• ärjaggravid

    Gravid med kopparspiral?

    Hej!

    Jag är en tjej på 21 år som har kopparspiral sedan 1,5 år tillbaka. Min mens har alltid varit regelbunden och jag har alltid tydliga mensverkar upp till en vecka innan.

    Nu är det så att jag mer och mer misstänker att jag är gravid, har flera symptom sen 2 veckor tillbaka (illamående, kräkningar, halsbränna, extremt trött, svullen över magen och har cravings efter saker jag aldrig gillat eller smakat och klarar inte av kaffe som jag annars älskar.)

    Det är två dagar kvar till mens och har som sagt inga mensvärkar eller känningar från det ännu. Gjorde ett graviditetstest just (vet att det är lite tidigt och dessutom inte morgonkissen) och det visade ett svagt minus. Tänkte testa imorgon morgon igen.

    Jag och min sambo har diskuterat och vad som än händer är det inget att oroa sig över. Det bli bra vilket som.

    Men vad tror ni? Blir galen av att inte veta vad som händer med min kropp men vet att något är konstigt mot vad det brukar!

  • Svar på tråden Gravid med kopparspiral?
  • Kristallkronan

    Jag har precis satt i kopparspiral så jag är väl ingen erfaren expert på ämnet direkt. Däremot så misstänker jag också graviditet då min mens knappt existerade nu nyss. Jag hade en dag av aktivt blödande sedan ebbade det ur med slem. Är nu jättetrött, yr, har ryggvärk och huvudvärk.

    Minns du om din mens var knasig i samband med din insättning?

    Vad gäller din situation så skulle jag testa ca 5-7 dgr efter BIM! Då är det nog som säkrast. Men förstår att du är nyfiken redan nu om du har de symptomen! :o

  • ärjaggravid
    Kristallkronan skrev 2015-01-26 14:19:45 följande:

    Jag har precis satt i kopparspiral så jag är väl ingen erfaren expert på ämnet direkt. Däremot så misstänker jag också graviditet då min mens knappt existerade nu nyss. Jag hade en dag av aktivt blödande sedan ebbade det ur med slem. Är nu jättetrött, yr, har ryggvärk och huvudvärk.

    Minns du om din mens var knasig i samband med din insättning?

    Vad gäller din situation så skulle jag testa ca 5-7 dgr efter BIM! Då är det nog som säkrast. Men förstår att du är nyfiken redan nu om du har de symptomen! :o


    Jag mådde superdåligt i två dagar efter att jag satte in min, värkte i magen och framförallt livmodern och äggstockarna! Yr och kallsvettig och höll på att svimma. Fick mens samma dag, riklig, som höll i sig i ca 3 dagar om jag inye minns fel! Men efter det blev det bra och har vart supernöjd med den :)

    Har aldrig kännt såhär och hoppas faktiskt lite att det gömmer sig en liten kämpe där! Åååh får bara försöka hålla ut ett par dagar till helt enkelt! :(
  • ärjaggravid
    Tigmatropos skrev 2015-01-26 14:47:38 följande:

    svagt minus? menar du att kontrollstrecket var svagt? isåfall bör du ta om testet.


    Kontolltecknet var jättesvårt men minuset myyyycket svagare. Däremot vet jag ju inte hur starkt det ska bli eftersom jag aldrig gjort ett test innan och har något att jämföra med!
  • ärjaggravid
    ärjaggravid skrev 2015-01-26 14:53:44 följande:

    Kontolltecknet var jättesvårt men minuset myyyycket svagare. Däremot vet jag ju inte hur starkt det ska bli eftersom jag aldrig gjort ett test innan och har något att jämföra med!


