• caroline1986

    Vi som hoppas på att bli gravida nu i maj 2015

    Hej!

    Några fler som tänker baka bebis i maj

    Jag och min man är båda 29 och har varit tillsammans i 13 år gifta i 6 månader har villa och fast Jobb så nu tycker vi att det är dax jag kan inte tänka på nått annat tror min man börjat tröttna på allt tjat om bebis hemma har redan köpt lite små söta bebiskläder Ha!

    Jag vet att man ska vara glad för ett friskt barn o det kommer jag vara oavsett om jag får son eller dotter men jag vill så gärna ha en dotter!

    Hoppas vi blir fler i tråden o kan följas åt

  • Svar på tråden Vi som hoppas på att bli gravida nu i maj 2015
  • caroline1986

    ingen mer?? jag längtar ihjäl mig nu efter att kunna börja!! hoppas så att det ska ta sig på första men samtidigt medveten om att chansen inte är så stor!!

  • Seven Costanza

    Hejsan! Finns säkert fler än du som kommer försöka i maj, men det är nog även många som börjar redan nu i april för nu är ju värsta "risken" för decemberbarn över. Jag är med i en "apriltråd" och där är massor med aktivitet nu, så det kommer säkert fler till din tråd när maj närmar sig . Hur kommer det sig att ni inte börjar redan nu i april? Jag och min man kommer börja nu till helgen, jättespännande . Hoppas på att lyckas på första försöket förstås men man får ju se.

  • Aniroma

    Hej! Jag håller med föregående talare - vi hänger i apriltråden hihi, men sanningen är ju átt de flesta av våra bim kommer vara i maj :)

    Jag vill, precis som du caroline1986, ha en flicka - även fast en pojke kommer vara lika välkommet! Men jag har alltid drömt om att få iaf en flicka, sen kan jag få hur många pojkar som helst hihi. Jag äter tranbärskapslar och mycket mejeriprodukter samt hallon som jag hört ska vara flickvänliga! :) även jag är 29 år så vi har en del gemensamt! Bim i början på maj!

  • Tasha82

    Jag har läst andra trådar och avvaktat med att skriva tills jag visste min äl och bim. Denna vet jag fortfarande inte då mensen inte vill komma igång efter uttagen kopparspiral... Min gyn tyckte jag skulle hanen "vanlig" mens innan försöken. 3 dagar över nu och har läst om andra i min sits som fick vänta i månader... Och jag som längtat sååå länge! Fyllde 33 nyss och har en sambo på 25 år som efter 5 år ihop äntligen är redo, och så blir det så här!? Så jag håller tummarna att maj blir vår månad och hakar på i denna tråd redan nu i väntan på att mensen ska kicka igång! Tog Apotekets gravtest för 2 dagar sen, visade neg mitt på dagen. Chansen är mycket liten då vi kört på avbrutet sen jag tog ut spiralen. Men simmarna kanske är starka? Med ömma bröst köper jag nog ändå clearblue i veckan- fast jag är 99% säker på att det är neg... Blev långt inlägg men skönt att skriva av sig! :)

  • caroline1986

    Äntligen några

    Såg det fanns en april tråd men vi kommer inte börja förens i maj så kändes inte rätt där

    När har ni er sista äl? Jag har min 21/5 o ska göra allt sim jag läst om för störst chans o lyckas baka en tjej haha tror nog det är myt men måste prova!

    Har ni några favoritnamn ännu?

  • Jullan1989

    Hoppar in här!

    Jag är 25 år och sambon 23 har precis flyttat till hus och 23/3 tog jag ut p-staven. Då sa vi att vi får se, dock har jag kommit på mig själv planera mer än mannen. ;)

    Äl runt 1/5 och BIM 18/5 enligt en app.

    Har dock haft lite problem med oregelbunden cykel det senaste så vi får se om det stämmer.

    :)

  • Kolan91

    Hej Hej,


    Jag och min fästman försökte under min senaste äl som var den 1/4. Har haft gravid tecken. (Vänstra äggstock krampar, ont i svanken på vänstra sida, öm i höger bröstvårta etc) Har som sagt haft alla tecken fram tills idag. Ingen molande värk längre inga ömma bröst. Har en tro om att jag blivit befruktad men att ägget inte ville fästa. Någon mer som haft tydliga tecken som sedan avtar (tidigt)?


    Jag siktar på äl i maj istället då det känns rätt så kört för denna månad. Beräknad äl i maj 3/5. Någon mer som har äl i början på maj?


    Kram!

  • Diche79

    Hej,
    här kommer en till :)

    Fast vi har redan ett barn, en son på 1,5år.
    Påbörjade syskonförsök nu, tror jag har ÄL igår/idag.

    Jag önskade mig oxå en tjej när vi började försöka med första barnet och sen när vi fck veta att det var en pojke var jag lite nervös över hur jag skulle kunna
    älska honom. Men redan när vi blev bekanta när han låg i magen började
    jag älska hononm och kärleken växer för varje dag kan jag lova!

    Nu med syskon så spelar det ingen som helst roll om det blir pojke eller flicka!

    BIM iaf runt 12-14maj :)

Svar på tråden Vi som hoppas på att bli gravida nu i maj 2015