• Svar på tråden Clearblue fertilitetsmoniter
  • Primrose Lilac

    Japp, fick max utslag söndag och måndag, smörjde första dagen på tisdagen, men man ska egentligen börja direkt efter Äl men var ju osäker vilken dag den var så började när monitorn gick ned på hög igen efter maximal. Men råkade läsa fel och överdoserade krämen (tog 60-80 mg morgon OCH kväll) men man kan tydligen inte överdosera, hon som ger råd om krämen sa att det var bra att ta mycket, hellre för mycket än för lite. Drog dock ned på krämen när jag upptäckte det efter 3 dagar, ned till 40 mg om dagen. Fick svaret för sent av henne, men krämen börjar ta slut nu har panikbeställt en ny (de tar slut fort om man tar mycket är ju liten tub) och tänkte gå upp i samma dos igen 60-80 mg när nya tuben kommer. Hon sa att jag skulle köra den dosen in i v.12 när den egna produktionen av progesteron oftast stigit tillräckligt (har inte haft några kända missfall tidigare). Du kan läsa massor om krämen om du blir medlem på www.hormoni.se  :) krämen har hjälpt mig med mycket annat, har bland annat inte haft några direkta PMS besvär och märkt att min akne inte brutit ut som den brukar :) lycka till! :)

  • Louise_88
    Primrose Lilac skrev 2015-04-12 21:25:23 följande:

    Japp, fick max utslag söndag och måndag, smörjde första dagen på tisdagen, men man ska egentligen börja direkt efter Äl men var ju osäker vilken dag den var så började när monitorn gick ned på hög igen efter maximal. Men råkade läsa fel och överdoserade krämen (tog 60-80 mg morgon OCH kväll) men man kan tydligen inte överdosera, hon som ger råd om krämen sa att det var bra att ta mycket, hellre för mycket än för lite. Drog dock ned på krämen när jag upptäckte det efter 3 dagar, ned till 40 mg om dagen. Fick svaret för sent av henne, men krämen börjar ta slut nu har panikbeställt en ny (de tar slut fort om man tar mycket är ju liten tub) och tänkte gå upp i samma dos igen 60-80 mg när nya tuben kommer. Hon sa att jag skulle köra den dosen in i v.12 när den egna produktionen av progesteron oftast stigit tillräckligt (har inte haft några kända missfall tidigare). Du kan läsa massor om krämen om du blir medlem på www.hormoni.se  :) krämen har hjälpt mig med mycket annat, har bland annat inte haft några direkta PMS besvär och märkt att min akne inte brutit ut som den brukar :) lycka till! :)


    Börjar använda monitorn igen efter missfall i mars. Men herrejissus- den visar hög redan dag 7?
  • Monsan

    Dag 9 och monitorn visar Max så idag kör jag igång med min progesteron kräm.. Ska bli spännande o se om den funkar..

  • Primrose Lilac

    Lycka till! Om det inte blir plus på stickan sen så får du avbryta smörjandet så mensen kommer igång. Du kanske har läst på lite om krämen så du vet hur du ska göra :) så långt kom aldrig jag :P
    Var hos gyn idag för att bekräfta graviditeten :) jag berättade för honom om krämen och han verkade insatt i dess funktion och verkan, misstänker dock att de inte får rekommendera sådant eftersom det är typ "hälsokost" "alternativ medicin" men han verkade positiv och frågade hur länge jag blivit ombedd att smörja och jag sa till v. 12 och han sa att det stämde bra :)

  • Louise_88
    Monsan skrev 2015-04-16 11:38:36 följande:

    Dag 9 och monitorn visar Max så idag kör jag igång med min progesteron kräm.. Ska bli spännande o se om den funkar.. phpAOQGqS01284.jpg


    Oj! Är de inte väldigt tidigt att få max redan dag 9?
  • Monsan
    Primrose Lilac skrev 2015-04-16 20:52:55 följande:

    Lycka till! Om det inte blir plus på stickan sen så får du avbryta smörjandet så mensen kommer igång. Du kanske har läst på lite om krämen så du vet hur du ska göra :) så långt kom aldrig jag :P
    Var hos gyn idag för att bekräfta graviditeten :) jag berättade för honom om krämen och han verkade insatt i dess funktion och verkan, misstänker dock att de inte får rekommendera sådant eftersom det är typ "hälsokost" "alternativ medicin" men han verkade positiv och frågade hur länge jag blivit ombedd att smörja och jag sa till v. 12 och han sa att det stämde bra :)


    Jo, jag har läst på ordentligt.. Hoppas oxå på att inte behöva avbryta utan att plusset kommer ist..:).. Vart på kroppen smörjde du?
  • Monsan
    Louise_88 skrev 2015-04-16 22:28:51 följande:
    Oj! Är de inte väldigt tidigt att få max redan dag 9?
    Jag har ju bara 24 dagar cykel så jag tror inte det..:)..
  • Louise_88
    Monsan skrev 2015-04-17 20:27:11 följande:
    Jag har ju bara 24 dagar cykel så jag tror inte det..:)..
    Aha. Härligt! Då är de tight mellan mensen och ÄL?
  • Monsan
    Louise_88 skrev 2015-04-17 20:31:20 följande:
    Aha. Härligt! Då är de tight mellan mensen och ÄL?
    Ja, väldigt.. Men skönt att slippa vänta så länge..:)..
  • Primrose Lilac

    Jag har smörjt där huden är tunnare, knäveck, armveck, underarm, bröstkorg, fotanklar men också kring ljumskarna och ibland även på magen. Det står att man ska variera smörj ställen eftersom lokal irritation kan uppstå men jag har inte fått någon. :)

Svar på tråden Clearblue fertilitetsmoniter