 

    inlägg #24''Fast det är mycket värre än så för enligt pojken så ska greven ha använt knytnävarna när han klappade till honom och ska ha gjort ganska hårt.''

    Läs noggrannare nästa gång eller skaffa ett par glasögon så slipper du framstå dig som en idiot i fortsättningen..
  • Anonym (orolig kille)
    Anonym (LOL) skrev 2015-07-09 14:24:39 följande:

    Eftersom inga skador uppstod på snorvalpen så låter det tveksamt att mannen skulle ha använt knytnävar som vid gatuslagsmål.


    Jag antar att han fick nock av klåfingriga barn som inte kan hålla fast i ett glas, bor man i slott så antar jag samtidigt att det var inga ikea krimskrams glas utan nått som kostar ohyggligt mycket mer per stycke.


    Kan hända att glasen idag inte ens går att ersätta.


    så ungen fick sig en lusing, i Frankrike får man lov att fostra barn, tycker du inte om faktum åk inte till Frankrike eller håll koll på ungen så han inte förstör för andra.


    Men anmäla, vist, vill du idiotförklara dig och Sverige med det så kan du försöka sprida svensk moralism utomlands och försöka tillämpa svenska lagar på ett land som skiter stort i oss.


     


    Ännu en idiot med läsningssvårigheter. Vi sov när det hände och eftersom du inte har kunnat öppnat din käft tidigare om blåmärken så kan jag nu konstatera att barnet fick en tydlig blå märke på ansiktet.

    Om du nu tycker att barnmisshandel är bra så varför inte ta din feta arsle till Nordkorea och misshandla barn där istället eller kanske hugga av deras händer medans vi sitter och skrattar över hur massor av dumma idioter det kan finnas i vår planet..
  • Anonym (orolig kille)
    yngre generationen skrev 2015-07-09 14:32:44 följande:
    Så greven har alltså klappat till honom rejält med knytnävarna? Om han slog så hårt som du verkar påstå borde pojken ha synliga skador? Hade ju varit lätt att ta kort som bevis för barnmisshandel då.

    För utan bildbevis är det i princip omöjligt att greven skulle kunna möte rättsliga konsekvenser eftersom det är grevens ord mot pojken ord.

    Och de faktum att du inte polisanmälde greven direkt förstärker bara bilden av att det "bara" var barnaga. För om ett barn blir utsatt för barnmisshandel polisanmäler man direkt.

    Även om jag låter väldigt negativ så är jag starkt mot barnaga. Det ända jag har försökt få fram är att det är helt normalt i den franska kulturen att används barnaga. Och att flera saker i din berättelse gör att det inte låter som barnmisshandel.
    Då förstår jag och ber om ursäkt om personangreppet. 

    här är bilden på blåmärken (ber om ursäkt om bildkvaliten är dålig) oi60.tinypic.com/2jfbyu1.jpg
  • Anonym (orolig kille)
    Anonym (LOL) skrev 2015-07-09 15:35:19 följande:

    Skriver inte att misshandel är bra, du måste blanda ihop mig med nån annan.


    Ett blåmärke är inte proportionerligt med flera knytnävsslag i ansiktet av en vuxen, det låter helt enkelt osannolikt så det tror vi inte på, du saltar din story för sympatiers skull.


    Ett blåmärke däremot eller nån form av rodnad kan uppstå efter en lavett.


    Om jag får fråga, hur lyxigt glas har ungen pajat?


     


    jag ger väl fan i vad du tror är sant eller inte men jag har visat en bilden som bevis och varför i helvete skulle barnet ljuga när han grät, skrek och visade oss blåmärket?

    Vinglaset var värd 10 euro enligt greven vilket inte är dyrt och  om du undrar hur glaset såg ut så liknar den ungefär den här boknutsson.se/media/images/6-vinglas-1775.jpg. Därmed varnade han oss om att vi kommer bli skyldig honom pengar om fler saker går sönder, till och med om vi skulle råka ha sönder något av misstag.
  • Anonym (orolig kille)
    godisslukaren20 skrev 2015-07-19 13:48:52 följande:
    Menar du på allvar eller är din hjärna helt jävla sönderklippt att den inte kan ha märkt att TS postade en bild i inlägg #52? Om du har så jävla allvarliga läsningsproblem så visar jag länken till bilden ännu en gång  oi60.tinypic.com/2jfbyu1.jpg. Läs igenom tråden innan du kommer med inkempetenta klagomål. idiotjävel

    OBS: Vill bara berätta att jag är TS bror och att det är jag som tagit bilden. tänkte att jag kunde hoppa in och stödja hans tråd än så länge men själv var jag inte med honom på resan.
    Du behöver inte spamma två gånger för att få honom att förstå och personangreppen var inte riktigt nödvändigt. Hursomhelst så lyckades jag få tag i Franska Polisen och förklarade allt det här sedan så sa de att vi skulle avvakta i en vecka och efter det ringde de igen på tisdag då de sa att kommer att häktas och ställa inför rätta men de sa också att vi måste åka dit med barnet som vittne under rättegången speciellt barnet så vi köpte det hela eftersom vi fortfarande har råd med en resa dit igen. Det är allt jag fick veta och sedan är det upp till er att tro mig eller inte.
    Är rätt nervös inför detta eftersom det är första gången jag är med under ett rättegång.
  • Anonym (orolig kille)
    yngre generationen skrev 2015-07-10 11:17:35 följande:
    Är du dum i huvudet eller? Jag pratar om att det inte finns någon bild och sedan säger Ts att det finns en bild.

    Och om du inte fattar vad jag antyder angående svenskar är du riktigt korkad :)
    Om det är någon här som är glapp i huvudet så är det du för jag har redan visat bilden i min inlägg #51 (inte #52 som min bror skrev). Sedan så får du väl tro vad du vill men som min bror Godisslukaren20 tidigare sa så bör du läsa igenom mina inlägg noggrannare innan du kommer med påhopp.
  • Anonym (orolig kille)
    Anonym (???) skrev 2015-07-19 16:37:00 följande:

    Man kan bara undra vad ts vill med den har tråden annat än kalla folk till höger och vänster för idiotjävlar??? Om denna historia varit sann så skulle väl vilken normal människa som helst tagit med sig barnet till närmaste franska polisstation och visat upp honom. Vilken idiot som helst fattar väl att man knappast kan bevisa någon misshandel 7 månader senare. Blåmärken och svullnader blir ju knappast permanenta. Men en annorlunda historia onekligen. Bra fantasi!


    För det första så kom jag inte med något personangrepp och för det andra så anmälde vi inte eftersom min syster är medborgare där och valt att inte polisanmäla förrän vi kommit hem för hon var rädd att göra det hos honom så det är henne som ni ska skylla på och inte mig. jag såg inte vad som hände men jag kunde höra att barnet grät och skrek.Barnet berättade att greven slog honom i ansiktet med nävarna för att han tappade en glas i golvet och jag tror honom för han ljuger jätte jätte sällan och är rent sagt ärligt. Att han skulle ljuga vid såna här tillfällen låter inte alls troligt för han har inga diagnoser eller någon dålig psykisk hälsa. Om du tror att ungen är stökig och trotsig så tror du helt fel.
  • Anonym (orolig kille)
    Anonym (cookie) skrev 2015-08-23 17:45:56 följande:
    English cooooookieeee
    Du är härmed anmäld till moderatorerna för att inte hålla dig till tråden.
Svar på tråden Greven slog barnet