• Anonym (Singeldilemma)

    Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?

    Oklart om denna frågeställning platsar under rubriken sex eller relationer, men, men...
    Som rubriken lyder.
    Hur avslöjar ni vilka killar som enbart är ute efter att få ligga en eller ev några gånger och som fejkar ett genuint intresse för att uppnå detta, till skillnad från de som har seriösa avsikter och är ute efter ett förhållande?
    Vilka signaler eller tecken fångar ni upp och reagerar på när ni precis träffats?
    Jag börjar:
    - Han föreslår sex på första dejten eller nåja, te, eller ett erbjudande om att hänga med hem (ja den är ju svår att missa ;) )
    - Han smsar enbart och ringer aldrig (kan pågå i veckor/månader)
    - Han berättar inget om sig själv (dvs inget av personlig karaktär)
    - Han ställer inga frågor om mig (av personlig karaktär)

    Fyll på med mer! 

  • Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?
  • John D
    Thyla skrev 2015-03-08 10:39:02 följande:
    tycker det är lite konstigt ibland, om du inte vill ligga är det fel på dig som tjej och om du vill ligga är det fel på dig för då ligger du med flera. Damm if you do and damm if you don´t.
    Men är inte det där ett rätt bra sätt att sortera ut killar på?
    En kille som vill ha sex, men som har problem med att du haft sex med andra innan ni träffades, har ju bevisligen inte alla paddlar i vattnet och är med största sannolikhet ingenting att ha. :)
  • Thyla
    John D skrev 2015-03-08 17:09:41 följande:
    Men är inte det där ett rätt bra sätt att sortera ut killar på?
    En kille som vill ha sex, men som har problem med att du haft sex med andra innan ni träffades, har ju bevisligen inte alla paddlar i vattnet och är med största sannolikhet ingenting att ha. :)
    Problemet är; att det finns tyvärr riktiga drösägg därute som "enbart" "endast" vill ha sex för "sig själv". De kan också vara jättefina o trevliga, men när det sedan kommer till sexet så tänker han bara på sig själv. Och sedan är det; kan du gå nu? Det gynnar precis inte sexaptiteten. Det förstör den bara. Jag som person är jävligt mån om min sexaptit så vill inte ha massa drägg som förstör den.

    Sådana brukar dock försvinna av sig själv om man inte har sex med dem asap. Eller om han inte är intresserad av en som person. Eller om det endast är sex allting handlar om. Jag som sexälskare blir personligen uttråkad som fan av att umgås med en snubbe där bara sex är i huvudet hela tiden. Vilket blir kasst sex. 

    Sen finns det några enstaka man kan ha sex med asap. När det klickar riktigt skönt. Men mera ovanligt.

    Men en snubbe som är lite mer intresserad kan också jobba lite för det med.
    Så sex på andra träffen tycker jag är helt okey. Men att träffas 3,4,5,6,7,8 gånger utan sex ser jag ingen anledning till att ses.
  • Thyla
    John D skrev 2015-03-08 16:53:06 följande:

    Jag kan förstå dilemmat med att sålla bort dom som *bara* är ute efter sex, men ville bara påpeka att strategin med att inte ha sex för att testa killar säkerligen sållar bort en hel del riktigt bra killar också. Inte någon lätt balansgång direkt.


    Om det står mellan att bli uttnyttjad psykiskt och fysiskt mot att förlora nån kanske bra. Så är det ett lätt val.
    Och i slutändan handlar det ändå en riktigt bra relation inte om sex, en viktig del- klart, men bandet emellan är exstremt mkt viktigare och förbättrar även sexet. Så att ha sex med en person som inte bryr sig om en, eller inte har lust att lära känna en som person minst en gång utan sex är också att gå miste om en riktigt bra tjej.
  • Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (enkelt) skrev 2015-03-08 09:28:36 följande:
    Har du aldrig haft ett ONS alltså?
    Jo det har hänt (fast det var länge sedan nu). Däremot är det aldrig något jag har eftersträvat. Dvs jag har aldrig försökt ragga upp någon specifikt i syfte att ha ett ONS. Har jag sex med någon har jag det för att jag är intresserad - och givetvis attraherad - av personen. Jag skulle inte ha sex med en person som jag inte tycker är tillräckligt intressant för att träffa mer en bara för en kväll. Det ger mig ingenting.
  • Anonym (Singeldilemma)
    MikNis skrev 2015-03-08 10:37:38 följande:

    Det är upptill kvinnan att skärpa till sig så att mannen har anledning att gå djupare med relationen...  


    Du får nog utveckla vad du menar med att "skärpa till sig"...
  • Anonym (Salva)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-07 01:25:00 följande:
    Jo fast nu är jag ju ute efter att försöka identifiera dessa signaler INNAN sexet. Inte konstatera i efterhand att "Oj han hör inte av sig. Han var visst inte intresserad".  En kille som slutar höra av sig direkt efter att han har fått tjejen i säng efter att ha spelat intresserad under en kortare eller längre tid tycker jag är svinig helt enkelt.  Den kategorin vill jag gärna undvika.
    Aha, nä då har jag inga bra råd. Jag lever enligt trial and error. Tyvärr har de inga synliga tecken på vad intentionerna är och oftast så vet nog ingen av oss vad de är på förhand.

    Personligen tycker jag det är värre att leva med en person i x antal är och sedan undra vem sjutton den personen var egentligen.