    Jättetydligt ska det så klart stå.....
  • Tigmatropos
    Tigmatropos skrev 2015-01-26 16:22:41 följande:

    Menar du att det fanns ett andra streck? isåfall är du gravid, det svaga strecket är då plusset.


    kom på att det finns vissa tester som visar + rep -, så jag rättar mig själv lite och frågar vad det är för typ av test du använt? kan du ladda upp bild?
  • ärjaggravid
    Tigmatropos skrev 2015-01-26 16:23:49 följande:

    kom på att det finns vissa tester som visar + rep -, så jag rättar mig själv lite och frågar vad det är för typ av test du använt? kan du ladda upp bild?


    Neee, alltså det är minus utan någon antydan till att det skulle vara pluss men tycker att det ser svagt ut. Laddar upp en bild här! Borde jag testa igen?
  • ärjaggravid
    ärjaggravid skrev 2015-01-26 17:12:31 följande:

    Neee, alltså det är minus utan någon antydan till att det skulle vara pluss men tycker att det ser svagt ut. Laddar upp en bild här! Borde jag testa igen?


    Bilden ville inte följa med. Är på jobbet nu men kan försöka igen när jag kommer hem. Det är vanligt Clearblue test i alla fall.
  • vicky91

    Hej. Jag hade kopparspiral för några år sen o jag "lyckades" bli gravid ändå!! Den hade lossnat på högra sidan vilket kan räcka. Så tycker du ska testa igen o isåfall få komma in så fort som möjligt o ta ut den :)

  • ärjaggravid
    vicky91 skrev 2015-01-26 22:59:33 följande:

    Hej. Jag hade kopparspiral för några år sen o jag "lyckades" bli gravid ändå!! Den hade lossnat på högra sidan vilket kan räcka. Så tycker du ska testa igen o isåfall få komma in så fort som möjligt o ta ut den :)


    Har försökt känna om jag hittar den men det gör jag faktiskt inte så är nog risk att den flyttat sig!

    Minus idag igen i alla fall men fortfarande varken mens eller tendenser till det. Får hålla ut lite till helt enkelt! :)
  • ärjaggravid

    Okej, nu är det såhär.

    Eftersom att jag fick minus på båda testerna tänker jag att jag inte är gravid men idag är mensen 4 dagar sen och har inte kännt mer än en yttepyttemensvärk (jämfört med vanligt) och det enda som kommer är helt vanliga ljusa flytningar kanske i lite större mängd.

    Fortfarande extreeemt trött. Har vart ledig tis-tors och lagt mig 21, vaknar 9-10 OCH sovit middag. När jag vart ute på ärenden eller för att gå till gymmet har jag bara längtat hem till sängen. Väldigt ont i fötterna när jag reser mig eller står för länge. Spännande att se hur det går på jobbet idag, stå 10-19 i butik....

    Men, det jag ville komma till. Vad tror ni? Ett till test eller är detta bara världens sjukaste pms?

  • celluliten
    ärjaggravid skrev 2015-01-30 08:01:03 följande:

    Okej, nu är det såhär.

    Eftersom att jag fick minus på båda testerna tänker jag att jag inte är gravid men idag är mensen 4 dagar sen och har inte kännt mer än en yttepyttemensvärk (jämfört med vanligt) och det enda som kommer är helt vanliga ljusa flytningar kanske i lite större mängd.

    Fortfarande extreeemt trött. Har vart ledig tis-tors och lagt mig 21, vaknar 9-10 OCH sovit middag. När jag vart ute på ärenden eller för att gå till gymmet har jag bara längtat hem till sängen. Väldigt ont i fötterna när jag reser mig eller står för länge. Spännande att se hur det går på jobbet idag, stå 10-19 i butik....

    Men, det jag ville komma till. Vad tror ni? Ett till test eller är detta bara världens sjukaste pms?


    Är du osäker så tycker jag du kan göra ett till test, köp ett digitalt, det gjorde jag för att slippa spekulera
  • ärjaggravid

    Gjorde ett test lördag morgon som även det var negativt, haft lite smått mensverk under helgen men fortfarande ingen mens! Kommer det inget under dagen så ringer jag barnmorsan! Så jobbigt att gå runt och undra varför den inte kommer...

Svar på tråden Gravid med kopparspiral?