    Sex och kärlek är två olika saker, men visst är det underbart när de två sammanfaller.
  • Anonym (Singeldilemma)
    Smecker skrev 2015-03-08 10:38:53 följande:
    Det finns alla sorter där ute, med alla sorters upplevelser. Personligen har jag dåliga erfarenheter av att inte ha sex på första dejten, blir jag intresserad av en person som person så blir jag även sexuellt intresserad, och eftersom jag dras till och drar till mig personer som fungerar som jag så tja.. det slutar på ett sätt. Personer som måste känna in över flera dejter eller som vill/skall hålla på sig delar enligt min erfarenhet oftast inte mina värderingar och min grundinställning till känslor/sex/relationer så det väljer jag bort.

    Personer som "spelar spel" är väl bara att välja bort? Backar de och/eller verkar ointresserade så varför skall man ödsla tid på dem?

    Värna om att inte bli utnyttjad och värna om att inte bli sårad är rätt meningslöst. Visst kan man minimera riskerna och leva i en skyddad verkstad, men vem vill leva ett sånt liv? Du vill ju själv inte vänta med sex tills du gift dig eller ni flyttat ihop, alltså får du helt enkelt acceptera riskerna. Enklaste sättet är väl att ha en pragmatisk inställning till saker och ting. "Jaha, det blev inget mer, men det var ju ändå rätt trevligt med lite sex".
    Nu vet jag inte vad du har för grundinställning till sex och relationer iofs, men: Menar du att du helt väljer bort en kvinna som väljer att inte ha sex första gången hon träffar dig?
    På vilket sätt har du dåliga erfarenheter av att inte ha sex på första dejten? Menar du att det är ett tecken på att personen inte är intresserad av dig och att det därför inte blir något. Eller menar du att det kanske visserligen blivit någon fortsättning men att ni sedan inte passat ihop? Sexuellt eller rent generellt?
  • Anonym (Singeldilemma)
    Thyla skrev 2015-03-08 10:51:03 följande:
    om en tjej resonerar som du; så blir det inte; det var ändå trevligt med sex. Eftersom det var sex på hans vilkor, inte på hennes vilkor, inte på deras. Det blir inte vi har sex, det blir han som har sex. Det bara hämmar sexaptiteten hos tjejen. Två olika typer av sex.

    Det blir mer att han gör det han vill, får det han vill men tjejen får inte det hon vill. Då blir det mer att hon känner sig uttnyttjad och då har hon gått efter de råd sådana som du ger; dvs ligg så blir han intresserad. Nej det funkar inte så. Funkar enbart så om också hon verkligen vill ligga. Men många killar försöker på alla vis övertala en till att ligga när tjejen inte vill eller är osäker. Då blir det fel.
    Så alla konstiga övertalningsförsök; till vänta tills du gift dig eller flyttat ihop blir bara dumförklaring mot en tjejs beslut att vilja ha mer. Folk får bestämma själva, risker kan man inte undvika men man kan selektera bort väldigt många som enbart vill ha sitt eget behov uppfyllt men ingen hänsyn till den andra. Har man sex för att man hoppas på att killen blir intresserad gör man fel. Har man sex för att man också vill gör man rätt.
    Yep håller med (igen).
    Det handlar om att försöka selektera bort de som bara försöker få sitt eget behov tillfredsställt utan att ta någon större hänsyn till den andra parten.
    Vill man ligga och inte bryr sig om det blir en fortsättning eller ej så är det väl det alldeles utmärkt så länge båda parter har samma avsikter.
  • Smecker
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-08 21:44:52 följande:

    Nu vet jag inte vad du har för grundinställning till sex och relationer iofs, men: Menar du att du helt väljer bort en kvinna som väljer att inte ha sex första gången hon träffar dig?

    På vilket sätt har du dåliga erfarenheter av att inte ha sex på första dejten? Menar du att det är ett tecken på att personen inte är intresserad av dig och att det därför inte blir något. Eller menar du att det kanske visserligen blivit någon fortsättning men att ni sedan inte passat ihop? Sexuellt eller rent generellt?


    Numera väljer jag helt bort en kvinna som väljer att inte ha sex på första dejten med mig. För mig betyder det att hon antingen inte är sexuellt attraherad av mig, eller har en väldigt lång startsträcka, eller så har hon något principbeslut om att inte ha sex förrän på n-te dejten. Inget av de alternativen lockar mig till en fortsättning.

    I de få tidigare fall där det blivit en fortsättning med en kvinna som valt att inte ha sex på första dejten så har vi till slut ändå inte passat ihop, varken sexuellt eller generellt.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (Brokenhearted) skrev 2015-03-08 11:25:03 följande:

    Jag har ju varit med om detta men jag vet inte om det går att säga att det är antingen eller.

    Eller?

    Jag ser hela dejtinggrejen som att man prövar sig fram och då är ju en del av det att träffas och även att ha sex när man dejtat ett tag utan att det behöver betyda att man måste bli ihop för det. För mig känns det lite köpa grisen i säcken om man måste lova varandra trohet bara för att man har sex.

    Det går ju aldrig att förstå eller veta vad andra människor har för drivkrafter eller tankar. Det enda man kan göra om man vill vara helt säker på att inte råka ut för situationen är ju att vänta en evighet på att få ligga och det skulle jag verkligen inte palla. Jag tar mina stötar istället, det är ju inget fel att ha lite kul medans man letar efter mr right. ;)

    Fast ett tips kan ju vara att undvika dem som pratar sex på en gång, säger att de har stor sexlust tex, kanske redan i första kontakterna.


    Ja de som börjar prata sex direkt går bort för mig.
    Jag är inte särskilt pryd, men folk som börjar prata sex med någon de inte känner eller har känt av vibbarna först, om man inte nu befinner sig på en sexsida tex, uppfattar jag som lite lätt socialt handikappade...
Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?